Oh ik herken het! Ik werk in een ziekenhuis en zoveel besmettingen onder mijn collega's.. maarja hoe wapen ik me daar tegen, we mogen geen mondkapje dragen van de leiding en zitten wel met zijn allen in de overdracht, etc
Nou ik kreeg van mijn manager van het weekend nog een app of we met het hele team (10+ man) als uitje gezellig 's avonds bij haar kwamen Dit vonden sommige collega' s ook nog eens een goed idee....
Waar zouden toch al die nieuwe besmettingen vandaan komen. Vandaag stonden onze overblijfmoeders ook weer in een gezellig klein kringetje met elkaar te kletsen. Ik heb ze gevraagd om onderling afstand te houden. Ze keken alleen maar verbasd. Terwijl één van die dames eerst niet kwam omdat ze in de risicogroep valt... nou, je bent constant bezig achteruit te lopen als je met haar praat. Ze blijft maar in je aura komen. En dan wel zeggen dat ze zich aan alle maatregelen houdt... nou, niet dus.
Precies dit dus. Het interesseert sommige mensen gewoon helemaal niets (of ze zijn te dom om het te begrijpen)
Ja hoor ik heb ze gelezen en ik snap wat je bedoelt maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat gaat werken. Tuurlijk gaan de cijfers dan omlaag maar uiteindelijk ben je weer terug bij af. Ook al laat je de maatregelen heel langzaam weer los. Naar mijn idee gaat dat alleen goed wanneer we weer naar de lente gaan en het beter weer wordt en mensen weer meer naar buiten gaan. Maar als je nu voor 2-3 weken de boel op slot gooit (op scholen en kdv na) en het weer langzaam loslaat, gaat het tegen de feestdagen opnieuw de verkeerde kant op. Helemaal als mensen met de feestdagen weer bij elkaar binnen zitten. Dus die laatste zin hadden ze beter achterwege kunnen laten.
Ben ook benieuwd morgen. Heb ook een oproep gehad voor mijn zoon om een griepprik te halen alleen twijfel ik enorm om het te doen. Of het ook zin heeft. Mijn redenatie is dat als hij dan wel griep krijgt, het minder erg is maar toch ben ik huiverig om zomaar wat in hem te spuiten.
Ik krijg hem nu al zo een 10 jaar. Heb ook een aantal keer hem niet genomen overigs. Dit jaar ga ik weer wel . Mijn redenatie is dat als ik evt corona krijg en met een zwakke weerstand ook nog vol de griep ik verder van huis ben.
Ik denk dat ze weer veel te slappe maatregelen gaan treffen. https://www.nu.nl/coronavirus/6083487/kabinet-neigt-naar-sluiten-horeca-en-stilleggen-amateursport-volwassenen.html Daarnaast melden ingewijden aan RTL Nieuws dat het ov straks waarschijnlijk alleen voor noodzakelijke reizen mag worden gebruikt. Dat zou betekenen dat alleen mensen die een vitaal beroep hebben gebruik mogen maken van het ov. Daarbij zal het kabinet Nederlanders opnieuw gaan oproepen om zoveel mogelijk thuis te werken. Hoe moeten kinderen vanuit de omliggende dorpen dan naar school komen ?
Dat is toch noodzakelijk vervoer dan! Het gaat erom dat mensen niet voor hun plezier gebruik maken van het OV, bijv om een dagje uit te gaan.
Ligt eraan hoe ver je moet. 1 van de vo opties voor zoon is ruim 30 km. Met de trein is ie nog geen half uur onderweg. Maar denk dat fietsen niet echt een optie gaat zijn dan. Maar.... zoals er al meer zeiden. Noodzakelijke reis.
Red het REDteam! Maar idd. Beetje slapjes als dit het gaat worden. Van de andere kant zal er ook wel weer veel protest komen wanneer het strenger wordt. Goed kunnen ze het nooit doen.
Dat snap ik, maar als omliggende dorpen genoemd wordt, denk ik meer aan afstanden <10 km. En dat kan prima gefietst worden lijkt mij. 30 km is dan te ver, maar het lijkt mij logisch dat dat toch zeker onder noodzakelijke reis valt dan.
Ben vooral benieuwd hoe ze dat overzicht gaan houden in het ov. En inderdaad, scholieren moeten er toch ook gebruik van maken. Vind het wel erg dubbel hoor. Winkels en alles ophouden, maar eigenlijk liever niet verplaatsen.
Eigen verantwoordelijkheid is totaal verdwenen lijkt het. Alles is de schuld van de ander. Als mensen de adviezen niet volgen is dat de schuld van het kabinet, als 10 mensen op een kluitje in een winkelbak gaan graaien heeft de winkel het niet goed geregeld enz. Mensen nemen niet eens de moeite om zich te informeren maar spuien rond dat het "allemaal niet duidelijk is". Een "intelligente" lockdown is denk ik niet eens meer mogelijk, want de intelligentie druipt weg.