Ik zie de scholen niet snel weer dicht gaan hoor... de basisscholen dan... In maart wilde ze dat ook niet, maar omdat het volk zo graag wilde dat dat gebeurde hebben ze daartoe besloten. nu hoor je toch minder mensen die willen dat de basisscholen sluiten... Ouders hebben genoeg afgezien in maart, april... dat willen ze niet meer Vermoed dat winkels eerder dicht gaan, geen koopavonden etc..
Maar verkoudheden waren er anders toch ook geweest en ook dan moet je testen. Geen idee wie je allemaal op facebook hebt, maar ik herken dit echt niet. Tuurlijk kom je wel mensen tegen die overal schijt aan hebben, maar hoeveel zijn dat er nu echt.
Dat denk ik ook; mensen zijn er wel van terug gekomen! En ook diegene zónder kinderen zullen het merken als de kinderen weer thuis zitten denk ik. Dan moet er een extra tandje bijgezet worden voor die collega die ook op z'n kinderen moet letten.
Dat zijn vooral mensen die niet verder denken of kijken.. Ik en ook verder niemand in mijn directe omgeving is afhankelijk van de reguliere zorg, maar ik hou mij juist voor die mensen en de mensen in de horeca/zorg zoveel mogelijk aan de maatregelen. En daar komen we weer op de verdeeldheid hier in NL. Er is een groep die wel verder denkt en denkt aan de medemens, en er is een groep die denkt ikke, ikke en de rest kan stikken.
Heel verhelderd interview met een epidemioloog, https://oost-online.nl/virussen-zijn-net-inbrekers-je-moet-ze-staande-houden-bij-de-voordeur/
We zullen het morgenavond wel horen. Maar de insteek "dan kunnen we weer samen kerst vieren" slaat natuurlijk nergens op. Dan kun je 2021 direct weer beginnen met een berg maatregelen
Ja dat over kerst vieren verbaast mij ook. Alsof het tegen die tijd ineens verdwenen is. Volgens mij is het nu al vrij duidelijk dat kerst aangepast gevierd zal gaan worden...
https://www.destentor.nl/dossier-coronavirus/kaart-aantal-besmettingen-in-oost-nederland-loopt-na-lichte-daling-weer-fors-op~ab2246fd/?utm_source=browser_push&utm_medium=push&utm_campaign=stdc_st Forse toename in Staphorst.... tja..
Oke, dus dan pas je ervoor om je niet bang te laten maken. Dat klinkt al heel anders. Verder doe ik precies hetzelfde als jij en mijn kind heeft momenteel het drukste sociaal leven van ons drieën want hij mag alles gewoon nog. Dus voor hem is er ook niet veel anders dan anders. Denk dat dat voor de meeste jonge kinderen geldt trouwens. Niemand zegt toch dat je ze moet opsluiten?
kleine nuancering: in dat maatje kerken passen bij volle bezetting resp. 2300 en 1400 man dus dat je er dan wat meer kwijt kan zonder problemen kan ik dan wel voorstellen. (collega van me zit bij een grote in Urk die gaf een kleine nuancering) vs hier de kerken (80-100) is dat wel een verschil. Maar toch hoop ik dat ze voorzichtig blijven.
Stel het is een grote groep die zich niet aan de regels houdt ( niet mijn idee, maar Oke) Denk je dan echt dat die groep ineens gaat veranderen wanneer er nog meer beperkingen komen? Geloof mij, die gaan niet veranderen. Het virus verspreidt zich nu eenmaal makkelijker op de een of andere manier, je bent eerder besmettelijk of je heb amper klachten als je Corona hebt, ik weet dan ook zeker dat er echt duizenden mensen rondlopen die het allang hebben gehad maar er geen weet van hebben gehad.
Hier zijn ook amper besmettingen op school. Mijn middelste zit op een school van 1800 leerlingen en daar gaat het heel goed. Beetje onzin om dan een hele school dicht te gooien. Op de basisschool waren twee leerkrachten besmet maar allebei besmet buiten school. Verder ook weinig zieke leerlingen.
Vind ik niet meer dan logisch. Mensen komen veel te veel bij elkaar over de vloer. Verbied dat tot eind december en dan worden de besmettingen pas echt minder! Icm een verbod op kroegen. Al die krampachtige maatregelen in winkels hebben geen zin als mensen continue bij elkaar thuis kruipen.