Corona nieuws deel 5

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Amarens, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    maliro vindt dit leuk.
  2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Inderdaad.
    Dat zal allemaal wel zo zijn, Maar ik krijg alsnog hoofdpijn als ik dat ding een paar uur op heb.

3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.234
    15.028
    113
    Vrouw
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heb ik dat dan ergens gezegd?
    Ik zeg dat ik er hoofdpijn van krijg als ik uren achter elkaar met een mondkapje moet werken en daarom vind ik het ongezond. Ik heb niet gevraagd om gekopieerde teksten van het internet die van het longfonds komen.

5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.234
    15.028
    113
    Vrouw
    Oh ja zeg snap heel goed dat je daar flink van baalt!
    Onze jongste wordt volgende maand 5. We zijn nog niet begonnen met zwemles. Zijn broers en zussen begonnen allemaal toen ze 5 of 6 waren. Hij is heel vrij in het water, maar wil nu toch liever wachten met starten. Als corona er niet was was ik wel begonnen...

6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Ik denk dat de meeste mensen onbewust anders gaan ademhalen met een mondkapje op. Waardoor je onbewust gaat hyperventileren en daardoor waarschijnlijk ook hoofdpijn krijgt.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Inderdaad maar dat snappen ze niet helemaal. Ze gooien liever met lappen tekst van het internet. Misschien moeten ze het zelf eerst eens ervaren ;)

Jackie87 vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.856
    31.444
    113
    Vrouw
    Je vroeg naar de dus.
    Dus daar geef ik antwoord op

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.856
    31.444
    113
    Vrouw
    Hmm. Geen idee of dat klopt.
    Maar ik kan me wel iets van die hoofdpijn voorstellen.
    Als ik de hele dag in een warme ruimte met vochtige lucht bezig ben dan krijg ik ook hoofdpijn.
    Even het hoofd uit het raam steken en letterlijk frisse lucht inademen helpt dan.

Met een mondkapje op zit niet je hele hoofd in de warmte, maar adem je wel warmere en vochtiger lucht in.

Het lijkt mij dat het dan kan helpen om in de pauze naar buiten te gaan om letterlijk een frisse neus te halen.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Staat hij al wel op de wachtlijst? Want juist door de corona zijn de wachtlijsten op sommige plekken toch wel toegenomen... of -als je dat al niet deed- houd er in elk geval rekening mee. Dat die mogelijk niet te vergelijken is met de wachtlijst van je andere kinderen.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    De mondkapjesplicht is er dan wel niet maar ik zie dat veel overheidsorganen ( gemeenten) en semi overheid het wel verplicht aan de medewerkers en de mensen die de gebouwen bezoeken.

Ook veel winkels doen nu mee. Beide kinderen hebben al te horen gekregen dat er vanaf maandag op school een mondkapje moet ( tienerschool niet verplicht maar hij mag hem wel mee want ze zitten in een gebouw van een VO school)

Ben benieuwd wat er straks om 18.00 uur op de website van de Rijksoverheid komt te staan.

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.218
    4.519
    113
    @Zxcvb precies wat hierboven staat is hij al wel ingeschreven? Bij het zwembad waar mijn zoontje van net 5 is ingeschreven is de wachttijd ondertussen 9-10 maanden!!! Dus hij start waarschijnlijk pas als hij al bijna 6 jaar is, nou tegen de tijd dat ze dan eens zijn afgezwommen voor A is hij al bijna 8 denk ik.

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.234
    15.028
    113
    Vrouw
    Nee, nog niet. Bedankt voor de tip.:thumup:
    Bij de anderen was er bijna nooit een wachtlijst. Na aanmelden konden ze allemaal vrij snel starten. Ik zal eens informeren.

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ahhh ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt! Kunnen jullie ook niet meekijken op een scherm ofzo?

Toch vreemd dat het overal weer anders is, hier mochten we altijd meekijken en dacht dat dat na de persconferentie nu over was. Leek me ook wel logisch aangezien ik dacht dat je onder toeschouwer valt net als bij sport. Maar hier mogen we dus nog steeds kijken tijdens de zwemles.

15. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Hier zijn wachttijden van anderhalf jaar heel gewoon...
    Zoontje is overgestapt naar een ander zwembad en kon gelukkig de plek innemen van een kindje dat gestopt is.

16. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.493
    2.327
    113
    Hier met A mocht ik ook niet kijken. Ik ben sinds die corona crisis sowieso nooit meer binnen geweest. (zwemmen hier in een zwembad in een revalidatiecentrum) Straks voor B ga ik het ook niet zien vrees ik. Hij wil geen C doen dus dan heb ik echt alles gemist. Wel superjammer hoor.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Fijn dat hij dit nog even meldt

https://www.nu.nl/coronavirus/6081403/van-dissel-blijft-bij-eerder-standpunt-dragen-van-mondkapjes-niet-nodig.html

Ik denk dat hij hier de verdeeldheid nog even extra aanwakkert.

Terwijl Duitsland ons hele land bijna op rood heeft gezet...kunnen we straks geen kant meer op omdat ons land op 1 of andere manier maar blijft aankloten.

En ik predik hier wel steeds de maatregelen...maar ik ben er ook echt al heel lang klaar mee.

Dit gaat een hele nare winter worden ben ik bang. En zeker nog een naar begin van 2021.

We worden geleid door een stelletje prutsers. Ze weten het gewoon niet en doen maar wat. Paniekvoetbal.

( al het bovenstaande is mijn mening ....even ventileren)

sprits, Mamafiets, Maan14 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.220
    12.231
    113
    Ik sluit mij hierbij aan, door het discussiëren denkt iedere Nederlander zelf te weten wat het beste is. Al sluit ik mij ook aan bij @Madeliefje06 prutsers zou ik niet willen zeggen, maar ik snap de strekking van je bericht.

Wellesnietes, Mamafiets en bosi333 vinden dit leuk.
  19. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.922
    5.179
    113
    Niet de woorden die ik zou gebruiken, maar ik deel je gevoel. Dat onduidelijke gedoe en veranderen de hele tijd. Ik snap echt dat het vertrouwen bij mensen afneemt. En ik snap dat het allemaal moeilijk en ingewikkeld is, maar toch. Het gaat nu gewoon echt niet goed qua cijfers. Wees dus duidelijk en spreek elkaar niet tegen.

20. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Inderdaad, niemand slaat met zijn hand op tafel en roept dit is het en hier moeten jullie het mee doen geen discussie meer mogelijk.

Dat van dissel dit soort dingen roept vind ik ook heel kwalijk, daardoor voet je de onrust stokers alleen maar.

Denk dat zolang bovenstaande niet gebeurd we zo blijven aan modderen.

Mamafiets en bosi333 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina