Corona nieuws deel 5

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Amarens, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

De 1,5 meter wordt daar strikt gehandhaafd, net zoals theater enz, waar ook nog zoveel man mogen samenkomen (en die moeten ook nog reisbewegingen maken)

Heel makkelijk on de kerk hiervan de schuld te geven als je geen idee hebt hoe het eraan toegaat daar.

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dit idd en dan is er ook nog een groep die moet komen werken met lichte klachten of in de quarantaineperiode, omdat ze verplicht worden door hun baas. Tja wat moet je dan doen? Het is echt niet allemaal kwade opzet, van mensen die de regels overtreden.

Zara75, Anouk2005 en tuc vinden dit leuk.
  3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.271
    15.059
    113
    Vrouw
    Dit idd. Zet die kerst met heel de familie maar uit je hoofd. Kan het alleen nog maar meevallen.

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.890
    8.518
    113
    Vrouw
    Wie zegt dat ik dat niet weet?

Ben in augustus nog bij een bruiloft geweest in opheusden en de familie stond allemaal hutjemutje op elkaar (120 man). Ik heb zelf gezien dat daar geen voldoende afstand werd gehouden.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.330
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja precies dit en dan worden we ook nog een keer besmet op het werk of we moeten een handeling doen bij een patiënt die later Corona positief blijkt te zijn.
    Ik weet dan ook zeker dat mocht ik besmet raken dat dit op mijn werk gaat gebeuren en niet omdat ik boodschappen ga doen.
    En zo zijn er enorm veel voorbeelden te noemen. Het is natuurlijk heel makkelijk om maar te zeggen dat niemand zijn best doet maar ook mensen die hun best doen kunnen besmet raken.

Zara75 en tuc vinden dit leuk.
  6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Een bruiloft is toch iets anders dan een kerkdienst. Hier kun je echt niet hutje mutje op elkaar gaan staan en is er een strikt protocol en bij alle kerken die ik ken is dit zo.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Oh ja. Wij hadden het er vandaag nog over. De kans dat ik op de poli besmet wordt is volgens mij een stuk groter dan als we straks weer als omloop naar de covid afdeling gaan. We zien gewoon zoveel mensen op een dag.

Anouk2005 en tuc vinden dit leuk.
  8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Duidelijk dat je de artikelen waar ik op reageer niet gelezen hebt of het gewoon niet snapt/wil begrijpen....
    In de artikelen hebben ze het over een lockdown van een paar weken. Ene artikel heeft het over 2 weken. 2 weken beperken zodat aantal besmettingen met zo'n 80% daalt. Logisch, dan krijgen de ggd's en ziekenhuizen even wat adempauze. Mogelijk dan sneltesten mogelijk een door verminderde besmettingen is het testen voor de GGD's behapbaarder. Door deze maatregel komt het reproductie cijfer hopelijk onder de 1. En als dat gelukt is dan kunnen ze de boel weer LANGZAAM versoepelen.
    In artikel hebben ze het trouwens over de basisscholen en kdv's open laten en hogere scholen alleen als klassikale lessen noodzakelijk zijn.
    En als dit lukt, ja, dan heb je een grote kans dat je met kerst met wat familie kan eten. Op de manier zoals het nu gaat iig sowieso niet steeds maar extra regeltjes erbij en strenger worden. Dan kan je beter gewoon in 1x bam, de boel op slot gooien, dan is het voor iedereen duidelijk .

Kleintjuh85, suus1983 en Butchke vinden dit leuk.
  9. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.890
    8.518
    113
    Vrouw
    Het was niet tijdens de dienst maar voordat iedereen de kerk binnen kwam. Tijdens de dienst zat iedereen wel uit elkaar.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Staat ook in het artikel. Basisscholen en kdv's open en hoge scholen alleen als klassikaal noodzakelijk is. En daarnaast de noodzakelijke winkels open. Dus feitelijk dus alleen naar buiten voor boodschappen, noodzakelijk werk en kinderen van en naar school/kdv. En rondje wandelen/fietsen/sporten . Hetzelfde al vorige keer alleen als extra dat kinderen waarschijnlijk naar school/kdv kunnen.

Butchke en Fuddey vinden dit leuk.
  11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Hier kan dat echt en dit lijkt me ook niet representatief voor de rest.

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.271
    15.059
    113
    Vrouw
    Dus was het probleem niet de kerkdienst, maar het feest zelf;)

En daarom hebben ze vanuit het kabinet gezegd dat feesten en bruiloften niet met zo veel man mag op dit moment.
    Omdat je het als kerk of horecagelegenheid nog zo goed op orde kan hebben, maar zet een flinke groep familie/vrienden bij elkaar en binnen de kortste keren is de 1,5 meter verdwenen en vergeten.

Dus niet eerlijk om nu te roepen dat ze het 'in de kerken' niet goed doen.
    En dat het aan die grote groepen kerkgangers op zondag ligt. Want dat is niet waar.
    De religieuze bijeenkomsten staan onderaan wbt het aantal besmettingen.

Gewooniemand, smax, Liekje81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.060
    15.076
    113
    Ja, en hoe krijg je in hemelsnaam nu nog zo snel voldoende mensen opgeleid daarvoor? Een keer is ook defensie/particuliere zorg leeg, de mensen met verlopen big bedanken allicht ook.

Ik verwacht ook geen mogelijkheid om een volledig ongetrainde burger via drill traject als t weerlicht operationeel bruikbaar te krijgen. Zullen vast standaard dingen zijn waarmee die kunnen helpen, maar vrees hetzelfde als met stagiaires, veelal kosten die je meer mankracht dan dat het oplevert, die luxe heb je nu niet.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Laat maar

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier worden mensen van de poli's ingezet voor omloopdiensten. Vandaar ook de afschaling daar. Maar het is lastig met veel besmettingen onder het personeel.

Vero0504 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.330
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja echt hoor, komende weken moeten we weer even een paar honderd mensen een griepprik gaan geven. Zie er als een berg tegenop. Zoveel mensen die langs je komen. We gaan wel helemaal ingepakt maar liever blijf ik “ ziek “ thuis;)

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.060
    15.076
    113
    Die ken ik niet lezen. :cry:

18. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.890
    8.518
    113
    Vrouw
    Nee, het wachten voordat mensen naar binnen konden de kerk in. Bij het binnen komen stonden wij al binnen en kwam de familie binnen zonder anderhalve meter afstand. Je kan zeggen wat je wil maar het was gewoon echt niet zoals de richtlijnen waren. Tijdens het zitten en de dienst was het prima en daar hoor je me niet over.

Maargoed. Het voelt niet echt alsof ik een mening mag geven want blijkbaar is het perfect geregeld en doen mensen die naar de kerk gaan alles goed.

zonnetje2015, Neuzeke en Maan14 vinden dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Ik denk idd dat die mensen niet gaan veranderen, dus vraag me echt af of strengere maatregelen gaan helpen ja.

Wat betreft het 2e stuk, is dat iets waar je aanwijzingen voor hebt (wetenschappelijk)? Want vind het echt een vreemde theorie (dar het zich makkelijker verspreidt).

20. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    België wordt weer een pak strenger, de sportwereld gaat naar code oranje (kantines en kleedkamers dicht, indoor contactsporten boven 12j worden verboden), in Leuven moeten alle restaurants tijdens de week dicht om 23u en provincies Luxemburg en Waals Brabant voeren een nachtklok in.

Ook grote discussie over de scholen, de onderwijs minister wil die per se in code geel houden, de vakbonden en experten willen naar code oranje (halftijds les).

Ik ben in principe niet tegen strengere maatregelen, maar ik vind dit weer zo paniekvoetbal. Er is vrijdag pas verstrengd, daar kan je nu onmogelijk al de gevolgen van zien, en toch struikelt iedereen weer over elkaar om om ter strengst te zijn. Dan hadden ze evengoed vorige week deze maatregelen al kunnen invoeren en dan werd de piek mogelijk minder hoog.

Deel Deze Pagina