Ja zo kun je alles ook omdraaien natuurlijk. Als we het met zijn allen niet zo uit de hand hadden laten lopen was er nu geen tekort. In juli waren hier in Groningen een tijdje geen positieve testen. Het komt niet door een tekort aan testmateriaal en personeel dat het weer zo is opgelopen.
Met de herfst op komst kon je prima weten hoe het zich gaat ontwikkelen. Over testcapaciteit is er een mooie aflevering van Lubach waar hij uitlegt hoe het komt dat er tekorten zijn.
^ precies dit. Als mensen zich aan de regels hadden gehouden hadden we niet gestaan waar we nu staan. Een ander de schuld geven is altijd makkelijk. maar we wisten allemaal dat er tekorten waren en nu nog zijn.
Ik heb toch echt wel de indruk dat de volksaard van Duitsers een stuk volgzamer is dan dat van de Nederlanders.
Het gaat er niet om of er wel geen tekorten zijn. Als er geen besmettingen waren geweest, dan had dat ook niet uitgemaakt. Je ziet toch wel om je heen hoe mensen met de regels omgaan? Ik wel in elk geval. Of op social media. Foto's van mensen zo dicht op elkaar etc etc. 3e helften ipv alleen sporten en dan naar huis. Toch met zijn allen die verjaardag vieren en dan de volgende dag naar je werk..
Hij is zelf in elk geval voorbereid op een Lockdown. Heb je die mega stapel spelletjes achter hem zien staan op de foto We zullen het wel horen morgen. Ik vrees het ergste. Kan het alleen nog maar meevallen.
Vind dit altijd van die interessante uitspraken. Waar pas je dan precies voor? Doe je dan niet meer mee? Houd je je dan niet aan de adviezen/maatregelen? Breng je je kind dan gewoon naar zwemles ook al zijn die er niet vanwege lockdown? Hoe moet ik dat zien concreet?
Ik leef gewoon mijn leven met of zonder corona. Ik pas ervoor om bang te zijn en mijn kinderen te laten opsluiten. Verder ben ik denk ik een goede burger want ik kom nergens op een supermarkt en mijn werk na. Niet vanwege corona maar omdat ik drukte sowieso al niet prettig vind.
Heel eerlijk sociale media volg ik niet. De plekken waar ik kom, houdt men zich wel aardig aan de maatregelen. Al wel vandaag in een supermarkt was het zodanig ingedeeld dat je amper langs elkaar kon, zoveel stond er op de gangen. Vervolgens nog tig mensen met mondkapjes boven een bak met de aanbiedingen. Maar dat vind ik dus slecht geregeld door de winkel.
https://nos.nl/artikel/2352052-kabinet-legt-amateursporten-aan-banden-groepsgrootte-verder-beperkt.html
zolang het allemaal (kortdurende) beperkingen zijn voor volwassenen is het voor mij prima. Als de kinderen maar nog een “normaal leven” kunnen hebben, naar school kunnen, naar zwemles en kunnen sporten.
Op de manier zoals het nu gaat zit je er ook maanden in EN de ziekenhuizen/zorg kunnen het dan niet meer aan. Beter dan nu een lockdown zodat er zo min mogelijk nieuwe besmettingen bij komen en de zorg wat lucht krijgt. En daarna heel langzaam dingen gaan versoepelen. En als tijdens de lockdown scholen open blijven dan vind ik het prima. Dan moet het maar. Staat ook in het stuk hè? Nu lockdown en dan grotere kans dat je met kerst met familie kan eten.
Bij een lockdown gaan scholen ook dicht he. Maar waar het mij om ging is dat het makkelijk geroepen wordt terwijl een lockdown niet voor even is. Als je nu een lockdown doet kan je niet over een maand weer gaan versoepelen dan heb je een maand later namelijk weer herzelfde probleem. En tsja kerst en oud en nieuw weer met de hele familie aan tafel? Dan weet je nu al hoe januari t/m maart eruit ziet
Nou idd. Ik ga echt balen als m’n jongste weer moet stoppen met zwemles, nou heeft ze het prima opgepakt na 5 maanden geen les, maar ze wil zo graag haar diploma halen.
Maar het alternatief is dan zo doorgaan met iedere twee weken de teugels iets strakker trekken? Daar kom je ook niet zomaar weer uit. En een lockdown kan ook best mét open basisscholen, er zijn geen vaste regels voor een lockdown. Eerder hadden we de zogenaamde ‘intelligente lockdown’ en toen was ook niet alles dicht.