Corona nieuws deel 5

Discussie in 'Corona forum' gestart door Amarens, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.686
    3.468
    113
    ja, maar die zijn niet voor de lol toch? Werkelijk niemand vindt deze regeltjes toch leuk? Maar het is nu eenmaal zoals het is, hoe irritant en vervelend dat ook is. Ik snap echt die ‘ik ben het zat, dus laat nu allemaal maar zitten’-houding niet.

    Overigens is de kinderboerderij bij ons de plek waar al jaren voor Corona overal desinfectiegelautomaten hingen!
     
    chrystel73, Knuffelmonster, Butchke en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    Is dat bij een drogist te verkrijgen? Dat wil ik dan wel proberen. T doet zo zeer als je kloven hebt van droge handen en dan desinfectie erin smeren
     
  3. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.872
    13.037
    113
    Vrouw
    Hier in het dorp zijn de eerste leerkrachten besmet geraakt, en volgende week worden er nog meer getest. Ik ben benieuwd wanneer de eerste klassen naar huis worden gestuurd, danwel de school tijdelijk gaat sluiten. :(
     
  4. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    Hopen dat de andere leerkrachten negatief testen.
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.872
    13.037
    113
    Vrouw
    Ja dat hoopt iedereen. Er heerst hier kennelijk ook een ander soort virus, een hoop mensen hebben 24 uur wat klachten en daarna niet meer en moeten de test dus afbellen.
     
  6. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Op de school waar ik lesgeef is ook de eerste leerling besmet. Ik begreep dat we zelfs een van de laatste scholen in de regio zijn waar een besmetting bekend is geworden. Het verbaast me niet eerlijk gezegd. Nu maar hopen dat het meevalt en er geen brandhaard ontstaat. Zou het echt vreselijk vinden als we weer dicht moeten :(
     
  7. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Als ik Google, zie ik er twee, sterilium Med en sterilium Gel Pure. Welke bedoel jij? Want ik heb ik in de winter altijd flink kloven en droge handen als ik flink mijn handen moet wassen
     
  8. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Volgens mij de Med, maar dan zou ik maandag even moeten kijken. Ik heb inderdaad ook veel minder kloven door dit spul. Wel lang genoeg door blijven wrijven voor de terugvetter.
    Het is trouwens met een wondje wel gevoelig, maar minder erg dan gewone alcohol. Dat gebruik ik om mn apparatuur schoon te maken, dus komt ook op mn handen.
     
    mvl en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.498
    2.389
    113
    Precies, ook bijvoorbeeld tegen besmetting met Q-koorts door geiten. Ik vind het op een kinderboerderij echt niet gek als er zeep en desinfectiegel aanwezig is.
     
  10. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.399
    113
    Vrouw
    Bij aqua zoo staat bij kinderboederij gedeelte ook altijd desinfectie gel/punt
     
  11. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Het is de med. Ik heb altijd zulke zachte handen hierna. Ik gebruik het ook voor wondjes bij mijn dochter. Dit prikt niet zegt ze.
     
    mvl vindt dit leuk.
  12. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.872
    13.037
    113
    Vrouw
    Afgelopen week zijn er 5.427 nieuwe personen gemeld die positief getest zijn op COVID-19. Dat zijn 1.830 meldingen meer dan het aantal meldingen van vorige week. Er zijn in de afgelopen week 43 patiënten door de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en gemeld die voor COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Dat zijn er 14 minder dan vorige week. Deze week zijn 17 laboratorium-bevestigde COVID-19 patiënten als overleden gemeld, 7 minder dan in de week er voor. Zie het nieuwsbericht stijging aantal nieuw gemelde COVID-19 besmettingen.

    In de afgelopen week hebben ruim 180.182 mensen zich laten testen in de GGD teststraten, vorige week waren dit nog 163.572 mensen. Het percentage positieve testen op landelijk niveau is deze week toegenomen van 2,2% in de voorgaande week naar 2,8%, deze week. Het reproductiegetal is gestegen en ligt op 1,17. Dat betekent dat 100 mensen die besmet zijn samen 117 anderen besmetten.

    De in de afgelopen week gemelde patiënten zijn niet allemaal in de afgelopen week positief getest, in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van afgelopen weken soms nog aangevuld. Omdat het de kans groot is dat niet alle mensen met COVID-19 zich laten testen, zijn de werkelijke aantallen in Nederland waarschijnlijk hoger dan de aantallen die hier genoemd worden.

    Bron: rivm

    Screenshot_20200913-102121_Samsung Internet.jpg

    Volgens mij gaat het wat betreft ziekenhuis en ic opnames dus super goed in Nederland. Ondanks het stijgende aantal besmettingen, raakt de zorg (afgezien van de ggd) niet overbelast.
    Heeft iemand enig idee of en wanneer de regering de maatregelen eindelijk eens gaat versoepelen?
     
    amdaa, Zara75, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Nou gisteren zei Jaap van Dissel nog dat de maatregelen mogelijk aangescherpt gaan worden als het aantal besmettingen blijft stijgen. Hij had het over studenten en horeca. De vaccin verwacht hij op korte termijn niet @tuc moest toen aan jou denken. Donderdag zeiden Rutte en De Jonge dat het niet goed ging. M.a.w. ik lees vanuit de regering enkel het gaat niet goed en niks over het versoepelen.
     
    tuc vindt dit leuk.
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Waarom zou je willen stoppen met maatregelen die kennelijk goed werken?
     
    Gewooniemand, Relax, Neuzeke en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    @tuc ik heb het net nog nagelezen en Van Dissel verwacht dat er rond komend jaar zomer een zicht zou kunnen zijn op een vaccin. Tot die tijd :|
     
    SAARC en tuc vinden dit leuk.
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Nou dat gaan ze zeker niet doen. Sterker nog, de ziekenhuisopnames tellen voor RIVM en kabinet niet eens mee. Van Dissel overweegt met dit aantal besmettingen juist om weer strengere maatregelen te gaan adviseren:rolleyes:
    Terwijl een deskundige van infectiebestrijding (naam kwijt, stond gister op het nos liveblog) juist benoemt dat het aantal opnames een belangrijk iets is om rekening mee te houden en het dus zeker iets zegt dat dit nauwelijks wat doet.
    O ja, van Dissel meldt ook dat mensen die op een vaccin wachten iets te positief gestemd zijn, tegen de zomer van 2021 zou hij een kans geven:eek:.

    En er is gister 1 patient bijgekomen op IC, voor Ernst Kuipers een signaal dat de opnames in de komende weken gaan stijgen.
    Of wacht even, riep hij dat begin juli ook niet alo_O

    Als iemand dit nog logisch en begrijpelijk vindt, vind ik dat werkelijk bijzonder te noemen.
    Volgens mij zijn ze allemaal zot geworden.
     
    mamameer, Kleintjuh85, Zara75 en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik postte het net. Ja zo overdreven toen ik het over jaren had:rolleyes:
    Ik geloof nl echt niet dat deze voorspelling wel uitkomt.
     
    SAARC en Amarens vinden dit leuk.
  18. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Omdat het een ontwrichtende winter wordt als iedereen met verkoudheden thuis moet blijven. Het moet nog wel in verhouding staan. Ik vind bijv dat ze kinderen wel naar school moeten laten gaan met snotneus (niet koorts benauwdheid en hoesten) ik vind het anders vrij erg als steeds mijn kind thuis moet blijven. En nee niet voor mijn werk maar voor mijn kind.
     
    fairy2011, Zara75, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik hoor het kabinet al twee weken dreigen met strengere maatregelen in de grote steden in de Randstad waar de piek van de besmettingen ligt, maar er gebeurt niks.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  20. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.872
    13.037
    113
    Vrouw
    Omdat de maatregelen er oorspronkelijk voor waren bedoeld om het aantal ziekenhuisopnamen te reguleren, dus om er voor te zorgen dat de zorg het aan bleef kunnen.
    Er zijn zeer weinig ziekenhuis opnames, dus dan kan je toch wat gaan versoepelen?
     
    Anouk2005 en SAARC vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina