Die afwegen werd ook gemaakt. Dat wil zeggen. Een doodziek mens die thuis niet verzorgt kan worden neem je op. De afweging was of je wel of geen of wil. Dat wordt besproken met mensen. Dat is een afschuwelijk gesprek. Wat wij dus ook gehad hebben met mijn schoonvader. Hij wilde geen ic. Maar heeft wel lang in het ziekenhuis gelegen. En zijn vrouw dezelfde tijd in een verzorgingshuis. Of hadden we ze thuis moeten laten? Zonder zorg? Dat is toch geen optie? En ook niet-ic raakte overbelast. En kan terug overbelast raken.
Ik ben er fel tegen dit oneindig door laten gaan ja. Dat ben ik nog steeds. Ik geloof niet in een vaccin, dat heb ik ook al heel lang gezegd. En dat lijkt steeds meer realiteit te worden. Dat benoemen nl ook de heren die er verstand van zouden moeten hebben.
Genoeg mensen die Corona kregen hadden zonder ic opname niet lang zorg nodig gehad hoor. Die hadden dat niet gered.
Met iedereen die werd opgenomen werd het gesprek gevoerd. Wil je of ja of nee. Met daarbij heel eerlijk geschetst wat hun kansen waren. Moeten we dan nu mensen gaan weigeren die wel opgenomen willen worden? En wie gaat dat dan bepalen? Waar blijft dan nog de stem van de patiënt zelf?
Ik blijf het niet uitleggen. Tegen jou praten voelt als tegen een houten plank. Verder, wacht het eerst eens af.
Ik wil best afwachten. Maar ik ben blij dat jij het beleid niet bepaald. Als dat gebaseerd is op afwachten dan kan het nog een leuke winter worden.
Nou de vraag is heel fair in dit geval. Geen maatregelen en alles moet door blijven gaan volgens jou, HOE DAN?
Ik herhaal mij nog een keer: door niet alle ziekenhuizen vol te leggen met covid patienten (als het zover komt)
Deze snap ik ook even niet. Als iemand zo ziek is dat hij of zij niet thuis verzorgt kan worden, moet deze dan gewoon geweigerd worden omdat hij simpel gezegd covid nr "zoveel" is? Had ie maar een andere ziekte moeten krijgen als hij opgenomen wil worden... Als we niet willen dat de ziekenhuizen vol raken, moeten we ons aan bepaalde maatregelen houden. Dáár zijn die maatregelen ook voor, zodat de zorg niet overbelast raakt.
Dat worden dan mooie cijfers. Kijk! Bijna geen opnames! Kijk! Bijna geen ic-opnames Oja. Wel tig doden
Misschien moeten wij een keer gaan investeren in de zorg. Want applaudisseren kunnen wij heel goed maar als er een salarisverhoging moet komen dan is daar uiteraard geen geld voor. En ja sorry ik vind het lachwekkend dat er nu iets van 500 covid patiënten op 17.000.000 mensen in het ziekenhuis liggen en ons zorgsysteem kan het nu al niet aan.
@Jackie87 Goh en dan zeggen ze dat mensen die covid niet als nr 1 probleem zien de kop in het zand steken. Weet je hoeveel doden er zijn gekomen omdat die maatregelen er waren...en tegen hoeveel mensen wel niet is gezegd: sorry, maar vanwege de maatregelen mag u niet komen, nemen we niemand op, kan u niet beoordeeld worden. Mensen waarvan kanker niet op tijd ontdekt is, mensen die geestelijke gezondheidszorg geweigerd werd enz enz. Maar als het om covid gaat moet dus iedereen geholpen worden, en mogen anderen lekker dood gaan?? Want dat waren dus maatregelen destijds he?? Die 1,5 meter is 1 ding, maar er waren veel verregaande maatregelen.
Oh ja ik zie dat zeker wel! En ik weet ook dat het niet zo zwart wit is. En ik hoop ook echt niet dat we terug gaan naar de maatregelen die we gehad hebben. We hebben gewoon een (groot) probleem. Wanneer maak je de keuze om een covid patiënt niet te helpen en een kanker patiënt wel, of andersom? Ik heb er natuurlijk ook geen antwoord op. Maar dood zieke covid patiënten gaan weigeren omdat het niet uitkomt, dat kan ook niet.
En jij zegt nu doodleuk dat we alle maatregelen moeten afschaffen en covid patiënt en maar gewoon niet moeten opnemen. We willen toch juist die situatie proberen te voorkomen dat er zoveel zieken zijn dat de zorg overbelast raakt? Dan moet je toch juist nu maatregelen houden die we hebben en aanscherpen waar nodig?
Nou dat sowieso! Dat vond ik voor deze crisis al. En ik had gehoopt dat dat bij meer mensen (of beter, de mensen die daarover gaan) door zou gaan dringen. Wederom teleurstellend. Dus ik blijf maar gewoon klappen en mijn premie betalen
Maar dat kan alleen als je nú maatregelen treft om te voorkomen dat die aantallen stijgen. Of ga je gewoon iedereen met covid-19 die een opname nodig heeft thuis laten stikken?
Niet iedereen nee, zoals ik al zei, goed per patiënt afwegen, maar wat strenger dan tot nog toe. Maar ik blijf hier niet in herhaling vallen. Sommigen denken er dus anders over.