Corona nieuws deel 5

Discussie in 'Corona forum' gestart door Amarens, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Bij ons gaat het ook zo!
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.907
    15.215
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik moet zeggen dat ik vaak geeneens meer mijn handen desinfecteer als ik ergens naar binnen ga mits ze er op toezien dan doe ik het wel maar verder ook niet.
    Het gaat allemaal werkelijk nergens meer over.
    Ik vraag me werkelijk af hoe lang ze dit willen gaan volhouden. De volgende stap is dat we allemaal verplicht het vaccin moeten laten zetten.
     
    Bloem2310 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  3. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    Ik was liever mijn handen met zeep dan dat ik mijn handen desinfecteer. Krijg er altijd vreselijk droge handen van wat ik heel skelig vind om te voelen. Als t ergens verplicht is dan doe ik t als erop toegezien wordt maar anders laat ik t ook voor wat t is.
     
    2littlemonkeys, Zara75 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  4. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Ik desinfecteer ook alleen nog in winkels als ze er bij staan. Waar ik wel desinfecteer is bij kapper pedicure etc die mensen raken me toch aan en ik wil al is het maar een beetje voorkomen dat ze wat dan ook van me oplopen. Kunnen ze gelijk niet werken. Ook zo sneu.
     
    Anouk2005 en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.341
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar stel dat je idd besmettelijk bent, dan haalt een beetje handgel niets uit bij de kapper of pedicure.
     
    Kukido en Nellie4 vinden dit leuk.
  6. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Wbt handen desinfecteren, nu ik mezelf zes keer per dag in m'n vingers moet prikken doe ik het ook niet zo braaf meer maar was m'n handen daar in tegen wel heel erg veel. (sowieso al voor en na het prikken :roflmao:) maar tussen door nog vaker.

    Toen corona er net was, was ik wel angstig niet voor mezelf maar wel voor m'n jongste zoon. Inmiddels heb ik dat niet meer, ben wel realistisch het is er nog steeds maar met gezond verstand en goed na denken moet een hoop kunnen.

    Ook ben ik van mening dat Die cijfers die ze nu laten zien totaal niet vergelijkbaar zijn met de cijfers van april (wat ze gisteren dus wel deden) in april werd namelijk niet iedereen met klachten getest, als dit wel zo was waren die aantallen velen malen hoger dan toen en die 1200 besmettingen van nu zouden dan "laag" (even tussen haakjes want het zijn er nog steeds 1200 te veel) zijn omdat de aantallen anders ook veel hoger waren geweest.

    In de nieuwsbrief van school stond ook al dat hun inval pool heel klein was of eigenlijk niet ivm invallen ook op andere scholen. We rekening moeten houden met veel uitval en as dinsdag hebben ze studie dag ze dan ook extra gaan kijken naar thuis onderwijs als er uitval is. Ik ben erg benieuwd naar die invulling.
     
  7. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.685
    3.467
    113
    nou nou, dat zijn wel een hoop absolute verschrikkingen die je hebt moeten doorstaan hoor. Je handen desinfecteren EN je dochter moest omlopen! Ik zou me een weekje ziekmelden om bij te komen van deze turbulente dag.

    Alsjeblieft zeg. Niet specifiek op jou gericht, maar wat een gezeik in dit topic. Het is lastig en kl*te op het moment, voor iedereen. Maar het is nou eenmaal zo. Wensen dat het virus weg of minder gevaarlijk is maakt dat geen feit.
     
    chrystel73, amdaa, Peppabig en 18 anderen vinden dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.136
    113
    Ik heb zo'n ding aan mn tas zitten, waar dat gedaan dient te worden pak ik mn eigen. Zien ze t ook en ik weet gelijk wát ik op mn handen heb zitten. Ben niet allergisch ofzo maar ik heb voornamelijk weinig trek in een pomp die iedereen beet pakt en vervolgens bij sommigen er geen alcohol in zit (!)

    Misschien voor jou ook een oplossing dat je de inhoud van zo'n ding dumpt en er iets in doet waar je het beste tegen kan. Je kan ze namelijk gewoon bijvullen.

    De mijne komt bij de AKO vandaan. Zo'n tijdschriftenwinkel die je nog wel eens bij ziekenhuizen ziet. Maar mogelijk ook op een bol.com ofzo te vinden (bijlage)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Over dat wassen; als je met water en zeep kan wassen, is dat sowieso het beste. Dat is super effectief en voor je handen ook beter dan telkens die desinfectie goedjes. Die gels zijn goed voor als je geen kraan met zeep hebt, maar weer niet als je écht vieze handen hebt, dan moet je ze gewoon wassen ;) Dus dat vaak wassen is juist helemaal goed!
     
  10. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ja ik was sowieso veel (iets wat ik aan de nicu heb overgehouden denk ik haha) maar ik heb nu non stop wondjes op m'n vingertoppen door het prikken en dan is desinfectie middel niet fijn :oops::roflmao:
    Soms ontkom je er niet aan maar goed sowieso vind ik wassen fijner dan die vieze meuk :oops:
     
  11. Willes

    Willes Fanatiek lid

    14 nov 2006
    1.121
    70
    48
    Maar ze heeft wel gelijk vind ik. Niets is meer leuk of spontaan. Toevallig gisteren ook naar een kinderboerderij geweest. Zijn looproutes aangegeven, terwijl er normaal ook geen hond komt :rolleyes:. Ik kom bijna nergens meer en niet omdat ik bang ben voor corona, maar omdat ik er gewoon geen zak meer aan vind met al deze regeltjes.
     
    linkiepinkie en Zara75 vinden dit leuk.
  12. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    Ja ik heb ook zoiets in mijn tas zitten. Soort alcohol water wat ook desinfecterend werkt maar krijg daar ook droge handen van. Springt ook gewoon zomaar open dan. Gelukkig hoeft t niet op veel plekken waar ik kom gebruikt te worden.
     
  13. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Ik vind het zonde om me daardoor te laten beperken. Maar het heeft hoe dan ook meer te maken met hoe je zelf in het leven staat, dan met de ernst van dat soort maatregelen aan zich.
     
    amdaa, Lovely83, zonnetje2015 en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.621
    21.117
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik probeer het juist ook maar positief te zien. Het kan in elk geval allemaal weer! Tijdens de 'intelligente lockdown' besefte ik me dat we zo vaak iets doen. Even hier heen, even daar heen. Best verwend zeg maar. Toen alles weer open ging, heb ik weken niet de behoefte gehad meteen weer overal heen te gaan. Was ook wel lekker rustig namelijk. Nu inmiddels wel bijna alles weer opgepakt. En kan me dan niet druk maken om looproutes, handen desinfecteren en weet ik het wat.
     
  15. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Nee klopt, doe ik voor hen omdat ze dat graag willen
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.760
    25.840
    113
    Vrouw
    Want een kinderboerderij is echt niet leuk als je linksom moet lopen terwijl jij rechtsom wilde?

    En Je kan wel gewoon spontaan hoor. Ik wilde laatst met zoontje spontaan naar de dierentuin. Telefoon gepakt. Reservering gedaan. Erheen gereden. Hele gezellige middag gehad. Zoontje vond de looproutes geweldig. Pijltjes volgen is bijna net zo leuk als dieren kijken :roflmao:

    Misschien moeten jullie gewoon een klaag en zeik topic openen. Dan kan het hier gewoon weer over het nieuws gaan.
     
    chrystel73, amdaa, Knuffelmonster en 16 anderen vinden dit leuk.
  17. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.341
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam

    Sterilium heeft ook kleine flesjes en daar zit een terugvetter. Ik gebruik het op werkdagen zo 100 keer op een dag en geen droge handen itt tot zeep. Dat droogt juist enorm uit.
     
    Vero0504 en Neuzeke vinden dit leuk.
  18. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan gek genoeg ook beter tegen die desinfecterende gels dan tegen zeep. Ik gebruik zo min mogelijk vloeibare zeep, daar krijg ik enorm last van. Dus thuis heb ik juist allemaal blokken liggen. Ja, die vieze dingen. Ik weet het. Maar anders loop ik echt constant met enorme kloven. Ik merk dat mijn huid die alcoholgels juist goed verdraagt. Liever dat dan vloeibare zeep.
     
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.760
    25.840
    113
    Vrouw
    Mijn handen zijn op een of andere manier gewend geraakt aan het wassen /desinfecteren.
    In april had ik alles open liggen en vreselijk droge huid, ondanks de vele cremepjes.
    Nu bijna geen last meer van. Af en toe wat crème smeren en geen centje pijn.
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.742
    113
     
    Cin85 en tupp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina