Ik troost me met de gedachte dat eigenlijk niemand andets aan je telefoon komt normaal gesproken. Nou Ja... de kans iemand met je telefoon te besmetten lijkt me ook niet zo groot. Daar zit je doorgaans alleen zelf aan. Maar dit vertaald naar deurklinken, openbare toiletten, winkelkarretjes etc ... Dan houden we het handen wassen er maar stevig in.
Als ik dit zo lees, dit keer dus niet. De Jonge: we hebben ons schrap te zetten voor nieuwe maatregelen "We hebben ons schrap te zetten voor aanvullende maatregelen." Dat zei minister De Jonge van Volksgezondheid zojuist na afloop van overleg met onder meer premier Rutte en de ministers Van Ark en Grapperhaus over het toenemende aantal coronabesmettingen. De Jonge noemt de coronacijfers van afgelopen weekend zeer zorgelijk, maar wilde niet ingaan op welke aanvullende maatregelen. "Morgen doen we daar mededelingen over." Zal overigens voor het eerst zijn dat er niks uitgelekt wordt.
Ja, inderdaad. Nou, ben benieuwd! Als de scholen maar open blijven, de sporten voor kinderen doorgaan, mijn dochter gewoon naar de afspraken in zh kan en vriend toch geopereerd kan worden dit jaar, ben ik blij. Dan blijf ik voor de rest wel gewoon thuis.
https://www.ad.nl/binnenland/advies-redteam-harde-lockdown-ook-thuis-geen-visite-meer-want-dan-kunnen-we-kerst-vieren~a6b865ed/
Nee hoor, is helemaal geen gek hersenspinsel. Vooral veel sterk gelovigen zoals gereformeerden denken zo. Zoals in dit bericht. https://www.ad.nl/binnenland/alle-ogen-zijn-gericht-op-staphorst-maar-op-urk-zitten-honderden-mensen-in-de-kerk~a97886c5/ Ik kom bij een aantal streng gelovige mensen en die gaan dus gewoon met z'n allen naar de kerk, zonder kapje. Beperken zich niet want:" God beschermd ons" en " als dit de weg is die God voor ons heeft uitgestippeld enz". Vaak ook met vaccineren. Tegen vaccineren omdat God hun beschermd en hun bijstaat tijdens ziekte enz. En dan denk ik:" prima als je zo voor jezelf denkt. Maar dan neem ik aan dat je ook geen medische zorg gaat vragen wanneer je corona krijgt? Denken jullie ook aan andere mensen? Die niet in God geloven en nog niet dood willen? Zoals Urk: als mensen zich niet aan de maatregelen houden omdat ze in God vertrouwen, prima. Maar van mij mogen ze dan de boel daar afsluiten . Prima als je jezelf enz wil besmetten maar dan hou je het ook maar lekker daar en dan ga je niet leuk naar andere plaatsen waar je mensen kan besmetten. Hier een sterk gereformeerd plaatsje verderop. 2-3x per dag diensten en gewoon nog in normale aantallen, zingen enz. Zijn niet bang omdat hun geloof hun beschermd. Maar wel vervolgens in de omringende plaatsen komen winkelen, werken, kinderen naar school enz. En terwijl de minder strenge kerken er anders mee omgaan. Hier mogen er een max aantal naar binnen. Op reservering. De rest via kerkradio/online. In mn werkplaats exact het zelfde. 1 kerk deed de diensten buiten. Hindoestaan geloofsgemeenschap max 30 en geen feesten enz
Las in een ander artikel dat deskundigen ook een lockdown adviseerden om daarna LANGZAAM de maatregelen te versoepelen om zo een extra lockdown te vermijden. Het is wel zo dat in de zomervakantie de boel ineens veel losser geworden is hè? Misschien wel te los. Teveel te gelijk. Scholen, en horeca en en en...
Tja, hoe lullig ook, ik zou inmiddels ook niet weten wat anders, als schijnbaar nu al veel mensen zich niet aan regels en adviezen houden. Dan maar zo. Hier zijn verschillende afspraken in ziekenhuis al eens naar voren geschoven, ik ben daar ook wel klaar mee. Een kind met regelmatig pijn, een partner met veel pijn en wachtend op een operatie, die wegens Corona eerder al niet doorging. Ik ben er wel klaar mee. Wie niet horen wil, moet maar voelen ofzo.
in heel veel kerken en gemeenschappen is het ook super netjes geregeld. Begeleiden de zwakkeren, vormen een vangnet voor hen die geen boodschappen kunnen of durven doen. Super, eerlijk waar! Terwijl anderen er een zooitje van maken (uks, staphorst) door moedwillig met een hele lading in een kerk te gaan zitten én te gaan zingen. Ik ben dan van mening: "gij zult niet doden" telt in alle stromen volgens mij nog mee. Wil je hier serieus je vingers aan gaan branden voor een "samen zijn"? Of als er inderdaad een uitbraak van komt en er als gevolg hiervan doden vallen, stug volhouden dan jij er geen debet aan hebt? Terwijl geloof heel lang onderdrukt is geweest, vele ontberingen heeft doorstaan en ook ondanks samenzijn stand heeft gehouden. Zie dit als een van die ontberingen dan. Wees rotsvast in je geloof en je vertrouwen in God maar in het vervolg alsjeblieft voorzichtiger dan die voorbeelden.
https://www.ad.nl/utrecht/wiskundige-martin-heeft-het-uitgerekend-nu-hard-ingrijpen-en-in-lockdown~ace88cb0/
Mee eens hoor. Dan maar even 2 weken alles op slot dan is het voor iedereen duidelijk. Regels zijn nu onduidelijk en halfslachtig. Aantal clienten van me zien operatie aan hun neus voorbij gaan en dat r terwijl ze helse pijnen hebben. Hier afzwemmen waar geen ouders bij mogen zijn enz. En dan gekke regels: we mogen niet meer bij het zwemmen kijken (lees: netjes op de tribune op 2 meter afstand van elkaar met mondkapjes op) maar we mogen wel met 35 man gezellig in de drukke rij voor de kassa gaan staan om kind bij het bad te brengen. Om vervolgens buiten een uur te gaan zitten wachten. Daarna weer gezellig met 35 man naar binnen, kind bij bad ophalen om die in de kleedkamer om te gaan kleden. (5 volwassene per kleedkamer dus netjes geregeld). En ondertussen staat de volgende groep al in de hal te wachten. Dit heen en weer geloop geeft meer kans op besmetting dan met mondkapje op afstand op de tribune zitten.
Ik sluit mij aan bij @Liekje81. Liever niet, maar ik zou gewoon niet weten wat je nu nog voor strengere/aanvullende maatregelen kan treffen. Ik pleit niet voor lockdown, liever niet dan wel. Maar zo aan blijven modderen met al die halve maatregelen, waar toch een hoop Nederlanders zich niet aan houden werkt blijkbaar ook niet. Als de scholen maar open blijven, en dochter naar zwemles kan blijven gaan.
Mee eens, maar ik vraag me af of mensen zich daar dan ineens wel aan gaan houden. Nodigen dan toch mensen uit (wie controleert dat) etc.
In dat stukje wat damay doorstuurde dat ze de scholen en kinderopvang open willen houden in code oranje, en overleg bij code rood. Dat zou ook wat zijn anders zeg. Eerst in maart de scholen dicht onder druk. daarna allerlei onderzoeken die allemaal aangeven dat kinderen weinig bijdragen aan de verspreiding, en als ze zelf besmet zijn, ze het van ouders krijgen en niet andersom. En dan zouden ze nu de scholen weer dichtgooien? Denk dat ze daar geen enkel draagvlak voor krijgen. Zwemles zou dan wel stoppen, zou ik van balen, maar 2 weken is nog te overzien.
Ja, dat vraag ik me ook af. Maar als de helft het dan wel doet, ben je misschien ook een eind. Of wat voor percentage dan ook. Ik snap mensen ook niet die zich niet aan maatregelen houden hoor.