Nou... dat is dus nu wel steeds meer. Een nichtje en mijn dochter zijn zaterdag bij mijn schoonouders geweest.De hele avond. Bij het nichtje zaten 2 kinderen in de klas die waren besmet. Waarvan 1 hele goede vriend van haar. Nu heeft ze ook nog bij ons gelogeerd. Dus ik ben nu ook extra voorzichtig naar mensen. De kans is misschien klein ( want kind van 15) maar ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik straks de oude buurvrouw van dik in de 80 besmet. Een basisschool hier om de hoek heeft ook al twee leerkrachten met Covid. Een goedlopend bedrijf dat ik ken heeft zelfs moeten snijden in personeel. Mede door Covid. Om het gezond te houden moest dat wel. Zo zullen heel veel mensen hun baan gaan verliezen. Maar goed...ik wil ook de grote groep geweldige mensen van de zorg niet vergeten. Die staan weer vooraan om alle zieken te hlpen. Nog altijd diep respect. Ik denk dat de tweede golf ons echt wel veel harder gaat treffen. Helaas zag ik dat in mei al aankomen.
Ik woon in een van de brandhaarden van maart en ook nu gaat het hier niet zo lekker. En toch ken ik nog steeds niemand die positief getest heeft, ook niet in de lijn van ‘ het nichtje van de zus van de buurvrouw’. Maar 1 kennis van onze buren die eind maart heel ziek is geweest maar tot 2x toe een negatieve uitslag kreeg maar waarvan we allemaal wel denken: dat was het wel degelijk. Gek hoe plaatselijk dit virus zich kan concentreren.
Genoeg, kijk maar naar het optreden van André Hazes, belachelijk hoe het daar aan toe is gegaan. En daar hoor je niemand over, alleen de kerken ja 30 mensen, ze houden voldoende afstand maar toch maar blijven zeuren. Denk je van de dierentuinen? Liepen zaterdag in Blijdorp en dan in de binnenruimtes, geen idee of mensen niet begrijpen wat 1.5 meter is maar zich eraan houden ho maar. Gewoon stoppen waar er duidelijk met grote stickers vermeld staat, niet zitten. Enz. Zo kan ik nog een heeeeeeeeeel rijtje opzoeken, maar daar heb ik helemaal geen zin in.
Dat van André Hazes vind ik ook belachelijk en dat was in België. Ik ga niet hier benoemen wat in andere landen gebeurt, er is in NL alleen al meer dan genoeg aan de hand. Ook ben ik verbaasd dat attractieparken open blijven. Ik had het logischer gevonden de restaurants open te houden (wat volgens het OMT ook kan) en de pretparken dicht.
Ja dat vragen ze. Ik heb een abonnement op de testtraat, ben al 3 keer getest en ik heb ook al 2 keer meegewerkt aan het gedragsonderzoek.
Nee, en dan te bedenken dat dat vrijwel de laagste % is in deze uitkomsten. Andere genoemde dingen zijn namelijk wel altijd een keuze.
Bijna overal zijn de de percentages de laatste week verdubbeld en daar is horecapersoneel volgens KHN geen uitzondering op. 'Uit deze cijfers blijkt dat horecaondernemers en hun medewerkers hun verantwoordelijkheid nemen. En dat zie je ook aan de cijfers van het RIVM: slechts 3,9 procent van alle besmette personen is te herleiden naar de horeca.' Het was dus 3,9% ipv 3.
Misschien moet je je eerst verdiepen in wat geloven is, voor je meteen ongenuanceerd je mening ergens dropt. Natuurlijk mag je dat gewoon doen, maar uit je reacties blijkt dat je weinig afweet van geloven.
Ik ben het met je eens dat de grafieken ongetwijfeld niet geheel kloppen omdat men vaak niet weet waar de besmetting heeft plaats gevonden. Maar het bco is sinds 2 weken weer enorm opgeschaald en dat opschalen gaat alleen maar door. Heel veel personeel van de ggd maakt momenteel zo'n 12-24uur extra per week (dus bovenop de normale contract uren!) ivm bco. Dit omdat er verder geen extern personeel te krijgen is.
Ik heb even terug gelezen. Ik dacht dat je zei dat 3% van het horecapersoneel positief test. Vandaar mijn link.
Nee, ik had het over de plaats van de besmettingen. Maar het stukje dat ik citeerde stond in jouw link hoor.
Mijn moeder heeft sinds gisteren serieuze klachten, nu is ze al vanaf gisteren bezig om een afspraak te maken voor een test, maar ze kan nergens terecht want het is te druk.
Ook kids zijn vatbaar en besmettelijk hier op basisschool gr 7/8 naar huis gestuurd ivm 2 coronagevallen bij kids.
Mijn zwager is priester - ik denk dat hij wel weet wat geloven is. In zijn kerk komen maximaal 30 mensen per dienst en wordt er niet gezongen. Hij ziet dat niet als belemmering in het belijden van het geloof, en ze doen er juist alles aan om iedereen te kunnen bereiken met bv video-meetings - dat is ook samen, maar veilig op afstand.
Ik vrees dat ze de maatregelen de komende tijd blijven opschalen tot ze bijna alles gehad hebben en ondervinden dat de besmettingen via school hoger ligt dan gedacht. Ik hoop dat ik het fout heb.