Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    En nog een aanvulling: regeren is vooruitzien. En dat ontbreekt volledig. Men is bezig met korte termijn oplossingen en adhoc reacties. Maar dat is niks nieuws ben ik bang.

2. Maan14

Maan14 Niet meer actief

En wanneer overlijd iemand dan met ipv aan corona? Ik vind dat zo een mooie die steeds op bvb Facebook voorbij komt. Ja ik heb een hartziekte. Maar met deze ziekte kan ik 100 worden. Als ik dood ga door corona is dat dus DOOR corona en niet MET

Minoesje, Shay25, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Ik vind dat je goede punten hebt. En ergens ligt een grens. Ik heb een collega die regelmatig zegt dat als het zo doorgaat, het wel eens met een burgeroorlog kan eindigen.

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.474
    113
    Vrouw
    Maar juist Omdat het consequenties heeft, die in sommige gevallen heel slecht uitpakt, moeten we er toch met zijn allen voor zorgen dat het aantal covid-gevallen zo laag mogelijk wordt?

Het idiote is dat mensen die met dit soort voorbeelden komen juist vanwege die voorbeelden tegen de maatregelen zijn. Zeg niet dat jij dat bent hoor. Maar het zijn dan vaak van die vorige reacties waar je niks mee kunt.

Corona zorgt voor overbelasting. Daardoor komt andere zorg ook in de knel. Daarom moeten we maatregelen nemen.

En dan kan je boos worden op de zorg. Of op Rutte. Of op covid-patiënten. Maar dat helpt je echt geen zak verder.

Zara75, Fuddey, Relax en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Ten eerste is roken niet besmettelijk, heeft een lockdown weinig zin..
    Daarbij is roken niet "nieuw".

Er is niet personeel genoeg om allerlei noodhospitalen uit de grond te stampen.

Door corona (of mensen nu aan of met corona overlijden maakt dan niet uit), liggen veel meer mensen dan normaal in het ziekenhuis. Op dit moment is er niet meer capaciteit, wil niet zeggen dat dat eventueel niet anders moet, maar nu is dat niet gelijk te realiseren.
    Dus om nu te zorgen dat zoveel mogelijk mensen toch nog geholpen kunnen worden zijn er maatregelen genomen. Overigens kun je 100x het woordje lockdown noemen, maar wij mogen hier in Nederland nog steeds heel veel en hebben altijd meer gemogen als je het vergelijkt met andere landen.

En als laatste, nu zijn de aantallen overlijdens door (met of aan....) nog te overzien ja. Door de maatregelen..

Zara75, columbella, Luckyme96 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Een lockdown die niet eens een echte lockdown is, is een reden voor een burgeroorlog?
    Als ik dit lees denk dat ik er een boel verwende mensen zijn die niet beseffen hoe goed ze het hier hebben. Bah

Zara75, Mar76, Martini en 18 anderen vinden dit leuk.
  7. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.998
    2.696
    113
    Vrouw
    heb j
    Mensen hebben het ontzettend goed in Nederland. Maar het neemt niet weg dat er duizenden mensen wel geraakt worden door het beleid. Je zult maar pas een horecazaak gestart zijn of zzper zijn. Dus ja we mogen in onze handjes knijpen met wonen in Nederland, maar het afdoen als verwend en ontevreden vind ik niet eerlijk.

Amarens vindt dit leuk.
  8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Je merkt niks van de polarisatie in de maatschappij? En hoe langer het duurt hoe meer het wordt. Al die protesten in de andere landen zijn er ook niet voor niks. En ik vind ze terecht want dat geeft de grenzen aan.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Zeg niet dat je niet mag klagen, mag balen of ontevreden mag zijn.
    Maar ja ik vind je een verwend stuk vreten als je over een burgeroorlog begint door corona.

Mamafiets vindt dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Oh maar dan schaffen we toch gewoon alle maatregelen af tegen Corona? Laten we alles op zijn beloop, geen zorg meer, duizenden doden en dan zou dat zorgen voor minder polarisatie denk je?

Zeiken op dingen die niet anders kunnen is zinloos en zorgt voor verdeeldheid.

Wondertje2020, Zara75, Luckyme96 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Die dingen kunnen wellicht wel anders. Er is geen een waarheid. En je zal nooit weten hoe het anders zou zijn omdat er eenmaal een bepaalde weg ingeslagen is. Er zijn ook landen die zich al die maatregelen niet eens kunnen veroorloven dus wat dat betreft heb je gelijk wij zijn hier ontzettend verwend.

12. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Over andere landen gesproken. In India zijn ze over hun piek heen. 8,6 mln besmettingen. 123.000 doden en het gaat nu naar beneden. Dan kom ik op 1,4% mortaliteit. Daar hebben ze volgens mij niet veel gedaan aan maatregelen. Maar het kan wel zijn dat de bevolking daar een relatief jonge bevolking is dat heb ik niet opgezocht.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Eens hoor, maar ik vraag me wat nu precies gedaan kan worden op landelijk niveau zodat dit/volgend jaar honderden/duizenden MEER mensen zich gaan aanmelden voor een zorgopleiding.
    Echt concreet dan. Als morgen besluit komt dat CAO zorg nog eens een flinke salarisstijging erbij krijgt, gaat dit effect er direct komen? Niemand kan mensen dwingen om een bepaalde sector in te gaan.

Daarnaast gaat veruit het hoogste percentage van ons bbp naar de zorgsector. En dit percentage stijgt al jaren, en zal komende jaren nog verder stijgen.

Afgelopen jaren zijn de salarissen in de zorg al flink gestegen (rond 20% in totaal) met volgens mij 0 effect op de stijging van aanbod van zorgmedewerkers. In Duitsland is dat ook zo, ze halen niet voor niks massaal arbeidsmigranten uit Oost Europa tbv de zorgsector. Duitsers zelf staan ook niet vooraan om handen aan het bed te leveren. En die toestroom is nu ook lastig, omdat alle landen hun zorg maximaal nodid hebben. Want anders is dat een optie voor ons ook?

Wellesnietes en Amarens vinden dit leuk.
  14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

De bevolking is inderdaad jonger. Al een oud artikel wie ik vond op google maar dit stond er.

5. Gemiddelde leeftijd
    In 2020 is India het jongste land ter wereld met een gemiddelde leeftijd van 29. Ter vergelijking: de gemiddelde leeftijd in Nederland is op dit moment 39 jaar.

Amarens vindt dit leuk.
  15. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Omdat de meesten mensen niks meer gewend zijn. En inderdaad verpest ipv verwend zelfs.

Wellesnietes, amdaa en suus1983 vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.474
    113
    Vrouw
    Goed idee. Doen we hier ook.
    238.000 doden worden dat dan.
    Én dan maar hopen dat jouw ouders daar niet bij zitten.

Oh en over het aantal gevallen met restschade, de economische gevolgen van ziekteverzuim (door corona zelf, door roetschade, door burn out in de zorg etc) zullen we het maar niet hebben

Mar76, Luckyme96, Kleintjuh85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.474
    113
    Vrouw
    Ik denk dat structureel betere arbeidsvoorwaarden de basis zouden moeten zijn als je meer mensen in de zorg wil.

En om nu een flinke impuls te geven zou je kunnen investeren in een gratis omscholing voor mensen die door corona hun baan kwijt zijn.
    Én nee. Niet iedereen is geschikt voor fit werk. Maar een heleboel misschien wel. En die heb je nu mee.
    Er lopen al initiatieven waarbij mensen uit horeca of evenementen sector als buddy worden ingezet voor niet medische taken. Sommigen daarvan overwegen een opleiding of omscholing. Stimuleer dat!

Zonnestralen, Athina en Fuddey vinden dit leuk.
  18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Waarom word je persoonlijk? Ik heb juist geprobeerd om het zo “neuraal” mogelijk te houden. Maar nee hoor je gaat op gevoel spelen. Maar ok, mijn ouders zullen er niet bij zitten omdat ze ergens anders wonen. Hoogstens mijn echtgenoot want die valt in de risicogroep.

19. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Ik heb geen antwoord, daarvoor heb ik te weinig verstand van. Maar is dit probleem niet hetzelfde als leeraren tekort? Toch wel imago, weinig perspectief, hoge werkdruk? Misschien weet je het, jij bent daar beter in thuis?

20. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Ja 10 jaar verschil is toch veel. Dat verklaart de lagere cijfers.

Deel Deze Pagina