Corona nieuws deel 5

Discussie in 'Corona forum' gestart door Amarens, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    We weten sowieso niet precies hoe groot die groep is.
    Misschien is die niet groot genoeg om het virus niet te laten krijgen, maar werkt het wel mee om het virus af te zwakken/ te zorgen dat mensen alleen milde klachten krijgen
     
  2. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Stel dat die om 10-20 procent gaat, dan kan dat echt wel effect hebben. Straks met een vaccin heb je ook niet ineens 60 procent gevaccineerd en zullen er ook eerder maatregelen los gelaten gaan worden.

    In Zweden ligt dit boven de 40 procent en die gaan nu versoepelen.
     
  3. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Jeetje, dat was wel een héél groot bierviltje...
     
    Gewooniemand, merah, Axia en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Vooral dit is belangrijk, mensen komen nu naar verwachting minder snel op de ic. Goed nieuws, maar.....
    Dat betekent ook dat de druk op verpleegafdelingen wellicht groter wordt en dan hebben we nog steeds een probleem. Ook dan zullen patiënten over geplaatst gaan worden en is de druk op zorgpersoneel enorm.
    Dat moeten we echt zien te voorkomen.

    Dinsdag komen de nieuwe cijfers weer. Ik heb het niet zo precies bijgehouden, maar we hebben in drie dagen bijna 3500 positieve gevallen. Net zoveel als twee weken geleden in 7 dagen. Dat vind ik wel zorgelijk, want gezien de huidige omstandigheden verwacht je nog geen sterke toename. Ik houd dus echt m'n hart vast voor de herfst en winter. Ben blij dat er in ieder geval al medicatie beschikbaar is om de ernstigste klachten te verlichten.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  5. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Dit snap ik dus niet.... Als je klachten hebt zo erg dat je je dus laat testen... Dan ga je toch niet naar de kroeg etc??

    :rolleyes:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Lekker dan, één zo'n domme tr.. en voor de rest weer strengere regels.
     
    Gewooniemand, Neuzeke en bulakgirl vinden dit leuk.
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nee dit keer was het al van een aantal dagen eerder. Dus dan had het er goed kunnen staan.
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nee ze lagen er niet al een tijdje.

    Deze 4 mensen zijn nooit genoemd in de cijfers.
     
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je zou het wel denken maar ze snappen het zelf niet zo goed ;)
     
    tuc en Whysteria vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gewoon zelf je gezonde verstand blijven gebruiken.
    Als mijn kinderen eens verkouden zijn en dan niet snotverkouden met hoesten en proesten maar soms een snotterige neus dan gaan ze toch echt gewoon naar school.
    Mijn jongste is afgelopen vrijdag ook naar school geweest met soms wat niezen en een neus die ze moest ophalen. Ze voelde zich verder prima en de juf heeft er niets over gezegd. Is nu ook weer helemaal snotvrij. Als ze ziek zijn blijven ze thuis maar niet bij een keer niezen of een neus ophalen.
    Ik kan me ook niet voorstellen dat iedereen zijn kind krampachtig thuis gaat houden als ze eens een kriebel in de neus hebben.
    Mijn man had dezelfde klachten en zijn Corona test was negatief.
     
    Gewooniemand, Jackie87, Neuzeke en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben best wat Corona besmettingen in de praktijk maar allen ongecompliceerd,
    Zijn ook allemaal jonge mensen. Ik geloof echt wel dat het virus milder wordt. Wellicht zijn we inmiddels over naar het kleine broertje Covid 20 ;)
     
    Gewooniemand en tuc vinden dit leuk.
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap het prima hoor.
     
  13. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik hoop echt zo hard dat je gelijk hebt!
     
    tuc vindt dit leuk.
  14. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Maar dan moet school wel mee willen werken. Hier zijn ze best streng en worden kinderen met een simpele snotneus al naar huis gestuurd. Ik baal dus als een stekker, heb vorige week mijn dochter om in mijn ogen niks moeten laten testen en dat was geen pretje. Test was natuurlijk negatief en nog werd er eerst overlegd of ze toen alsnog naar school mocht. Hoop dus echt dat die regels versoepeld worden aangezien kinderen om de haverklap verkouden zijn en ik voor een snotneus haar niet meer laat testen. Het slaat nergens op. Verhoging/koorts met (droge ) hoest zou het criterium moeten zijn, vind je het gek dat ze het in de teststraat nauwelijks aan kunnen..en hoeveel test er momenteel positief?? 2%....
     
    Anouk2005 en tuc vinden dit leuk.
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja ik denk dat je op veel scholen pech hebt op deze manier. Maar ik hou ze niet uit mijzelf thuis iig. Dan bellen ze maar van school en dan zien we dan wel weer. Ik hou niet uit mijzelf een kerngezond kind thuis met een snotneus.
    Testen doe ik ook niet.
    Mocht de oudste koorts krijgen, zonder echte corona symptomen ( echt benauwd dus), dan meld ik haar gewoon ziek en gaat de jongste gewoon naar school.
     
    Gewooniemand, Wellesnietes en Anouk2005 vinden dit leuk.
  16. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Het gaat erom dat erin doorgeslagen wordt. Waarom zou ik in 5 minuten tijd 2 keer mijn handen moeten desinfecteren en vervolgens nogmaals als je weer naar huis wil? Dat slaat gewoon nergens op. Lekker gezond ook, zoveel desinfecteren. Ik was mn handen thuis wel met water en zeep, dat werkt nog beter ook. Mensen slaan door. En iemand laten omlopen terwijl er op dat moment niemand in de buurt loopt en je terug zou kunnen lopen? Dat is gewoon mierenneukerij.
     
    Gewooniemand, Willes, cosdy en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat vind ik ook echt niet normaal dat ze kinderen met een eenvoudige snotneus al naar huis sturen en daarom moeten die regels veranderd worden want slaat werkelijk nergens meer op. Op een andere school had een leerkracht tegen een ouder die nb zelf huisarts is lopen beweren dat wanneer een huisgenoot verkouden is dat het kind dan ook thuis moet blijven. Het idee alleen al en waar halen ze die zgn wijsheid vandaan?
    Ze heeft het netjes gehouden maar heeft hem wel even gewezen op de richtlijnen. Het is een mooi zootje in dat onderwijs en dan zwijg ik nog maar over het onderwijs wat mijn zoon nu krijgt op het MBO, hij kan beter stoppen met school en gaan werken, wordt die een stuk wijzer van ;)
     
    tuc vindt dit leuk.
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zo doen wij het ook en ik laat mijn kinderen ook niet testen.
    Mijn man is vorige week getest en was al een hele organisatie om dit te regelen. GGD die niet te bereiken is en dan 30 min in de auto om je te laten testen :)
    Tegen de tijd dat die getest kon worden was die alweer beter, overigens een negatieve test maar dat testen doen we een volgende keer ook niet meer.
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Een klasgenoot van mijn dochter heeft een week thuisgezeten omdat haar zusje koortd had, zonder enige andere symptomen, maar ja koorts. In de wijde omgeving geen test mogelijkheid meer die snel kon, Den Haag het dichtst bij, ruim een uur rijden. Dus moesten voor hier in de buurt 3 dagen wachten, plus 2 dagen op de uitslag (digiD), negatief of course.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  20. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wat ik no vooral vind opvallen is dat het hele nieuws nog steeds bol staat van Corona. Record aantal besmettingen van 307000 gemeld. Maar over het verloop, ziekenhuis opnames en overleden hoor je zo goed als niks meer. Aantal maanden geleden werd je doodgegooid met het aantal doden en nu met het aantal besmettingen.
    Ik krijg echt meer en meer vraagtekens en dat maakt dat het me steeds minder interesseert. Ik kijk binnen m’n eigen kring wat er gaande is en verder ‘het zal wel’.

    mn dochtertje snottert en ik heb een kriebel in m’n neus en moet 2x per dag snuiten. Sorry maar ik ga echt niet zomaar testen.
     
    nelta en Axia vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina