Werk jij met covid patiënten? Bij ons echt niet toegaan om te komen en enorm logisch Ik vind dat echt een groot risico en denk dat ik dan zelf zeg dat ik niet kom als het verplicht is Komen ze zelf maar
Ik vind dit toch echt een raar verhaal. Je hebt toch gewoon opgestelde protocollen die in elk ziekenhuis hetzelfde gelden. Bij klachten in afgezonderde werksituatie werken of thuisblijven tot uitslag test. Opvolgen van de richtlijnen. Als jij besmet met covid19 loopt terwijl je nog getest moet worden en een kwetsbare patiënt raakt besmet dan is het ziekenhuis echt wel verantwoordelijk. Ik hoop van harte dat jij niet met kwetsbare patiënten werkt.
Ja maar het is kiezen tussen twee kwaden. Er is geen personeel. Je kunt de mensen die al werken niet keer 2/3 laten werken. En die mensen hebben zorg nodig. Wat dan is de vraag. Al vind ik dit specifieke geval ook bizar hoor! Want bovenstaand begrijp ik bij snotterende collega’s wellicht maar echt positieve man vind ik best een groot risico
Zo raar is dat niet hoor. Komt denk ik vaker voor dat je zou willen. Mijn man die op de IC werkt moest ook doorwerken. En testen moet dan maar op je vrije dag. Er is gewoon te weinig personeel.
Vanochtend was het voor het eerst rustig op de weg richting onze zoon zijn school. Veel minder auto's en ophopingen gehad. Een heel verschil tegen over voor de herfst vakantie. Ik moet morgen naar het LUMC, weet iemand of je er gewoon bloed kan prikken als het moet van je arts? Ik zal het straks ook even opzoeken voor de zekerheid. In ons streek ziekenhuis moet je een afspraak maken namelijk.
Mijn dochter werkt als leerlingverpleegkundige op een Covid afdeling. Zij heeft dit weekend toch echt met een collega gewerkt die zich die dag heeft laten testen in t ziekenhuis. Die collega had milde klachten. Een andere collega had onbeschermd op een andere afdeling een patiënt verpleegd die later positief bleek te zijn. Collega moet op zijn kamer in quarantaine (ze wonen intern in een huisvesting van het ziekenhuis) maar werkt wel gewoon door, ook op de Covid afdeling. Dus er zijn wel meer 'rare verhalen' in deze tijd. Ze hebben gewoon weinig keus.
Dat zal denk ik op afspraak gaan, je krijgt namelijk een speciaal kaartje om toegang te krijgen tot het lumc. Daarnaast moet je een hele vragenlijst invullen. Dus overdag eerst een gezondheidscheck in de tent die voor de ingang staat, dan vragenlijst laten zien, en dan bij de entree je kaartje als bewijs van de afspraak laten zien, daarna krijg je een soort all-inclusive armbandje om en mag je verder naar binnen. Kom je echter s avonds dan moet je alleen je kaartje laten zien en kan je zo doorlopen?!
Idd. Vanavond moeten we maar weer afwachten. We zijn alleen maar aan het afwachten. De regering wacht, de bevolking wacht, iedereen kijkt naar elkaar en niemand die iets doet, er lijkt geen plan te zijn ofzo. zo voelt het voor mij. Wachten tot in het oneindige. Totdat het virus weg is...wat nooit gaat gebeuren.
Ik moest zondag, nadat ik me had laten testen, ook gewoon komen werken en werk niet in de zorg, maar in een winkel. Had me laten testen omdat mijn dochter uit het niets 40,5 graden koorts en hoofdpijn had. Zelf een verkoudheid, maar dat is al weken zo. Ik had geen koorts, dus ik kon gewoon aan het werk volgens mijn manager. Een collega van mij moest zondag ook gewoon komen, terwijl haar man in afwachting was van de uitslag van zijn test. Hij is getest omdat hij verhoging had. Mijn test was gelukkig negatief, maar mijn collega kwam gisteren niet opdagen. En hoorde toen van mijn manager dat haar man dus positief getest is. Als klap op de vuurpijl hebben ze haar zondag laten werken bij/met een collega die zwaar risicogeval is. Zij is nu behoorlijk aan het flippen, wat ik heel goed begrijp. We dragen wel mondkapjes en mijn collega hield zondag steeds afstand van haar, maar toch...het was echt retedruk en klanten houden maar moeilijk afstand. Ik denk dat dit meer voorkomt dan dat we denken, personeel dat gewoon moet werken. En heel eerlijk, ik vind het moeilijk om daar tegenin te gaan, over een paar maanden hoop ik een vast contract te krijgen..
Ik verwacht vanavond helemaal niks. Behalve dan het standaard riedeltje. Werd gisteren gezegd dat ze nog steeds willen afwachten.
Klopt ze hebben al door laten schemeren dat er geen aanvullende maatregelen komen. Terwijl ik denk die lockdown gaat er uiteindelijk toch wel komen, waarom wachten tot de ellende in de zorg groter wordt en het langer duurt voordat dat weer op orde is.
Ik werk in een ziekenhuis en ik moet ook gewoon komen werken als ik getest ben in afwachting op de testuitslag. Dat is op veel plekken zo hoor.
Ik heb een formulier moeten invullen in mijn LUMC. Deze moet ik als print screen laten zien. Op internet staat dat je bloed kan prikken als het noodzakelijk is. En dat is het, prof wil perseej dat het in het LUMC gebeurd. In November moet ik weer.
Nee precies, vanavond is het wacht nog maar een paar dagen of het effect nog komt. zitten we weer te wachten tot vrijdag... ze hebben die routekaart gemaakt. Nou de dichtsbevolkte gebieden van nederland hebben op het Corona dashboard de status zeer ernstig, maar daarop actie ondernemen zoals in die routekaart staat doen ze dan niet...waar slaat die route kaart dan op...zo blijven we maar wachten.