Mijn oudste dochter zat al plannen te maken om naar de Fright night te gaan, ik keek al bedenkelijk en prompt kwam er in het nieuws dat alles is afgelast, ik kan het niet erg vinden
Tja, dat kun je vinden en je kunt hoog en laag springen. Maar in onze grondwet staat nu eenmaal stevig verankert dat mensen bij elkaar mogen komen om hun geloof te belijden. En ik vind echt dat kerken zich vrijwillig aan het maximum moeten houden. (De meesten doen dat ook.) Maar toch zeg ik oprecht: gelukkig geldt onze grondwet niet alleen als het ons goed uitkomt, maar ook als het ons niet uitkomt!
Ja, daar heb ik ook nooit wat van begrepen. Ik deed er ook niet aan mee. Sla je verjaardag gewoon een jaar over. Dit is zelfs ook aan de meeste kinderen prima uit te leggen. Maar goed, daarom zijn de strengere en duidelijkere maatregelen dus nodig. Mensen blijken toch net dat ene gaatje te zoeken wat volgens hen met de maatregelen nog wel zou mogen. Rutte deed wel een dringend verzoek aan de kerken enzo om zich te houden aan de max van 30.
Waarom mag je wel met 30 man naar een congres binnen maar mag men niet buiten sporten in teamverband? Iets met aërosolen?
Iets met afstand. Lijkt me. Edit: je moet thuiswerken waar kan. Dus congressen zullen ook niet meer plaatsvinden. Denk ik.
Ik heb dat ook nooit begrepen en met de verjaardag van mijn oudste in het vooruitzicht ben ik er blij mee, scheelt weer discussie met de schoonfamilie (die ook naar binnen wilde toen mijn kinderen koorts hadden en wij dus in quarantaine zaten).
Uit onderzoek is gebleken dat aërosolen buiten eigenlijk vrijwel direct verdwijnen waardoor het niet eens nodig is om afstand te houden. Terwijl ook is gebleken dat 1,5m binnen eigenlijk 8m moet zijn. Dus die vlieger gaat niet op, ik vraag mij af wat dan wel de reden is?
Zie nu pas je edit, volgens mij was het advies sowieso al thuiswerken toch? Dus de mensen die dat gisteren niet deden zullen dat morgen vast ook niet doen.
Hoe zit het nou met sporten. Staat maximaal met 4 personen op 1,5 m maar hoe zit dat dan met sportscholen? Of ik doe dus fysio pilates in groep van 8 (met afstand) dat mag dan dus niet?
Dan blijf ik toch bij afstand. Of zouden voetbalteams dan braaf ieder apart rijden en voor en na de wedstrijd niet meer napraten..
Rutte noemt toch wel een reden van sluiten horeca. Toch een hoop besmettingen daar dus. 'Horecamedewerkers pieken in de teststraat' - https://nos.nl/l/2352187#UPDATE-container-48262325
Je mag alleen nog individueel sporten in de sportschool. Of groepslessen tot max 4 personen. Of heb ik dat nou verkeerd gelezen?
Mijn zoon en vrienden hebben ook kaartjes voor het aankomende weekend, ben blij dat het niet doorgaat.
Aha. Ik doe dat overigens niet bij de sportschool maar bij fysiotherapeut maar dat zal dan ook wel worden aangepast.