Corona nieuws deel 5

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Amarens, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nieuw Zeeland is een eiland. Dat is veel makkelijker te isoleren. Hier hebben je allerlei verkeer door heel Europa. Je houdt het niet tegen.

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja zelfs in de routekaart staat geen scenario zonder mondkapje. Ik zou ook daar graag een exitstrategie voor willen zien.

Cin85, SAARC, Mississippi en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Als het verplicht doe ik hem ook (zonder gedoe), maar als dat niet zo is, niet. Van de zomer in Duitsland ook zo gedaan.

Mensen die buschauffeurs in elkaar slaan zijn nu niet echt representatief voor de groep die het nut van mondkapjes niet inzien.

SAARC, Mississippi, Anouk2005 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Hier lopen we al maanden met die krengen, en ik zie echt maar heel weinig mensen die zich er niet aan houden (lees: geen). Ik ben zelf i.r.l. ook echt niet heel rebels wat dat betreft. En surprise surprise: deze week vlógen ineens de cijfers omhoog, met als gevolg een avondklok in Parijs en andere grote steden. En drie keer raden waar alle Parijzenaars zich nu bevinden tijdens hun vakantie: niet in Parijs.

Zara75 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Een beetje positief nieuws is altijd welkom. Las ook dat de gewone opnames aan het stabiliseren zijn. Alleen wel lichte stijging in het aantal IC opnames

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.792
    8.892
    113
    Vrouw
    Die mensen zullen er altijd blijven, net als dat er altijd moordenaars en verkrachters rond blijven lopen. Dat snap je ook niet toch? Maar dat is wel een hele andere groep dan diegene die geen mondkapje op willen doen die je hier op het forum leest en waar je vraag volgens mij voor bedoeld was. Zolang het niet verplicht is doe ik het ook niet. Ik vind het onzin, ik vind het irritant, hij gaat voor mijn ogen, ik zit er honderd x aan, enz...
    Maar stap ik een bus in, zal ik hem gewoon opzetten en ik zal niemand in elkaar rossen omdat diegene mij verplicht om dat rotding op te zetten. Maar naar de winkels doe ik het dus nog niet.

Whysteria vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.474
    113
    Vrouw
    Is het misschien herfstvakantie elders in Europa? :|

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Misschien moet je even kijken hoe ze het virus onder controle hebben gekregen in China, geloof me dat wil je niet. En ik denk de meeste mensen in NL niet als je ziet hoe we hier soms al reageren op de maatregelen :roflmao:

Dat is niet alleen 'even' 4 weken in lockdown.

9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Yep, en ze zitten hier in Bretagne, evenals wijzelf trouwens... ;)

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.474
    113
    Vrouw
    Ik wil absoluut geen China hier.
    Maar voor sommige mensen zou een beetje Chinees regime geen kwaad kunnen :rolleyes: (en dan doel ik niet op medeforummets die liever geen mondkapje dragen, maar meer op buschauffeur-in-elkaar-slaan- types)

Het mag van mij ook allemaal wel wat strenger. Wat heb je aan "ga liever geen uitjes doen " als wel alle dierentuinen en pretparken open zijn. Voor wie zijn die dan open?

Én dan dat gezien de hele tijd over die mondkapjes. Zeg gewoon "doe op" en dat iedereen dat dan ook gewoon doet ipv de hele tijd dat gemiep.

Vanmiddag mijn moeder gesproken. Ze vind het ook niks. Bril blijft maar beslaan. Haar oplossing. Ik laat de bril wel in de auto (ze heeft -6 en leesbril)

Je mag het niet fijn vinden. Je mag even klagen. En dan weer door.

Jackie87, Dubbelgeluk en amdaa vinden dit leuk.
  11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik bedoel meer dat er dus mensen zijn die nog liever iemand het ziekenhuis in slaan of een dik gevecht beginnen in de supermarkt dan dat ze een mondkapje opzetten. Dát snap ik niet..

En ik had het meer over de mensen die het niet doen ook al is het wel verplicht.

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar die mensen verzinnen anders wel een andere reden om iemand in elkaar te meppen.

Kolibrie2, Nellie4 en tuc vinden dit leuk.
  13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zie hier gewoon in de supermarkt allerlei soorten mensen die weigeren en echt een dusdanige discussie beginnen dat de politie erbij moet komen. Ik snap niet waarom het zo ver moet komen.

Als een medewerker je een kapje aanbiedt en je verzoekt die op te zetten, wat is er dan zo moeilijk aan om dat gewoon te doen en vervolgens gewoon je boodschappen te halen? Waarom moet je dan een dusdanige discussie gaan ontketenen. Wat is het nut? Wat is het doel? Wat bereik je ermee?

Gewooniemand, chrystel73 en bosi333 vinden dit leuk.
  14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou het niet weten.

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Die mensen die het nodig vinden om iemand in elkaar te slaan zijn er helaas altijd al. Net zoals het grootste gedeelte vd bevolking zich netjes aan de maatregelen houdt. Maar er zullen altijd mensen zijn die lak aan de regels hebben, die waren er voor corona ook al.

Ik begrijp je gevoel wat betreft uitstapjes. Maar dat pretparken en dierentuinen nog open zijn is ook van economisch belang. En als 40% van de Nederlanders zich aan de oproep van Rutte, om uitstapjes zoveel mogelijk te beperken houdt, dan heb je daarmee toch al winst?
    Of mensen die bv komende vakantie iedere dag naar een pretpark, museum of dierentuin zouden gaan en nu maar één uitstapje doen?

nelta vindt dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.330
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit inderdaad, zulke lui slaan je ook in elkaar als je iets te lang hun kant opkijkt en als de buschauffeur dan zegt of ze een mondkapje op willen zetten dan is dat een mooie reden om lekker hun ongeremde agressie eruit te meppen. Stelletje klootzakken, krijg steeds meer moeite met deze randfiguren.

Gewooniemand en BliksemSter vinden dit leuk.
  17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.330
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Maar dit soort figuren zijn er toch altijd al geweest?
    Gaat het niet over een mondkapje dan gaat het wel over het niet mee willen nemen van een winkelwagen.
    Kansloze figuren zijn het . De wereld zou er een stuk beter op worden als ze die ook eens voorgoed wegbergen.
    Ik draag nu ook overal een mondkapje en ik haat die dingen en krijg het er warm van maar ik zet me er overheen in de hoop dat het iets kan bijdragen maar dan zie ik ook genoeg mensen zonder lopen en dan denk ik tja, als je na afgelopen dinsdag nog steeds geen benul heb of gewoon lekker je kont tegen de kribbe wil gooien omdat ze zo overtuigd van zichzelf zijn dan wordt het ook nooit meer wat.
    Je hebt nu eenmaal mensen die graag moeilijk doen om het moeilijk doen als een soort volwassen kleuters.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.792
    8.892
    113
    Vrouw
    Okee... nee, dat snap ik ook niet. Maar die vraag moet je denk ik ook niet hier stellen, want naar mijn idee zitten die mensen ook niet hier. Althans, ik ben ze nog niet op zp tegen gekomen ;)

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jup, maar het valt me nu wel echt vaker op dat mensen dat mondkapje maar gebruiken als het starten van een discussie en het erge is dat er vaak nog kinderen bijzijn ook. Goed voorbeeld ook.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.330
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die worden uiteindelijk net zo, wordt er met de paplepel ingegoten helaas

Deel Deze Pagina