Corona nieuws deel 5

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Amarens, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja dat denk ik ook idd.

2. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Wat ik nu niet begrijp is dat het aantal besmettingen in China zo ongekend laag blijft. Las laatst 11 nieuwe besmettingen in heel China. Heeft China een enorm goed beleid gevoerd t.o.v. dit virus of worden besmettingen niet meer geregistreerd?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    De schatting is betrouwbaarder na 14 dagen, dus valt nu helaas weinig over te zeggen.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.255
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het kabinet denkt al na over maatregelen als het aantal nieuwe besmettingen niet gaat afnemen. Dus de eerste proefballonnetjes vliegen al. Eén daarvan is het verbieden van koopavonden. En wellicht ook de koopzondagen. Dus dan hebben mensen minder tijd om hun inkopen te doen (handig, met de feestdagen in straks!) waardoor het op de momenten dat de winkels nog wel open zijn, juist drukker wordt.
    Ik ga niet vaak naar de stad. En als ik moet, ga ik meestal onder schooltijd even vlug. Deed ik altijd al trouwens, zaterdagmiddag in de stad; wat een drama! Veel ter druk. Maar ja, soms ontkom je er niet aan omdat je bijvoorbeeld een nieuwe winterjas nodig hebt voor de kinderen of schoenen voor de kinderen ofzo. Die kun je moeilijk onder schooltijd meenemen.
    Maar nu kreeg ik dus laatst de tip om dan in plaats van op zaterdag, op de koopavond te gaan. Het was echt heerlijk rustig! Misschien net iets drukker dan op donderdagochtend, maar echt een wereld van verschil met de zaterdag.

Als je wilt dat het rustiger wordt in de winkels, zou je beter van alle avonden koopavond kunnen maken. :rolleyes: Dan spreid je het in ieder geval beter. Of een verbod voor gepensioneerden om in het weekend naar de stad te gaan. Scheelt ook een slok op een borrel.

SAARC, Syane, Dubbelgeluk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja die koopavonden snap ik ook niet helemaal. Je wilt toch zoveel mogelijk spreiden van bezoekers, lijkt me.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  6. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Dat laatste verbaasd me zo! Ik woon in een onwijs grijs dorp en op zaterdagochtend is het altijd zo DRUK met 65+ en echt, normaal maakt het mij niet uit maar ik denk dan hallo! Je kan de hele week gaan! Ik niet, ik ben hier nu, het is druk en dan sta jij met je rollator bij de slager tussen de drukte van alle 25-45 Plussers. Als risico groep. Waarom zou je dat doen?

Dat weet ik overigens wel: gezelligheid, bedrijvigheid, uitje. Maar nu niet handig.

7. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.377
    2.969
    113
    Die werken tegenwoordig ook nog hoor;)

Of die zijn afhankelijk van kinderen omdat ze geen rijbewijs ofzo hebben

Whysteria vindt dit leuk.
  8. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.998
    2.696
    113
    Vrouw
    Wat ik mij afvraag, ik lees ergens dat we weer een intelligente lockdown ingaan? Maar welke maatregelen dan specifiek. Ik geloof niet dat de scholen weer dichtgaan, of de opvang. De horeca is dan echt kapot. Dus welke maatregelen horen bij die intelligente lockdown?

9. Wellesnietes

Nou hoger dan nog. Ouder dan mijn ouders en die zijn 70. In elk geval veel met rollator. Maar ik dacht dan pak ik even een range:o:

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.255
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik erger me daar buiten corona ook al dood aan, haha. En nu vind ik het helemaal bizar. Oud dametje met een rollator met de zuurstoffles erin... Wat DOE je hier?? En waarom per se NU??

amdaa en Syane vinden dit leuk.
  11. Wellesnietes

Blijf thuis wordt dan weer het uitgangspunt denk ik..

12. Wellesnietes

Ja ik stond 2 weken terug bij de groenteboer. Enorm smalle winkel je kan niet langs elkaar heen dus je moet wachten. Zat er 1 dame op haar rollator met een andere dame op zeker GEEN 1,5 m afstand over iets te kletsen. Echt een kletspraatje. Dus ik stond er eerst 2 minuten achter zo van... hallo! Maar toen ze niet verder gingen gaf ik aan dat ze beter ergens anders konden gaan bijkletsen want ik wilde naar de kassa. “Ja ga er maar langs meisje!” NEE! Ik kan er niet langs zonder rug aan rug met je te staan en het is geen noodzaak om HIER te staan kletsen.

Echt.

13. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Ik heb vooruit gedacht. De kadootjes voir de feestdagen zijn bijna allemaal binnen. Idem voor de winterkleding.

Ik denk dat straks iedereen online gaat shoppen. Dan kunnen de webwinkels, distributiecentra en pakketbezorgers het weer niet meer aan.

Lafayette, NiVa0230, bosi333 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Waar lees je dat? Volgens mij willen ze dat juist zoveel mogelijk voorkomen.

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    En wie gaan die extra uren dat winkels dan open moeten zijn werken? Iedere avond koopavond, no way. Heb een gezin thuis zitten.
    Denk niet dat winkeliers staan te springen.

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Wellicht dat ze verder gaan en een avondklok gaan invoeren?

Wellesnietes vindt dit leuk.
  17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.255
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee, snap ik. Was ook niet echt als voorstel bedoeld. Maar meer dat het tegenstrijdig aanvoelt om de koopavonden te schrappen. Als je vanuit corona-oogpunt iets wilt doen met winkels, zou je het beter andersom kunnen doen.

18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Om even uit eigen ervaring te spreken: mijn oude moedertje met rollator en zuurstoffles erin wilde nog graag onderdeel uitmaken van de maatschappij in haar laatste jaren. En die heeft echt heel kwetsende ervaringen meegemaakt met jongere mensen die dat maar wát lastig vonden, en het ook nodig vonden daar iets tegen haar over te zeggen. En dat was lang geleden, ver vóór Corona (ze is al bijna 10 jaar geleden overleden). Ik begrijp dus echt niet waar dit soort uitspraken voor nodig zijn.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.255
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gelukkig weet ik zeker dat ik niet één van die mensen was die daar tegen haar iets over gezegd heb, aangezien ik dat niet doe. En al die andere ouderen zullen ook echt geen last van me hebben. Ik ga zelf wel op een andere dag, waar dat kan.

aappie20 en Syane vinden dit leuk.
  20. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.998
    2.696
    113
    Vrouw
    alsof mensen zich dat nog laten vertellen :|

MamaChantal en Wellesnietes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina