Volwassen verjaardagen hebben wij al sinds maart niet meer gehad. Van niemand in onze omgeving trouwens.
Hier viel mijn verjaardag midden in de eerste golf; enkel met gezin gevierd, heerlijke dag gehad En mijn man is binnenkort jarig, dat wordt ook enkel vieren met het gezin. Dochter was in de zomer jarig en haar verjaardag konden we in 2x vieren, fijn buiten zodat het helemaal volgens de regels kon.
Ik heb degene die we wel hadden overgeslagen. Kinderverjaardag zou ik alleen naar die van mn nichtje en neefje gaan. Apart, en niet met het huis vol visite zoals normaal. Met al die mensen die toch met klachten de deur uitgaan, ga ik dat risico niet nemen. Of het moet zijn dat je buiten kunt zitten, dan voel ik me wel prettiger. Ik ga ook heus wel eens naar een pretpark, en boodschappen doen. Maar ik hou echt rekening met de afstand. Komende maanden zullen wij weer veel thuis zijn ben ik bang... Mn schoonzusje heeft net de diagnose borstkanker gehad, ik wil geen enkel risico lopen haar aan te steken. Ik werk bij een huisarts en dat vind ik al risico genoeg.
Ik heb zelf sowieso geen kinderen die afstand hoeven houden, zijn onder de 13. Verjaardag in 2x. 1 dag mijn ouders en zus en zwager en een stel vrienden. Ik gebruik de eettafel erbij dus dan lukt dat met gemak. De tweede dag, mijn schoonouders, schoonzus en zwager en nog een schoonzus en zwager. Dus dat past ook met gemak. De kinderen lopen gewoon door elkaar.
Zijn dat niet degenen die nu verdacht stil zijn? Het zou toch allemaal zo’n vaart niet lopen met die tweede golf en het virus is zeker weten afgezwakt! Ik baal er enorm van dat dat dus allemaal niét zo is en ik baal van de naïviteit van velen. We zitten pas in september, straks komt de gewone griep er ook nog bij. Ik vraag me oprecht af of we dit weer kunnen indammen nu. En ongetwijfeld zal er ook een groep zijn die zegt: just let it happen! Iets met dor hout ofzo.
Ja zoiets zal het denk ik wel worden... We vieren het nooit heel groots. Mijn zus en broers komen altijd met man/vrouw en kinderen. En natuurlijk de grootouders. Maar alles in etappes zie ik ook niet zo zitten eigenlijk ze wonen niet om de hoek en allemaal om de beurt zijn we een week bezig.
Vind het vooral voor kinderen ook wel kut. Mijn dochter wordt in maart 6, geen idee hoe het tegen die tijd zal zijn. Ze zou het wel echt begrijpen als het niet kan zoals normaal, maar ze zou wel teleurgesteld zijn.
Dat scheelt al een stuk. Hier zijn er maar 2 in die leeftijd, 5 zitten erboven. Dus wordt het al een stuk lastiger.
Dat zal inderdaad aan de afmetingen van je woonkamer liggen. De onze is 65m2, dus de verjaardag van mijn dochter konden we zonder problemen vieren.
Ook degenen die kritisch zijn houden zich vaak goed aan de regels hoor. Maar continue hier in discussie blijven gaan is zinloos. En ik schiet niet direct in de paniekstand nee. Heb wel andere dingen om me druk over te maken, ik merk het wel. Maar dat betekend niet dat ik mij niet aan de regels hou....zoooo vermoeiend die oordelen steeds.
Hoop voor iedereen dat het in maart wel gewoon kan hoor Ik weet ook nog niet hoe ik mijn 4 jarige moet gaan uitleggen dat we zijn verjaardag niet kunnen vieren. Gelukkig duurt het nog even. En gaat het in nov weer iets beter. (Maar ben bang van niet)
Dat kan idd ook. Hier komen alleen kinderen die nooit zitten, dus die rennen of van binnen naar buiten, of zijn op de speelzolder. Maar de ene dag totaal 8 volwassenen en de andere dag 6. Dat gaat zelfs in mijn kleine woonkamer. 1 stel op de bank, 1 op stoelen een eindje naast de bank en de eettafel is 1.50 dus 1 stel aan de ene kant en 1 stel aan de andere, die schuiven we dan iets naar voren zodat die onderdeel van de rest is.
Ik zeg ook niet dat jij je niet aan de regels houdt, maar feit is gewoon dat er veel dat niet doen. Aan de cijfers te zien, kan niemand dat ontkennen toch?
De 2e golf had al in juli moeten komen. Echter heb ik, ook hier, in juni al voorspeld dat de 2e golf pas zou komen als de R weer in de maand zou zitten. Ben ik dan helderziend? Nee hoor, zodra de R in de maand zit duiken er altijd allerlei verkoudheid en griepvirussen op. Momenteel heerst de gewone griep zelfs al, maar deze is niet belangrijk genoeg om in het nieuws te noemen. Wat betreft het afzwakken van het virus, check het aantal besmettingen nu en tijdens de eerste golf, en check het aantal ziekenhuis opnames nu en tijdens de eerste golf. Dan zul je zien dat er in verhouding veel minder ziekenhuis opnames zijn. Dus ja, dan concludeer ik dat het virus afzwakt.