Mja, ik begrijp deze logica wel. Maar het is ook een grondrecht om zelf te mogen beslissen wat je aandoet en hoe je eruit wilt zien. En toch gaat de verplichting om een mondkapje te dragen nu juridisch gezien dichtgetimmerd worden in de coronawet. Dat vind ik dan weer met twee maten meten.
In mijn team reed men inderdaad apart of met een mondkapje op in de auto. Dit zie ik ook bij andere teams. Nabespreking doen we inderdaad buiten op 1,5m, in de kleedkamer mogen, afhankelijk van de ruimte, ook een maximaal aantal personen. Door dat max aantal personen in een kleedkamer zit je zeker op de 2,5m afstand. Maar douchen mochten wij alleen nog maar na een wedstrijd, dus na training gaat iedereen in zn vieze kloffie naar huis en thuis douchen.
Ik vind de vrijheid van religie nog wel van een ander kaliber dan het "recht" om te kiezen welke spijkerbroek je aan mag doen. Daarnaast kan je tegenwoordig met allerlei patronen je masker aanpassen aan je outfit. Dan kan je alsnog zelf kiezen volgens je grondrecht
Vrijheid van religie is er toch nog steeds als je tijdelijk niet bijeen kunt komen? Daarbij het is niet voor altijd, we praten over een bepaalde periode.
Dit is vrijheid van religie zoals die in onze grondwet staat. Daarin staat dus ook dat je binnen gebouwen en besloten plaatsen je godsdienst of levensovertuiging in gemeenschap met anderen mag belijden. En ja: met maximaal 30 personen is nog steeds in gemeenschap. En nogmaals: ik vind dat kerken zich hier gewoon aan moeten houden. Maar ik vind het nog belangrijker dat onze overheid geen regels opstelt die tegen de grondwet ingaan.
Met 30 man ben je nog altijd samen. Maar ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken. Wat ik mij afvroeg. Zoon is voor de herfstvakantie ingeschreven bij de voetbalschool. 3 dagen voetbaltraining in een andere samenstelling dan zijn eigen team en met andere trainers op een andere locatie. Gaat dat nog door? Ik neem aan dat we dat deze week wel te horen zullen krijgen.
Ja tot groot verdriet van mijn dochter. Die had nog belangrijke wedstrijden staan als plaatsing kans voor de Nederlandse Kampioenschappen in december ☹️
Hier hadden we nog maar 1 wedstrijd te gaan. Ze waren vroeger begonnen met de competitie en in kleinere poule. Was vooruitziend bedacht
Mijn dochter zou inderdaad ook meedoen aan voetbaldagen van een voetbalschool. Ach, we wachten het wel af. Voor beide kinderen is er wel direct een vriendschappelijke wedstrijd ingelast aanstaande zaterdag. Dat is dan weer het voordeel dat nu niemand op vakantie gaat, normaal hoeven ze dat echt niet te proberen op de eerste zaterdag van de herfstvakantie.
Je maakt er nu een grapje van, maar ik vind het recht om zelf te mogen bepalen hoe ik eruitzie en of ik wel of geen mondkapje of hoofddoek of tulband of vergiet of ooglapje draag net zo belangrijk als jouw recht om samen met anderen jouw geloof uit te oefenen. Dat is met twee maten meten. Ik ben van mening als het ene grondrecht juridisch gezien ingeregeld kan worden, dan moet dat bij het andere ook kunnen toch?
Nou dit. Ik denk dat de beperkingen op sport voor ons gezin evengoed erg en ingrijpend zijn dan de "beperkingen " op het tijdelijk even niet in grote groepen het geloof uitoefenen. En wie bepaalt dan wat voor ons belangrijk is, minder belangrijk is dan wat voor een ander belangrijk is? Grondwet handhaven is zeker belangrijk maar deze geeft zeker ruimte voor interpretatie want momenteel worden er wel meer vrijheidsrechten geschonden
Denk je niet dat het komt omdat CU in de regering zit? Die trekt natuurlijk eigen belang voor. Ik weet iig wel welke partijen ik niet ga stemmen de komende verkiezingen.
Ik snap niet zo goed wat hier precies oneerlijk aan is tegenover de horeca? Of vind je gewoon alles oneerlijk?