Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Was misschien iets te kort door de bocht, maar corona is gewoon geen griep en ben zo zat van die vergelijking.

Fuddey en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Over het algemeen word als je jong gezond mens met een griep niet opgenomen in het ziekenhuis en met Corona is dat wel anders. Ik begrijp dat het nogal verschilt met wat je misschien in je omgeving mee hebt gemaakt, maar ik heb toevallig dan meer mensen in mijn omgeving. Ook de mensen met milde klachten en de nasleep (waarvan ik er 1 ben en een aantal in de familie/vrienden heb) doorgaans kamp je na een griep niet nog een 8(!) maanden met de nasleep ervan. Een familielid van mij is eind 20 en gaat na 6 maanden nu voor het eerst weer aan het werk. En nee dat is geen pieperd/zeikerd of zo.. ik zelf ook niet trouwens ;)

Syane, Mamafiets, Vero0504 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.234
    12.247
    113
    Exact wat ik wilde zeggen. Als we de anderhalve meter niet zouden handhaven en blijven doorleven zoals we deden dan zou het plaatje er flink anders uit komen te zien.

Syane, Mar76, Fuddey en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik sta als ik eerlijk ben wel echt van de maatregelen die ze willen gaan doorvoeren te kijken. Doordat ze hier nu mee komen nu het lijkt te stabiliseeren.

Denk ik dat ze maar weinig draagvlak hebben & gaan krijgen. Vorige persconferentie waren de cijfers natuurlijk veel hoger, en voor mijn gevoel was er meer bereidheid.

Al komen we door deze aantallen alsnog in de problemen de zorg loopt op hun tandvlees.

Ik snap eigenlijk zowiezo niet waarom ze met een routekaart kwamen die ze al meteen zelf niet meer na leefde.

Verder de griep VS corona gebeuren, het is niet te vergelijken en zal ook nooit te vergelijken zijn.

Luckyme96 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  5. Clara14

Clara14 Niet meer actief

Corona is ook bij mij in de familie gekomen schoonzussen en zwagers. Maar echt een positieve test en bijna of geen klachten. En dan is het wel moeilijk om alles nog te geloven. Het is super besmettelijk zeggen ze. Me broer sliep gewoon naast z'n vrouw en ze hebben 6 kids, maar die hebben geen corona gehad. En zo ook bij me ander schoonzus en zwager die allebei corona maar de 7 kinders niet.
    En zo kan ik nu een hele rits op noemen die allemaal zeer milde klachten hebben.
    En heb ik ook al 4 personen gehoord die klachten hadden en toen ze mochten testen weer beter waren dus of hadden af gebeld of gewoon niet gegaan. En die kregen 2 dagen later een bericht dat ze positief getest waren. Hoe dan??

Maar voor de rest hou ik netjes afstand, draag mondkapje als dat perse moet. Maar van mij mag alles wel weer normaal worden.

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.234
    12.247
    113
    Dit is wel iets waar ik moeite mee heb... iemand die ik ken moest na een eerste hartinfarct behandeld worden, dat is uitgesteld vanwege de druk op de zorg ivm Corona, en nu heeft hij er een zware hartinfarct overheen gekregen.
    Ik snap dat Corona zorg accuut is, maar het heeft wel consequenties voor andere dringende zorg.

Syane, Vero0504 en tuc vinden dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.234
    12.247
    113
    Die melding zou ik willen zien, want ik heb ook een keer een test afgezegd en daar staat geen uitslag bij. Ik wil niet zomaar zeggen dat het niet waar is, maar ik zet hier wel vraagtekens bij.

En ja, het is grillig qua besmettingen en dat maakt het zo complex. Ik ken ook iemand die Corona had en zijn vrouw niet, maar gezien de ziekenhuiscijfers raken er nog teveel mensen wel besmet. (En die mensen gaan daar echt niet voor hun lol liggen)

Neuzeke vindt dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Ik geloof dat 80% het doormaakt zonder klachten, maar dat zegt toch helemaal niks?
    De overige 20% kan er dus wel heel veel last van hebben en zoals je ziet in de ziekenhuizen momenteel zijn dat er nogal wat en je weet niet van te voren hoe jij er last van krijgt.

Syane en Mar76 vinden dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    #269 suus1983, 2 nov 2020
    Laatst bewerkt: 2 nov 2020
    Ja en dat is ook heel vervelend, des te meer reden om het niet zover te laten komen en waarom alle maatregelen er zijn.

Zara75, Mar76, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Zorg kan niks hebben, enkel de zeer lage aantallen kunnen ze nog wel behappen. En dat is niet de schuld van de zorg maar van de politiek. Vandaag in het nieuws: Nederland heeft moeite met de eisen van de Europese coronafonds. Een van die eisen: meer mensen in de zorg.

nelta en tuc vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Gaan we toch gewoon allemaal veel meer geld betalen aan de zorg. Is het probleem vast snel opgelost....
    Er wordt niet voor niets bezuinigd he?

Maan14 vindt dit leuk.
  12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.787
    8.883
    113
    Vrouw
    Het klopt hoor, hier is in de tweede kamer ook al over gesproken dat dit vaker is gebeurd. Was een kamervraag in een debat enkele weken geleden.

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Misschien moet iemand een keer kijken waar het geld naar toe gaat.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik snap je punt maar je misschien zijn ook veel mensen het zat om die opmerking iedere keer te horen wanneer ze het woord griep erbij halen, niet om het te vergelijken maar om duidelijk te maken dat dat ook niet niets is. Want het is idd geen griep want het is geen influenzavirus maar een coronavirus. Maar het is nieuw dus horen we er veel over, en weten we veel nog niet.

Ik denk dat heel veel mensen nog nooit echt de griep hebben gehad, want een beetje keelpijn en een snotneus is geen griep maar een verkoudsheidsvirus. Maar met 40+ in bed, spierpijn overal , je longen uit je lijf hoesten dat is griep. En met een beetje pech heb je er een longontsteking bij, of moet je worden opgenomen in het ziekenhuis, hou je er restverschijnselen aan over of kun je er zelfs aan overlijden. En gelukkig doorstaan de meeste mensen het goed maar lang niet iedereen.

Dus nee corona is zeker geen griep maar een 'griepje' is ook niet zo onschuldig als hier soms wordt neergezet. Dus gewoon niet te vergelijken maar ik hoop dat mensen zich realiseren dat griep ook echt veel problemen kan geven, ook bij gezonde jonge mensen. Alleen is het er dus al veel langer en is er gelukkig een griepvaccin.

Dan weer naar corona, ik sta ook versteld dat we nu toch weer strengere maatregelen krijgen ondanks dat het juist net ietsje beter gaat.
    En als ze bioscopen, musea en theaters willen sluiten snap ik niet dat pretparken en dierentuinen open blijven, juist daar lukt afstand houden niet altijd terwijl ze het in bioscopen en theaters zo goed voor elkaar hebben.

nelta, Beukenhaag en tuc vinden dit leuk.
  15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.787
    8.883
    113
    Vrouw
    Precies. Het is niet te vergelijken. Punt. Maar corona ansich is al niet te vergelijken. Zo simpel is het nu eenmaal. Dus vergelijk wat je vergelijken wil, maar bij iedereen verloopt het gewoon anders, dus nee, er valt niks te vergelijken met elkaar op het moment.

16. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.998
    2.696
    113
    Vrouw
    Ik vind de nieuwe social media actie wel interessant. #Ditismijnzorg

ik maak mij namelijk over veel meer zorgen dan alleen Corona zelf. Het beleid wat ze nu gaan invoeren is zo improportioneel en onterecht. Pomp dat geld in de zorg zodat die niet gelijk staan te zuchten. Want laten we eerlijk zijn, er liggen 2500 patiënten in het ziekenhuis. Gewone zorg wordt gecanceld. En nu zijn we al overbelast?

sannever, Snoopy1983, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    O maar dit ben ik zeker met je eens! Schrijnend is het! Ik bedoelde meer de mensen die denken/zeggen dat personen die opgenomen worden met Corona ‘maar’ een griepje hebben en dat het belachelijk is dat deze mensen ‘voorgaan’ op andere acute gevallen. Mensen die naar het ziekenhuis moeten met ernstige Corona zijn namelijk ook acute gevallen. Die anders ter plekke stikken wanneer ze geen zorg krijgen. En dan ook nog doen alsof Corona de schuld is van de overheid of zo.. dit komt gewoon bovenop de normale acute zorg, wat maakt dat er lastige en soms onmenselijke keuzes gemaakt moeten worden. Bijvoorbeeld dat een persoon met Corona die acute zorg nodig heeft omdat hij anders stikt voorgaat op een persoon die wacht op een operatie aan zijn hart maar nog (net) niet dood ligt te gaan dan word de keuze gemaakt de meest acute persoon eerst te helpen. Hoe schrijnend dit ook is, want dat is het zeker!! Dat ben ik gewoon echt met je eens. Maar wat moet je dan? Die persoon met Corona laten stikken om de (geplande) operatie van de ander door te laten gaan? Niemand zegt dat het makkelijk is he. Het is gewoon een k*ttijd waar we met zijn allen zo goed mogelijk doorheen moeten komen.

Zara75, Syane, Mamafiets en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Je kunt het geld er wel in pompen, maar als je de mensen niet hebt, heb je ook niks aan dat geld.

Zara75, Maan14 en Neuzeke vinden dit leuk.
  19. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    En dat is precies mijn punt.

20. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Eens!! Maar daar hebben we NU toch niks aan?

Deel Deze Pagina