Corona nieuws deel 5

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Amarens, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Als jij een stad (in vergelijking met Nederland meer een land) dicht gooit, vervolgens iedereen 2 weken in verplichte quarantaine zet, daarna iedereen test, is dat op zich best een effectieve methode om een virus te stoppen hoor.
    Welke tussen mensen overdraagbare virus dan ook.

Chinees regime maakt deze aanpak ook goed mogelijk.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    De vraag is dan altijd nog of je dat moet willen.

3. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik denk dat die 2 weken verplichte quarantaine en verplicht testen minder mensen raakt dan wat we nu in Europa aan het doen zijn.

Luckyme96 en Fuddey vinden dit leuk.
  4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Regime zeker niet, maar ik meld me vandaag nog aan om 2 weken thuis te zitten en me daarna te laten testen, als ik daarmee dit gekkenhuis kan laten stoppen.

Luckyme96, Dubbelgeluk, NiVa0230 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Oh ik zelf ook wel, maar denk dat het toch vrij onmogelijk is om dat door iedereen te laten doen, hoeveel zin zou het dan hebben?

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ook, maar ik geloof niet dat dat de oplossing is. Eens gaan we weer allemaal naar buiten en dan kun je toch weer mensen besmetten.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vind ik ook. Mijn middelste zit op een school met 1800 leerlingen en daar zijn heel weinig besmettingen. Afgelopen week 5 leerlingen, wel veel docenten die worden getest maar allen negatief. Mijn dochter zei het zelf ook al dat ze het een wonder vindt omdat het in de gangen enorm druk is tijdens het wisselen van lessen. Dragen wel allemaal een mondkapje.
    Dan kan je toch wel de conclusie gaan trekken dat jongeren niet of nauwelijks een bron zijn. Een vriendin van haar waren beiden de ouders positief getest maar het meisje zelf is niet ziek geworden en ook haar broer en zus niet.
    Blijft bijzonder hoe het wordt overgedragen. Bij ons in de praktijk zijn het nu vooral allemaal 40 plussers die positief testen terwijl het in september voornamelijk twintigers waren maar daar hoor ik nauwelijks nog iets over.

tuc vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die quarantaine mbt oranje landen is inderdaad overal anders. Een collega van mijn man zit nu in Spanje voor het werk maar hij hoeft geen 10 dagen quarantaine bij thuiskomst omdat hij werkgerelateerd naar een oranje gebied reist en dan vervallen de quarantaine regelingen.
    Het blijft een bijzondere regeling ;)

9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.549
    8.516
    113
    Denk dat het ook is om het voor je plezier ergens heen te reizen te ontmoedigen.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ja want covid maakt uitzonderingen voor mensen die voor werk reizeno_O

NiVa0230, nelta en Anouk2005 vinden dit leuk.
  11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik hoop zo dat de lichting examenleerlingen dit jaar een normaal centraal examen kunnen afnemen. Mijn zoon had echt een heel raar eindexamenjaar al heeft de school er echt alles aan gedaan om het nog ergens op te laten lijken.

Mississippi vindt dit leuk.
  12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik hoor vanuit ziekenhuizen ook inderdaad dat de leeftijd qua positief geteste snel oploopt.

Jongeren hebben geen vakantie meer en krijgen voornamelijk digitaal colleges. En ik krijg wel de indruk dat de meeste studenten hun verantwoordelijkheid hebben genomen afgelopen weken.

Mamafiets en Anouk2005 vinden dit leuk.
  13. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Feitelijk heeft twee weken weinig zin. Je kunt namelijk als besmetten in die twee weken pas je gezin aansteken wie in theorie dan ook elkaar kan blijven aansteken waar door het blijft duren.

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Volgens mij staan wij voor de meeste landen inmiddels op oranje of rood.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik was ook echt stomverbaasd want ik liep al te roepen dat die dan 10 dagen in quarantaine moet maar werkgever had het uitgezocht en het hoeft dus niet. Een andere collega zit in Iran en daar hetzelfde verhaal.
    Nu denk ik wel dat je nu beter daar kan zitten want ik loop in mijn woonplaats nu meer kans om besmet te raken als dat wanneer ik met het vliegtuig naar een ander land reis haha
    In onze Kruidvat ben je je leven niet zeker ;)

tuc vindt dit leuk.
  16. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    iedereen idd 2 weken thuis. Zonder enig contact. Daarna testen. Iedereen die dan positief test blijft ook nog thuis. Dan kun je het echt indammen. Daarna zorgen dat er testcapaciteit en quarantaine verplichtingen zijn, en goed bron en contact onderzoek. Dat is wat het effectief heeft gemaakt in landen als japan, nieuwzeeland en zuid korea.
    Testen,Quarantaine en contact onderzoek En mensen Isoleren.En dat doet china in feite ook. Alleen met hele extreme restricties, en inperkingen van je hele privacy.
    dat Is dus heel heftig en extreem om te doen. Tevens zullen er mensen toch blijven werken in die vitale sectoren. Dat maakt het bijna onmogelijk.

amdaa vindt dit leuk.
  17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja klopt maar bij aankomst in Spanje en Iran hoef je niet aldaar in quarantaine. Mijn man zou naar Tunesie gaan en dat is afgeblazen omdat je daar wel in quarantaine moet bij aankomst omdat wij een hoog risico land zijn, die richtlijnen zijn een aantal weken terug aangepast.

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #3858 amdaa, 17 okt 2020
    Laatst bewerkt: 17 okt 2020
    Nou 3 dan. En dan testen, waarmee de besmettingen eruit komen.

En natuurlijk is dit theoretische wishfull thinking, alleen kunnen wij ook gaan nadenken hoe ver wij zijn gekomen met het "kan niet", "moeilijk", "geldt niet voor mij" gedachtengang.
    Daarom zitten we nu met tig halve maatregelen en 100den uitzonderingen erop zonder een einddatum.

Ik weet ook niet wat het beste is hoor, maar ben het ook gewoon zat. Zou nu veel liever maar alles op slot gooien voor iets kortere duur.
    Zoals we het met q-koorts hebben gedaan, alleen is besmette mensen ruimen dan weer geen optie uiteraard.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Ik zeg ook niet dat je je moet opsluiten. Ik zeg dat ik het een rare redenering vind dat jij wel naar de dierentuin kan omdat de koning Met een privéjet naar Griekenland kan. Dat heeft gewoon niks met elkaar te maken.

Jij mag deze uitjes doen. Het advies is om het niet te doen. Maak je keus, maar baseer je dan wel op je eigen situatie en niet op die van een ander.

Én voor je beeldvorming. Sinds februari ben ik 2 keer op kantoor geweest. In juli ben ik 1 werk met het gezin naar Ameland geweest en ben ik 1 middag met mijn moeder naar Maastricht geweest.
    Verder waren wij thuis, met als enige uitjes wandelen of fietsen in de omgeving. Deze herfstvakantie is daarop geen uitzondering.
    Dat is onze keuze. En jij mag de jouwe maken. Kijk ja dan naar hoe ik het doe? Of naar hoe de koning het doet? Of trek je je eigen plan op basis van wat jij verstandig (en binnen de regels) vind?

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Nou als mijn man voor zijn werk weg moet, dan gaat ie niet gezellig uit eten, winkelen, uitstapjes maken etc. Dus kan zeker wel verschil maken.

pat1975 en amdaa vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina