Ik heb mijn communie en vormsel nog gedaan Daarna heb ik me officieel laten uitschrijven nadat ik er achter kwam dat je wel van iets anders beroofd word in een kerk.
Er is een lijst met betrouwbare sneltesten, waarschijnlijk zweeft die ook wel ergens op internet. Maar er zijn ook genoeg bedrijven die een slaatje willen slaan uit corona helaas en dus onbetrouwbare testen gebruiken.
Weet iemand waarom er eigenlijk voor gekozen is om het testen landelijk te regelen en niet op gemeentelijk niveau? Ik kan me namelijk voorstellen dat gemeentes veel beter in staat zijn om dit soort zaken in goede banen te leiden dan hoe het het nu geregeld is. Maar misschien mis ik iets... elke gemeente naar rato een of meerdere teststraten, kortere lijntjes bij spoed etc. En om nog even op mijn eerdere post terug te komen; ik ben niet de enige die van mening is dat het test(wan-)beleid deels oorzaak is van deze tweede golf. https://nos.nl/artikel/2352253-oppositie-zeer-kritisch-over-corona-aanpak-kabinet-heeft-gefaald.html
Nou lijkt me ideaal, en als die bloedtesten met vingerprik werken vind ik dat ook nog prima. Als t maar een goeie is. Dan moet je voor t onderwijs nog wel 24 uur symptoom vrij zijn dus zit je alsnog een week binnen maar je hoeft niet van Rotterdam naar Goes te rijden als die sneltest negatief is.
Ben ik wel met je eens. Ik moest nu naar zuid limburg 75 min voor een test terwijl teststraat 15 min rijden hier is. Kennis uit cuijk kreeg wel venlo als optie en ik landgraaf dus... Gemeentelijke regelingen of mss per veiligheidsregio(25) zouden effectiever zijn? Maar ze hadden ook landelijk restricties op afstand kunnen geven maar het aantal af te nemen testen ligt ook aan lab capaciteit. Dus weet niet hoe of wat beter zou zijn
Ik wel nadat ik een man van 75 heb zien huilen door de kerk. Maar ik ga hier verder niet op in want dan word ik weer beschuldigd van discussies verpesten.
Mooi zo!!! Wat fijn. Werd tijd! Want als ik overal lees en hoor hoe lang mensen moeten wachten op die test. Dan snap ik dat niet iedereen zich laat testen of aan de zelf isolatie willen/kunnen houden.
Vanochtend bij de supermarkt bijna iedereen een mondkapje op. Echt misschien maar 1 of 2 mensen niet. En iedereen hield ook echt goed afstand. Verbaasde me er echt over. Positief.
https://www.nu.nl/coronavirus/6083846/ministerie-meldde-maandenlang-veel-te-weinig-opnames-coronapatienten.html
Op basis van het artikel zou ik zeggen dat juist de cijfers die rivm meldde juist waren: "Als verklaring voor het verschil zegt het ministerie dat het RIVM, die de gegevens van de GGD's dagelijks als open data publiceert, alleen de patiënten meeneemt die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis liggen. NICE neemt volgens het ministerie ook opnames mee van patiënten met COVID-19, die om een andere reden in het ziekenhuis zijn opgenomen." NICE houdt zich bezig met alle zkh opnames, niet alleen opnames van enkel covid patienten. En "het onderzoek van nu.nl"? Cijfers van stichting NICE zijn gewoon dagelijks te raadplegen, voor iedereen. Het lijkt me dat de afdeling van Ernst Kuijpers die leidend wordt gezien in deze meldingen (ook al maanden) precies op de hoogte is van werkelijke cijfers. Hebben ze nu.nl niet voor nodig.
Ik denk dat elke gemeente sowieso niet 1 of meer teststraten kan krijgen omdat het lab het niet aan kan. Volgens mij ligt daar ook echt het probleem. Niet per se dat er geen plek meer is bij de teststraat, maar omdat het lab maar een maximum aantal testen kan onderzoeken zit zo’n teststraat ‘vol’. Terwijl er misschien uren niemand komt. Dus gemeentelijk wordt ook weer lastig om die reden denk ik. Verder mee eens dat het testen drama is hoor. Vriendin belde vorige week op maandag, na meer dan een uur proberen kwam ze er doorheen en kon pas zaterdag terecht. Deze maandag de uitslag. Een week verder. Is er trouwens al meer bekend over die sneltesten? Daar waren ze toch mee bezig?
Hier geen verandering met gisteren. De één dus wel, de ander niet. Personeel ook niet in alle winkels. En toevallig het personeelslid wat wel een kapje op had schuifde zo achter me langs toen ik in de rij stond; pardon, zei ze nog Ja handig zijn die kapjes dus wel Ben benieuwd hoe het morgen weer is.
Maar er is nog een addertje die vermeld staat: "Bovendien hoeven ziekenhuizen hun opnamecijfers niet te delen met de GGD." Dus je hebt een bron met bepaalde restricties (alleen specifiek covid opnames, niet de complex gebroken arm die ook nog eens covid heeft maar voor de covid zelf thuis had gebleven ware t niet dat die van een ladder afviel en dus na operatie een bed in de covid zone inneemt) én het is een vrijblijvend iets of je wel of niet vastlegt, dus je tast in het duister of je ook wel alle meldingen hebt. Lijkt mij als BI'er toch een flinke, met uitroeptekens te vermelden aantekening. Dat er evt administratie met achterstand weggewerkt wordt is dan nog redelijk acceptabel, meeste dashboard systemen hebben daar gewoon achtervang op. De luxere versies hebben daar een automatische signalering. (opname datum / testdatum meer dan 1 dag geleden (bij een reguliere dagelijkse load))
Ik wilde net zeggen.... Vind bloedprikken of een vingerprik (mits ik het zelf kan doen met diabetes pen) minder erg dan dat ding in m'n neus.