Klopt, dit was een voorbeeld van het verschil tussen de eerste golf en nu, de maatregelen zijn dus veel minder streng dan tijdens de eerste golf, en toch zijn er meer besmettingen en minder ziekenhuis opnames.
alweer 116 op de ic's hoorde ik net.. heftig hoor.. Wat loopt het hard op. Ik hoop dat ze er inderdaad veelal niet zo lang meer liggen zoals bij de eerste golf, zodat het behapbaar blijft.
Bij de eerste golf werd bijna niemand getest, dus we hebben geen idee van het aantal daadwerkelijke besmettingen. Want als je buiten in iemands gezicht hoest, niest, of praat is dat volkomen veilig? Bij terug naar normaal verwacht ik dat de besmettingen en daarmee ook ziekenhuisopnames en doden de aantallen van het voorjaar flink zullen gaan overtreffen. En dat "degenen die bang zijn" onvoldoende mogelijkheden zullen hebben zich te beschermen. Alles is immers normaal. Dus hoezo kan je niet werken? Je kind niet naar school? Naar de dokter? Tandarts? Fysio?
Maar de maatregelen waren er al voor het begin van de golf. Bij de eerste golf begonnen we met massaal carnaval vieren. Logisch toch dat we toen exponentieel de verkeerde kant op gingen? Nu stijgt het langzamer omdat veel mensen al afstand houden en er al maatregel en zijn. En als iedereen zich daar goed aan zou houden, dan hoeft die 2e golf inderdaad niet zo heftig te zijn.
Ik denk niet dat er in maart verjaardagen kunnen worden gevierd Dit gaat gewoon duren tot de zomer van 2021.
Klein vieren kan natuurlijk wel nog altijd. Dat gaan wij ook dien. Allemaal in de winter jarig. Man wordt 50. Familie was al ingewikkeld aan het doen. Maar hij heeft het zelf al afgeblazen. Gewoon lekker met het gezin.
Hmm, ook in de tuin niet mega veel ruimte. Ik denk dat het in etappes gaat worden... 2 broers/schoonzussen in de ochtend. En s middags ook weer twee stellen
Ja maar je bent wel even op weg wanneer alle risico groepen zijn geënt en ik verwacht dat vaccin voorlopig nog niet en dan nog maar de vraag of het überhaupt gaat werken. Dit gaat nog wel even duren.
Ja en daarom vind ik dat hoe erg het ook is, we nooit meer terug moeten naar de maatregelen van maart. Want we kunnen bezig blijven hoor.
Uh ik ben een van degene die m’n twijfels heeft ja en dat ook uit. En die zijn in het afgelopen half jaar onveranderd gebleven. Maar dat betekend NIET dat ik Corona ontken of het niet erg vind wat sommige mensen meemaken. Maar ik blijf bij mijn mening dat er meer is in de wereld dan Corona. En dat er dingen fout gaan, fouten weggestopt worden, dingen verzwegen zijn en dat onze regering een voorbeeldfunctie heeft. Hetzelfde dat mijn man als weginspecteur niet beschonken achter het stuur gaat zitten. Wat er gisteravond in Tilburg gebeurd is moet Den Haag niet wegwuiven. Net zoiets als het feit dat strafbladen ineens kwijtgescholden worden. Typisch na Grapperhaus. Dit wil niet zeggen dat ik me niet aan de regels hou. ( nee ik volg ze niet perfect heb contact binnen 1,5 meter met oa mijn ouders) Met vreemden of ver weg kennissen en familie daar kom ook ik al sinds maart niet meer. En ja wij ervaren ook de consequenties van Corona. Heb een heel eenzame zwangerschap achter de rug ( bijna ) Terwijl het voor mijn mentale toestand erg belangrijk is om een heftige periode af te sluiten. Dus een reactie dat kritisch zijn nu als gevolg een tweede golf veroorzaakt slaat nergens op. Echt zo’n kinderachtige bijsmaak als ‘Zie je nou wel’ of I told you si’
Ja dan is dat dus gewoon de max. Op dit moment is het advies nog max 6 gasten boven 12 jr ontvangen mits 1,5 m. Als er geen ruimte is, dan is het simpel dat het dus niet kan. Dan moet je aanpassen. Wij vieren de verjaardag nooit groot, maar onze verjaardagen eerder dit jaar waren aangepast met visite spreiden. Is echt geen wereldramp hoor