Corona nieuws deel 5

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Amarens, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Zeker gebeurd dat, maar @HappyRabbits doelde in haar post met verdacht stil zijn op degenen die hier kritisch op de maatregelen zijn, en ik denk dat ik er daar 1 van ben.
    Sowieso ben ik nog steeds kritisch, ik vind dat ondanks toename dat we nooit meer zover in maatregelen moeten gaan als in maart. Maar de term dor hout heb ik nooit genoemd.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.318
    23.469
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, ik denk niet dat dat dan al kan. Of we moeten het nu weer in kunnen dammen en dat volhouden. Tegen die tijd is er misschien een vaccin, maar voordat iedereen hem heeft, zijn we volgende zomer al wel voorbij. De eerste vaccinaties gaan naar zorgpersoneel en risicogroepen. De grote meute komt echt nog lang niet aan bod. (hoorde ik iemand vertellen op de radio die werkt bij Janssen in Leiden, die dat vaccin mee ontwikkelt)

Zxcvb vindt dit leuk.
  3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    En dat laatste ligt niet aan de maatregelen? Wil je nu werkelijk een vergelijking maken tussen deze en de eerste golf??

bosi333 vindt dit leuk.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.134
    113
    Vrouw
    Desnoods een grote tent in de tuin met terrasverwarming? Mijn mening is dat je een minder verjaardag nooit moet overslaan.

5. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Klopt, gaat niet alleen om hier op het forum, maar ook meer in het algemeen.
    Zie ook de influencers die massaal proberen hun actie te nuanceren.

bosi333, Neuzeke en tuc vinden dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ga je weer met die conclusie... Vergeet voor het gemak nog steeds even de leeftijden van de besmette personen.

bosi333, suus1983, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.873
    31.467
    113
    Vrouw
    Ik vind het stiekem een hele fijne smoes om niet naar verjaardagen te gaan.

Grote uitzondering: jaarlijkse lunch voor mijn vaders verjaardag die er zelf niet meer bij kan zijn.
    Ik kan niet gaan. Wordt maandag getest :cry:

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.134
    113
    Vrouw
    Tijdens de eerste golf was er zelfs een lockdown voor de basisscholen, nu mogen kinderen zelfs verkouden naar school. Dus ondanks het feit dat de maatregelen tijdens de eerste golf veel strenger waren, waren er toch meer ziekenhuis opnames. Nu zijn de maatregelen minder streng en zijn er minder ziekenhuis opnames terwijl er wel meer besmettingen zijn.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.134
    113
    Vrouw
    Ja want er bestaan geen chronisch zieken onder de 50 jaar?!

tuc en Vaasje vinden dit leuk.
  10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik neem aan dat je met 'degenen' onder meer mij bedoelt?
    Even ter info: ik ben weliswaar kritisch, maar houd me uit respect voor mijn medemens nog steeds aan de maatregelen hoor! En met mij nog vele anderen gok ik zo. Je zult mij de term 'dor hout' nooit horen zeggen, ik begrijp ook niet waarom dat hier te pas en te onpas bijgehaald wordt. Alsof iedereen op die manier over ouderen denkt.

Dat die 'tweede golf' eraan zat te komen verbaast me eerlijk gezegd helemaal niets. Ik ging er sinds juni al vanuit dat dat ergens rond deze tijd wel zou gaan gebeuren. Maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat het al dan niet strenger naleven van de maatregelen daar enig verschil in zou maken.

Kinderwens87, Cin85, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.318
    23.469
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nu nog wel ja. De 20-40- jarigen komen minder snel in het ziekenhuis. Maar het is een kwestie van tijd voordat hogere leeftijdsgroepen besmet worden, die wel in het ziekenhuis belanden. Zulke cijfers zagen we tenslotte ook in het allereerste begin, en toch kwamen alle ziekenhuizen vol te liggen. Denk jij echt dat we die kant nu niet opgaan, met de toename van ziekenhuisopnames en ic-opnames?
    In maart zat iedereen nog hutjemutje op elkaar. Lekker iedereen besmetten. Hup lockdown in. Logisch dat dan alles weer beter wordt. Zomer kwam, lekker weer, veel buiten. Versoepelingen dat je weer met meer binnen mag mag zitten, en hoppa, de besmettingen stijgen weer. Dat virus zwakt niet af, maar is buiten gewoon minder besmettelijk dan binnen. Is het dan juist nu niet zaak om te zorgen dat we feestjes en dat soort dingen even laten? Met minder mensen bij elkaar zitten? Is dat zo erg om te doen om ergere maatregelen te voorkomen?

12. tuc

tuc Niet meer actief

Maar met het grootste deel van de ernstig zieken en doden wordt voor het gemak ook vergeten om bijkomende problemen te vermelden. Er zijn weinig kerngezonde mensen die zo ziek worden. Natuurlijk zijn ze er, maarbij de zieken in juli zaten evengoed oude mensen

Cin85 vindt dit leuk.
  13. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Was jij niet degene die haar geld eerder op bitcoins zou zetten dan een tweede golf? :rolleyes:

Luckyme96, bosi333, NiVa0230 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.134
    113
    Vrouw
    Oh ja er zullen absoluut wel meer ziekenhuis opnames komen, maar ik verwacht niet meer zo'n drukte als tijdens de eerste golf. Er zijn nu namelijk echt veel meer besmettingen, en dan heb je nog eens een hoop mensen die zich niet laten testen. Dat niet laten testen komt vooral doordat er nergens plek is, of dat men weer beter is voordat ze aan de beurt zijn. Dus het daadwerkelijk aantal besmettingen zal zelfs nog hoger zijn, ook onder ouderen en chronisch zieken.

Het klopt dat de kans op besmetting buiten vrijwel nihil is, daarom pleit ik er dus voor om buiten evenementen te houden.
    Daarnaast ben ik er een voorstander van om weer terug naar normaal te gaan. De mensen die om welke reden dan ook, bang zijn voor corona, kunnen uiteraard zichzelf isoleren van de maatschappij. Dat gaat tenminste niet ten koste van de economie.
    En ja, ik val zelfs ook in de risicogroep en hebben een naast familielid dat momenteel chemo krijgt en nog eentje die binnenkort een transplantatie krijgt. Desondanks zijn wij er allemaal voorstander van om alles weer normaal te laten draaien.

Kinderwens87 en tuc vinden dit leuk.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Oh is dat dan wat ik beweer?

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Je zegt het zelf al; kínderen mogen weer verkouden naar school. De leeftijdsgroep die het minst bijdraagt aan besmettingen, ziekenhuisopnames en het dodental.

Neuzeke vindt dit leuk.
  17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik beweer toch ook niet dat er geen enkele oudere ziek werd in juli?

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.134
    113
    Vrouw
    Jij stelt zelf een conclusie over leeftijden (en over mij), maar vergeet een hele grote (misschien wel de grootste?) groep, namelijk de chronisch zieken.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.318
    23.469
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, en ook: maar het is geen Corona hoor, en gewoon lekker de deur uitgaan.

Fuddey vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina