Dat mag je, maar in mag dan toch evenzeer aangeven dat ik het gezeur begin te vinden? Ik gaf zelf aan dat het kort door de bocht was, en dat ik best wel snap dat het lastig is. Maar eerlijk, er gaan mensen dood en er gaan opnieuw mensen tot het uiterste moeten gaan om te zorgen dat de zorg het aan kan, maar het enige wat hier telkens maar weer bovenkomt is dat bepaalde maatregelen lastig zijn. Dat dat een keer vermeld wordt, prima hoor, maar paginalang 'gezeur' over in je auto moeten zitten wachten op een sportles, dat schiet mij in het verkeerde keelgat, ja. Laten we hier terug een nieuwstopic van maken, topics zoals 'wat vind je van de maatregelen' doe in bewust al niet open omdat ik weet dat ik me ga ergeren.
Misschien moet je zelf op zo'n moment dan even afstand nemen en het niet lezen. Het is toch niet heel erg vreemd dat er na een persconferentie wordt gesproken over de genomen maatregelen? En dat sommige daar dan even flink van balen en even willen spuien lijkt me heel normaal. Gezond zelfs want dat doen we allemaal weleens en hebben we ook nodig zo af en toe. En nu was het over de sport een andere keer gaat het over mondkapjes of school. Het raakt iedereen op een eigen manier. Om nou voor alles een apart topic te openen terwijl het de volgende dag meestal alweer over is lijkt me ook niet persé nodig toch? Het is een open forum waar iedereen mag discussiëren en als het onderwerp je even niet zo intereseert hoef je toch niet te reageren, of juist wel en je brengt iets ter sprake wat jij weer belangrijk vindt
https://nos.nl/l/2350242#UPDATE-container-47946326 Om er maar weer eens een nieuwsitem in te gooien: Dit verbaast me nou niks.... scholieren zitten de hele dag bij elkaar, met elkaar en vooral áán elkaar.
Ging mij meer om te toon dan de inhoud. Het kwam agressief over. Bovendien had ik nog geen koffie op.
Ik snap jouw stukje over de bruiloften niet helemaal... Ik heb gelezen dat je, als je je bruiloft thuis wilt vieren, je maar 3 gasten kunt ontvangen. Ga je naar een horecagelegenheid? Dan mag je binnen 30 gasten en buiten mag je 40 gasten ontvangen.
Het probleem is dat het hier al maanden hetzelfde is, er wordt werkelijk overal over gezeurd en vooral enkel vanuit het eigen referentiekader. Ik stop inderdaad regelmatig gewoon met lezen en reageren omdat het me zo ergert, en ik wou het nu gewoon even kwijt. Je hoeft het niet met me eens te zijn hé, ik heb het gezegd, mensen nemen er maar uit mee wat ze willen (of niet). Geen reden om daar weer een hele polemiek rond te beginnen.
Hier staat er meer over: Trouwen in de kerk mag met meer dan dertig gasten, feesten maar met vier - https://nos.nl/l/2350267 Dus ook niet bij horeca ...
https://www.demorgen.be/nieuws/who-keurt-goedkope-covid-19-sneltest-goed-al-na-kwartier-resultaat~b2f90c5c/ Dit zou het testbeleid wel een keer aanzienlijk kunnen veranderen!
Ik las het net... Je zal maar een van deze drie weken gaan trouwen. Een juf op de school van onze jongens zou in april trouwen, maar omdat ze dan maar met een heel klein gezelschap mochten zijn en dus te veel moesten schrappen in d lijst heeft ze besloten de bruiloft op te schuiven. Naar 8 okt. In de hoop dan meer te mogen. Helaas mag nu nog minder dan in april. wel heel sneu
Ja dat vind ik ook. Helemaal aangezien je wel met 30 man binnen ergens mag zijn. Het gaat vaak ook om grote bedragen.
En uit onderstaande maak ik ook op dat er verschillende basisscholen tussen zitten.......... 'Coronabesmettingen op ruim 350 scholen' - https://nos.nl/l/2350242#UPDATE-container-47945639
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/gronings-ziekenhuis-sluit-operatiekamers-vanwege-ziek-personeel-1.1699042 Vandaag 16:52 ANP Binnenland Het Martini Ziekenhuis in Groningen sluit per direct twee operatiekamers voor twee weken vanwege personeelsgebrek. Zo’n tachtig patiënten hebben te horen gekregen dat hun behandeling wordt uitgesteld. Het ziekenhuis loopt al tegen de grenzen van zijn personeelsbestand aan. Bijna 10 procent van de medewerkers zit thuis, vooral met verkoudheidsklachten en griep. Tegelijkertijd neemt het aantal coronapatiënten toe en zijn meer medewerkers nodig om voor hen te zorgen.
Ja dit vind ik dus enorm spannend. Ik wordt in oktober geopereerd in Groningen. In het umcg weliswaar maar ik hoop toch dat die ok's wel open blijven. Triest dat deze reguliere zorg dus nu al zo hard geraakt wordt.
Dat lijkt me toch ook heel logisch, of mis ik iets? De groep zieken tijdens de eerste golf waren voornamelijk ouderen, die doorgaans de topjaren van hun leven al hebben gehad. Nu treft het (tot nu toe) voornamelijk jongeren. Die hebben heel wat meer bij te zetten.
Het is toch heel erg gek dat dat zo snel is, niet? Hier in België zitten we al weken met meer ziekenhuisopnames per dag dan in NL (rond de 60 per dag nu) en wij zijn een kleiner land dus ik neem aan met minder ziekenhuizen, en toch heb ik hier nog niks gelezen over reguliere zorg die te lijden heeft onder de tweede corona golf? Hoogstens de huisartsen, omdat zij eerste lijn zijn voor het testen, hebben zij wel aan de alarmbel getrokken dat het op die manier snel te veel zal worden.
In Nederland is jarenlang bezuinigd op de zorg. Zowel in ziekenhuizen als in bejaardenhuizen en verzorgingshuizen. De gevolgen zijn nu pijnlijk merkbaar.
Ik zou in april geopereerd worden, dit werd natuurlijk uitgesteld toen. Nu eindelijk volgende week aan de beurt, maar werd vorige week gebeld dat het weer wordt uitgesteld vanwege Corona.
Ik hoop oprecht voor jullie, als deze hele corona shitstorm weer is gaan liggen, dat er door zowel het volk als de politiek toch eens goed wordt nagedacht hierover. Want het kan toch niet normaal zijn dat een welvarend land als Nederland de opname van een vijftigtal patiënten extra per dag niet kan bolwerken. Niet dat het hier perfect is hé, ook hier is te veel bespaard op de zorg, zonder twijfel. Maar ik heb het gevoel dat de situatie toch belange zo schrijnend niet is.
Ik hoopte er al op toen het in maart duidelijk werd hoe het ervoor stond. Maar verder dan applaudisseren wilden ze niet gaan.