Heel vroeger dan want toen ik jong was gingen de kinderen in de winter echt niet 20 km heen en 20 km terug op de fiets.
Natuurlijk heb ik daar geen wetenschappelijke bewijzen van. Voor mij is het een optelsom met wat je allemaal leest en hoort en al helemaal als je je eens goed gaat verdiepen in virussen en hoe ze zich verspreiden onder de mensen in het griepseizoen. Dit virus blijft de komende maanden gewoon nog lekker rondwoekeren en in april/mei zal die een korte rustpauze inlassen om vervolgens weer terug te komen.
Dat mag je zelf beslissen, of je een mondkapje draagt of niet. Heeft geen leiding iets van te zeggen. En als ze dat wel doen zou ik mijn eigen plan trekken.
Ojee, wij mogen wel mondkapjes dragen, we hebben nu eindelijk eens een flinke voorraad, afgelopen maart hadden we er 10 liggen Een collega van mij is ook in afwachting van haar testuitslag, ze heeft twee weken terug contact gehad met een positieve patient die drie dagen eerder negatief testte, 11 dagen na het contact is ze toch ziek geworden. Mijn schoonzus woont in een instelling en daar is de hele groep/ unit nu besmet en zij ook en alle medewerkers. Ze is er gelukkig nog goed aan en hopen dat het zo blijft. Op een andere locatie van ons centrum waren ook 8 medewerkers besmet en een aantal zijn nog in afwachting van hun resultaat. Ze konden gelukkig nog wel openblijven maar het is wel een gedoe allemaal, collega 's en ik zeggen weleens tegen elkaar, we zijn ons leven hier niet zeker
@Emm27 Gewoon mondmasker op en patienten ook, het is al druk genoeg 5% verbetering is de moeite al waard. Ik hoop voor jou en anderen met zo'n, vermoedelijk, bureau leidinggevende dat morgen overal een mondmasker wordt vereist waar mensen elkaar treffen buiten de huiselijke omgeving. Dit gezever had mijn tante ook in de verzorging, want het zou "clienten onrustig maken". Nee wildvreemden bij ze loslaten omdat het reguliere team met zware klachten thuis zat deed dat gelukkig niet. Uiteindelijk hadden bewoners én personeel mondmaskers op want dat iedereen ziek was geworden was toch best lastig. (hoeft vast niet toe te lichten dat ik een bloedhekel aan dat soort leidinggevenden heb en ze t liefst achter een bureau vandaan sleur en de vloer op zet. Net als die grappenmakers die een mailtje sturen dat men maar beter afstand moet houden (bij werkzaamheden waar dat gewoon écht niet kan) als je t dan zo veel beter weet, toe wees ons lichtend voorbeeld doe t eens voor...) En als t argument "vanwege de slecht horenden is" er zijn venstermondmaskers juist voor dat doel (www.maakjemondmasker.be voor de zelfmaak en er zal vast ook een fabrikant zijn) en de patient zelf kan dan alsnog prima een masker op.
op een plekkie gaan staan met 30x30 tegels en dan overdreven tellen. Als ze je raar aankijkt zeg je "ja dat helpt om die 1.50 in te schatten je verkijkt je dr toch snel op die minimale 2 lange armlengtes". En dan stap je zo nu en dan weer eens achteruit. Alternatief is "hey joh blijf nou eens staan" maar dat is afhankelijk van wat de reguliere communicatie is, sommigen kunnen dat weer prima hebben. Aboutaleb (burg. Rotterdam) was ook positief getest las ik op nu.nl. Hoop op weinig klachten, vind m erg goed. Ben t niet altijd met m eens maar goede man voor die plek.
Ik lees nu over mogelijk horeca volledig dicht (in de vier grote steden? heel NL?), ben wel benieuwd morgen nu...
Zit me alleen net te bedenken dat we morgen de as van mn vader wegbrengen naar t rouwcentrum, die zou vrijdag uitgestrooid gaan worden. Denk dat ik maar vast afspreek dat ik die as en papieren weer ophaal als dat vrijdag niet door kan gaan ipv dat ik m daar achterlaat. Voordat ie ergens in de bezemkast komt te staan en joost mag weten waar die doos en de papieren zijn gebleven. (ik zie t al gebeuren namelijk, heb wel foto's van alles maar toch). Uitstrooiien is overigens nu nog met 4 man maximaal (excl kleine kinderen). Dus moeder en haar kinderen kunnen, maar aanhang niet. Als zij in dr eentje moet gaan staan na morgenavond blazen we het maar af.
https://www.ad.nl/nieuws/veel-coronapatienten-met-migratieachtergrond-op-de-ic-s-hoe-komt-dat~a1d8c24e/
Toen was er een straal van (ik geloof 8 km) om de school. Daarbinnen fietsen, daarbuiten wel met ov. Misschien doen ze dat nu weer. 8 km lijkt kort, maar is hemelsbreed. Kwam bij de school van onze kinderen toch op een fietsafstand van zo'n 18 km. Wij vielen buiten die cirkel. Ik heb juist vorige week het busabonnement voor de jongens besteld. Na de herfstvakantie mogen ze altijd met de bus naar school. 23 km enkele reis is in de zomer prima te doen, maar in de winter met alle regen, wind en kou gaan ze met de bus.
Wat fijn dat er toch altijd een groepje is dat zich zo intelligenter voelt dan de rest. Ik heb nl een goed stel hersenen maar ik snap van het meeste ook geen bal. Ik ben wel benieuwd of onze regering vanavond ook publiekelijk de hand in eigen boezem gaat steken over de verschrikkelijke communicatie en de wirwar van regels/adviezen en niet te vergeten de blamage van een testcapaciteit. Want ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen, maar er is weeeeeeeer een nieuwe beslisboom voor kinderen, zoals een columniste mooi zei: we hebben inmiddels een beslisbos. En dat die verkoudheid eraf is is hartstikke fijn. Maar kinderen mogen nu practisch overal gaan en staan waar ze willen, ongeacht wat een huisgenoot mankeert. Heeft een huisgenoot koorts dan mogen ze gewoon naar de opvang, mits die huisgenoot geen coronagerelateerde klachten heeft. Kdv's met zoveel zieken die het rooster niet meer rondkrijgen, gastouders lopen helemaal een risico om niet meer te kunnen werken op deze manier. En testcapaciteit ho maar. Nee Rutte, de Jonge en Grapperhaus (die laatste moet wat mij betreft helemaal zn smoel houden) gaan mooi de bevolking op hun sodemieter geven terwijl ze hun eigen zaakjes gelukkig zo goed geregeld hebben, bah bah en nog een bah.
https://www.boink.info/nieuws/nieuwe-beslisboom-alleen-koorts-huisgenoten-wel-naar-kinderopvang is dit die nieuwe boom?
Vind het in het donker/schemer en op sommige trajecten nou ook niet altijd even verantwoord. Dat was in mijn tijd al een ding, moesten ook echt een bepaald traject fietsen van onze ouders en niet langs t park bijv (wat de kortste route was). Nou waren wij ook wel vrij braaf dus dat vermeden we ook inderdaad.
het is meer een aangepaste op basis van voortschrijdend inzicht, wat er ook expliciet bij staat. In deze unieke situatie hebben we continu te maken met voortschrijdend inzicht. Zo ook op het gebied van communicatie. Dit heeft tot een nieuwe beslisboom geleid. De belangrijkste verduidelijking zit in het geval van koorts zonder andere klachten. https://www.boink.info/nieuws/nieuwe-beslisboom-alleen-koorts-huisgenoten-wel-naar-kinderopvang