Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.140
    113
    Vrouw
    juf1987 vindt dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Sorry, het is geen quote aan mij maar dit is precies hoe ik het o.a. voor me zie ja.

juf1987 vindt dit leuk.
  3. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Maar het hoeft toch helemaal niet zo zwart wit?

Ik ben het zeker met je eens dat er ook aandacht moet zijn voor andere problematieken, en ook voor problematieken die rechtstreeks het gevolg zijn van de maatregelen. Dat is ook exact wat ik bedoelde als ik zei, laat ons ons om iedereen zorgen maken, om iedereen bekommeren.

En ik vind ook dat er kritisch mag nagedacht worden over welke maatregelen nodig zijn, en welke niet. En er moet zeker nagedacht worden over wat we meer kunnen doen voor mensen die het moeilijk hebben momenteel.

Maar het uitgangspunt moet nog steeds wel zijn dat de pandemie onder controle gehouden moet worden tot er een andere oplossing is, omdat de gevolgen van het volledig loslaten onvoorstelbaar zijn. Een implosie van ons volledige zorgsysteem, massagraven omdat de uitvaart sector het niet kan volgen,... Ik denk niet dat dat zo'n positieve invloed heeft op de psychische gemoedstoestand van mensen...

En ik vind het ook moeilijk om wat je hierboven zegt te rijmen met die ontzettende weerstand tegen vaccinatie. Want juist de zorg om iedereen, ook de mensen die nu zo ontzettend lijden onder de maatregelen, zorgt ervoor dat ik niet twijfel als ik aan de beurt ben voor het vaccin. Hoe sneller we hieruit zijn, hoe beter.

4. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Een maatschappij waarin zulke keuzes gemaakt worden, is een maatschappij waarin ik niet wil leven.

Dat iemand die oud is voor zichzelf beslist om geen levensreddende handelingen meer te laten uitvoeren, dat is één ding, maar mensen actief weigeren op basis van leeftijd,...
    Nee, dat gaat er bij mij niet in.

columbella, Zara75 en Trirani vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Inmiddels is duidelijk dat het niet beiden kan. De controle op de pandemie zoals we nu doen en de andere mensen helpen. Die andere mensen worden nl niet geholpen. Dus we hebben nu de keuze gemaakt voor de corona patiënten. En ja in maart logisch dat daar de nadruk op lag. Nu moet het anders.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Een maatschappij waarin we depressieve mensen op een wachtlijst gooien in de hoop dat ze geen zelfmoord plegen voor ze aan de beurt zijn is ook geen maatschappij waarin ik wil leven.

7. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik vrees dat het onderwijs een grotere rol speelt in de verspreiding van het virus dan tot hiertoe aangenomen jammer genoeg.

Maar er zijn onlangs versoepelingen geweest in het hoger onderwijs hé, men is van code zwart naar code rood gegaan. Bepaalde lessen gaan nu weer op campus door en vele studeerplekken zijn weer open.
    Ik denk dat men in de kerstvakantie gaat herevalueren wat het onderwijs betreft, wij weten in het middelbaar onderwijs in elk geval nog niks voor januari.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    En je denkt dat depressies en wachtlijsten verdwijnen als je de maatregelen los zou laten? Wat dacht je van medewerkers in de zorg die zwaar in een burnout belanden door de enorme druk door corona? Wat dacht je van familieleden van mensen die acute hulp nodig hadden (voor corona of iets anders) maar dat niet konden krijgen vanwege de totaal overbelaste zorg? Etc etc.

Aszz, NiVa0230, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

In Nederland dus niet. Zelfs MBO'ers (jongeren die bewust voor een praktijkopleiding kiezen) komen amper op school.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.476
    4.932
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sorry, maar bij dit soort argumenten haak ik accuut af. Dit is géén flinke griepgolf.

NiVa0230, Syane, Trirani en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Die familieleden zijn er nu ook. Alleen nu niet van coronapatiënten maar van mensen/jongeren die uit het leven gestapt zijn, of van de hulpverleners van die mensen.
    En er moet dus geen enorme drukte meer komen door Corona. Dat is nu exact het punt dat gemaakt wordt. Aannemen wat mogelijk is.

12. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.268
    12.640
    113
    Vrouw
    Nogmaals zelfdoding. Geen zelfmoord nabestaanden vinden dat een vreselijk woord.

Syane en tuc vinden dit leuk.
  13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Die andere mensen worden zeer zeker wel geholpen. Gelukkig zijn er maatregelen, dat betekent dat mijn dochter geopereerd kon en kan worden, dat mijn schoonzus haar chemo-kuren en operaties kan krijgen. Zonder maatregelen zou het maar hopen zijn dat er érgens een plekje vrij is voor het te laat is, omdat de lijst van mensen die acuut zorg nodig hebben te hoog is.

Aszz, Anna009, Syane en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Je hebt gelijk sorry, in het heetst van de strijd.

15. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Akkoord, maar daarvoor hoef je geen 80-jarigen op de brandstapel te gooien. Men zou ook gewoon kunnen investeren in de geestelijke gezondheidszorg ;)

Ik hoop toch dat discussies over geld in het parlement niet gehouden worden à la 'ok, 10 miljoen voor de geestelijke gezondheidszorg , maar dan wel geen zorg meer voor oudjes he'.

Anna009 en Syane vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

En jij beseft niet dat er in de GGZ dus meer nee dan ja gezegd wordt op.het moment?

17. tuc

tuc Niet meer actief

Geld erbij is altijd goed, maar net als in de ziekenhuis zorg kopen we daar niet per morgen zorgverleners voor. Dat is dus lange termijn.
    Het gaat mij dus om vandaag en morgen.

18. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.268
    12.640
    113
    Vrouw
    Hier gaan de halfjaarlijkse controles of hij kankervrij is van me vader ook gewoon door.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hóe dan? Dat is toch juist onmogelijk als je de maatregelen stopt en een werkelijke lawine tegen de zorg aan laat knallen? Ik begrijp niet hoe je denkt dat dat wachtlijsten ineens gaat oplossen...

NiVa0230, Syane, columbella en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Acuut zieke mensen (en nee, nu heb ik het even niet over geestelijke gezondheidszorg, dat is een andere discussie die niet rechtstreeks in verband staat met de druk op de ziekenhuizen) worden altijd geholpen. Er wordt nergens een onderscheid gemaakt tussen 'jij wel want corona' en 'jij niet want geen corona'.

Er wordt zoals steeds gewoon gewerkt met triage, hoe zieker, hoe sneller je geholpen wordt.

Uitstellen van reguliere zorg heeft niet te maken met het voorrang geven aan mensen met covid, maar wel met het voorkomen dat er op een gegeven moment geen bedden meer zijn en er dus wel degelijk keuzes moeten gemaakt worden als iemand met een acuut ziektebeeld het ziekenhuis binnen komt.

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina