Dat ze kritisch zijn vind ik alleen maar goed. Maar oproepen om je niet meer aan de maatregelen te houden gaat mij te ver. (En ja, ik zie ook niets in die maatregelen). Het lijkt mij beter dat ze gewoon ergens debat gaan om zo hun standpunt duidelijk te maken, dat staat een stuk intelligenter. Overigens is een van deze 'BN-ers' al die tijd al tegen de maatregelen en houdt deze persoon zich in het privé leven inderdaad totaal niet aan de maatregelen. Deze persoon is al die tijd al kritisch geweest namelijk.
Eentje heeft zich al teruggetrokken, of in ieder geval hij is wat genuanceerder ineens. Die Thomas Berge. Van Famke vraag ik me altijd af of ze haar lippen ook normaal kan doen, of loopt ze altijd zo rond met van die getuite lipjes?
Nou ik heb vanmorgen het interview met hem gehoord op de radio. Hij wist van de helft waar die hashtag over ging niks te vertellen
Ik zie Famke bij Ranking the stars. Soms denk ik er brandt wel licht maar er is niemand thuis. Die zit alleen maar aan haar haren te friemelen en volgens mij gaat alles langs haar heen.
Ik snap je tekst denk ik niet helemaal. Wat bedoel je met anti en pro corona? Zoals ik het begrepen heb wordt er opgeroepen de maatregelen te negeren. En de reden die ze geven is dat ze kritisch zijn. Kritisch zijn snap ik. Vragen stellen snap ik ook. En geïrriteerd raken door al het geklooi door politici snap ik ook. Maar ondertussen zitten we dus wel met een 2e Golf te kijken. Worden er weer meer mensen ziek. En moeten we dus juist nu weer meer afstand houden etc. Dus nu alle regels aan je laars lappen is dom en egoïstisch. En anderen oproepen dat te doen is nog veel dommer en wanneer je veel volgers hebt gewoon gevaarlijk.
Ik vind het prima als ze de andere medische geluiden eens ten tonele willen laten verschijnen, beetje perspectief kan geen kwaad. Maar daar houdt mijn steun dan ook direct bij op.
Weet je, op basis van slachtoffers van de maatregelen (bv noodlijdend bedrijf, psychische problemen door de maatregelen etc) snap ik die hashtag van de BN’ers op zich wel. Ik snap dat mensen er klaar mee zijn, helemaal als ze dan ook nog geen nut zien in de maatregelen - het idee hebben dat corona niet veel voorstelt (dat verkondigt die Tisjeboy Jay geloof ik al heel lang?). En kritisch zijn is goed, de vraag stellen hoeveel de maatregelen kosten en opleveren... Maar in zo’n functie als ‘influencer’ oproepen om je niet meer aan maatregelen te houden, dat gaat me echt te ver. Al helemaal als je nu ziet dat opnames en dodental weer aan het stijgen is in vergelijking met een week eerder...
Dat snap ik. Maar Bizzey vindt een tonnetje een leuk bedrag waar hij zn ziel niet voor verkoopt aan de RIVM. Maar wel overheidssteun vragen... dat vind ik bijzonder.
Nou dat inderdaad En dan die lui die vooral aan hun YouTube kanaal verdienen. Hoe meer mensen thuis zitten hoe meer er naar je filmpjes gaan kijken. Dus die verdienen dan ook geen cent minder. Ze vinden het alleen niet meer zo heel leuk.
Whaha ja, helaas kan hij dankzij de maatregelen niet in zn paal hangen, maar desondanks kom ik hem regelmatig in licht beschonken toestand tegen. (Niet heel raar in een dorp als je gemeenschappelijke kennissen hebt).
Laat ik voorop stellen dat ik die zogenaamde BN’ers egoïstisch en dom vind met hun “ikdoennietmeermee”. Volgens mij speelt er vooral eigenbelang een rol èn is het blijkbaar hip om overal vraagtekens bij te zetten. Maar... ik vind ook dat er ruimte moet komen voor de kritische vragen. Is het nog nodig om 1,5 m afstand te houden of is ventileren voldoende? Zorg dat er voldoende getest kan worden en hou op met dat wanbeleid rondom testen. Wat zeggen de kritische artsen en kan er naar hen geluisterd worden? Ga met ze in gesprek. Mogen ouderen misschien zelf bepalen of ze hun laatste jaren (weken/dagen) in eenzaamheid door moeten brengen of gewoon met hun geliefden en dan maar Corona? Leer van de successen van andere landen en kijk of het van toepassing is op ons land. Etc etc. En voor iedereen die zegt dat het allemaal niet zo’n vaart loopt qua besmettingen en ziekenhuisopnames... de cijfers spreken voor zich. Hopelijk kunnen we het binnen de perken houden met z’n allen. Maar wel door ook gehoord te worden!!
Je hebt van die mensen die denken dat corona niet echt is en zijn daar heel stellig in. (zoals viruswaanzin) En dan heb je ook nog de mensen die compleet het tegenovergestelde zijn. En verder ben ik het echt met je eens dat het schijt hebben aan de regels not done is (en ik ben best kritisch wbt bepaalde dingen) maar ik houdt me wel aan de regels.
Kon m'n bericht niet meer bewerken, nu de jongste lekker in bad gedaan wordt en het hier wat rustiger is kan ik het misschien wat beter onder woorden brengen Met pro en anti bedoelde ik meer de regels die door de regering in het leven geroepen zijn vanwege corona, al is er ook een grote groep die er heilig van overtuigd zijn dat corona niet bestaat en het een corrupt zooitje van de overheid is. Kritisch zijn is niks mis mee, alles behalve zelfs! Maar volg wel de regels op en is het niet voor mezelf dan wel voor de kwetsbare groep. En daar wordt de plank misgeslagen in de hashtag (waarbij vanmorgen door mijn grote vriend met z'n te witte tanden nog werd beweert dat dat echt niet in de tekst stond) waarbij opgeroepen wordt je niet meer te houden aan de regels zolang er niks veranderd want wat ga je daar mee bereiken? Ik denk het complete tegenovergestelde. Hoop dat m'n berichtje nu wat duidelijker is (en ik moet geen tig dingen tegelijk meer gaan doen )
Hij woonde hier aan het einde van de straat (nu geloof ik een stuk verder op als hij weer samen woont, dat weet ik dan weer niet ) Maar als ik hem hier al zie rijden in z'n witte patserbak (z'n tanden zijn net zo wit trouwens ) dan krijg ik al kippenvel en niet op een positieve manier
Volgen jullie het debat? Echt het debat waar ik al maanden op wacht, al is resultaat naderhand discutabel. @amdaa (ik mis jouw kritische noot, maar misschien ben je liever niet meer corona-actief)