Familie, vrienden en kennissen zijn het allemaal spuugzat maar houden zich allemaal netjes aan de regels (Mondkapjes, afstand, blijven zo veel mogelijk thuis etc). Enige dat heel vaak terugkomt is dat mensen zich afvragen of ze zich nou moeten laten testen. Voorbeeld: simpele ‘af en toe’ verstopte neus, die ik ook bijna constant heb. Verder nergens last van. Moet je daar nu al een testafspraak voor gaan maken? Vijf dagen wachten voor je aan de beurt bent en dan nog 2 dagen voor de uitslag bekend is? Bij elkaar een week in quarantaine? En dat dan dus elke twee weken? En daarvan denken er een hoop ja doei... Ik begrijp dat wel.
Op zich een prima optie inderdaad, al verwacht ik dat zoiets al op tafel heeft gelegen. Ik heb altijd begrepen dat de restaurants hun hoogste marge uit de drank halen. "Ze eten me arm, ze drinken me rijk" quote zeg maar. Het moet altijd enigszins rendabel blijven voor de ondernemers, anders kunnen ze de deuren beter dicht houden en maximale overheidssteun vragen. Voor degene die het anders niet overleven, en voor bijv de lunchrooms zou dit een prima optie zijn inderdaad.
Ja het zou idd kunnen. Maar alle drank gaat 4x over de kop, hè. Niet alleen alcoholische dranken. Ik vermoed toch eerder dat ze hebben gedacht dat het niet te handhaven is en dat ondernemers bang zijn voor confrontaties met de gemiddelde ADO-hooligan
Wat fijn! Als ik mij niet vergis woon jij in het noorden toch? Ik woon vlakbij Rotterdam, hier moet je gemiddeld 5 dagen wachten voor je aan de beurt bent. Soms kan het wel eerder maar dan moet je dus 1,5 uur rijden (vriend van ons moest bijv. vorige week met zijn koorts en misère helemaal naar Goes.)
Ik denk dat de Spanjaarden zeker niet minder eigenwijs zijn hoor, en ook daar lopen idioten rond met messen en nog meer zooi. Maar voordat je de club in mag, wordt je uitgebreid gefouilleerd, dus dat scheelt denk ik ook al.
Als de branche het meent, zouden ze er zelf goed aan doen om met het voorstel te komen om alleen horeca met een restaurantfunctie open te laten gaan tot 22.00 en dan zonder alcohol. Een deel van hun makkers heeft de glazen ingegooid en ze zullen dus echt met serieuze voorstellen moeten komen om te laten zien dat ze echt op een verantwoorde manier open gaan. Dat maakt op zich niet uit. Er zijn volgens mij ook een aantal nachtclubs die zich (tijdelijk) hebben omgevormd tot restaurant. Prima toch? Als je ervoor zorgt dat er maximaal 4 mensen / 1 huishouden aan een tafel zit en mensen daadwerkelijk op hun plek blijven, is het toch prima. En als inderdaad de drank in de kast zou blijven, denk ik dat je de grootste mafklappers ook wel buiten de deur houdt. Het zal voor een deel van de café misschien een te grote investering zijn. Die hebben bijvoorbeeld geen (goede) kok of keuken. Maar goed: nu zijn ze ook dicht, want iedereen is dicht. Maar laat horecagelegenheden die het goed kunnen regelen, dat maar doen. En inderdaad met strikte handhaving. Wees duidelijk; dit zijn de regels, we gaan niet waarschuwen. Niet op orde = dicht. En je hoeft er wat mij betreft niet eens boetes voor te schrijven. De dreiging dat ze dicht moeten is denk ik straf genoeg.
Dat klopt idd. In Groningen, kan goed zijn dat dat per locatie uitmaakt. Hier 15 minuten en snel, dus prima. 1.5 uur rijden is ook niet echt te doen als je ziek bent zeg.
Nee joh, ik woon in het groene hart, maandagmiddag gebeld, kon dinsdagochtend in mijn eigen woonplaats terecht.
ook niet helemaal waar hoor. Vorige week oudste dochter getest - woensdag gebeld, donderdag 12.02 testen in dordt en vrijdag eind van de dag de uitslag via digi D (die we die woensdag gelijk aangevraagd hadden voor de kinderen) . Mazzel? misschien. Maar het kan dus wel. Man moest wel 2 x bellen. De 1e keer werd gezegd; bel later terug het is nu te druk om een afspraak in te plannen. En ik weet het hoor; de belachelijke afstanden; want een collega van m'n man had inderdaad ook de keuze, Goes, Roosendaal of... ?? En die woont 2 dorpen verder zeg maar. Zelfde dag gebeld als wij. Maar geef het niet bij voorbaat op, want dichtbij kan dus wel.
Er zijn ook een aantal artiesten die in mijn ogen alle respect verloren hebben met hun gehaat zaai. Je zou bijna denken geef ze even flink corona en dan horen we wel of ze ' niet bang zijn voor een griepje'. Al wens je het niemand ernstig toe natuurlijk. En als ze dan net als Trump zo weer beter zijn roeptoeters ze dat het echt allemaal mee valt.
Mijn moeder heeft maandag gebeld en kon pas vandaag terecht. Daar tegen over heb ik weken geleden mijn eigen getest en kon ik twee dagen later al terecht. Testlocatie is 18 km vanuit hier de dichtsbijzijnde. De rest is allemaal 3 kwartier tot een uur rijden.
Ja oké dat kan ik nog wel begrijpen, maar ik neem aan dat je je dan verder wel aan de maatregelen houdt en dan dus niet bij iedereen op visite gaat, uit eten gaat, dat soort dingen.
Dat is ook belachelijk zeg, ik dacht dat er inmiddels wel overal voldoende locaties waren? Ik heb in juni een keer getest en toen waren er nog maar enkele locaties en had ik geluk dat de dichtsbijzijnde maar een klein kwartiertje rijden was. Ik heb me afgelopen maandag laten testen en had keuze uit 3, allemaal redelijk dichtbij, degene in mijn eigen woonplaats zelfs te lopen (wel een flinke tippel, dus heb de auto gepakt, want mijn fiets had een lekke band en was binnen het kwartier al weer thuis).
Het ligt er vast ook aan waar je woont. Wij moeten minimaal kwartier rijden, dat is goed te doen, maar meeste locaties zitten op een half uur. Wonen in het noorden,dus minder dichtbevolkt. In de randstad zullen i.v.m. de bevolkingsdichtheid meer locaties nodig zijn en zul je er sneller één dichtbij hebben lijkt me.
Helaas in heel West-Brabant zijn er maar weinig test locaties. De gene hier dicht bij is ook niet te bereiken te voet of met de fiets vanuit ons want het is op een industrieterrein. Veel mensen hier hoor ik dus ook zegen dat ze zich niet laten testen omdat ze er niet kunnen komen. Geen vervoer. Ik denk dat als er hier eentje makelijker toegankelijk zou zijn er dus ook meer mensen getest zouden worden.
Ik woon niet in de randstad maar in Gelderland, maar ik denk dat je gelijk hebt, veel studenten hier, dus daarom heeft mijn woonplaats een eigen teststraat sinds 2 weken na de introductieweek (die zogenaamd aangepast was ), de meeste studenten hebben natuurlijk ook geen auto, dan is het wel zo praktisch dat ze op de fiets/lopend naar een testlocatie kunnen.
Denk dat dat ook wel meespeelt ja. Hier op het platteland ben je sowieso al meer op de auto aangewezen (OV is niet goed te doen) en als veel mensen alleen maar een fiets ter beschikking hebben is een teststraat vlakbij toch wel beter!
Ja precies. Ken hier ook niet echt mensen zonder auto in het noorden, dus dan is een iets grotere afstand ook geen ramp.
Of de plaatselijke kroeg gaat broodjes kroket en tosti’s serveren en dan valt t vast ook onder een restaurant.