Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.917
    19.093
    113
    Vrouw
    #3241 Neuzeke, 11 dec 2020
    Laatst bewerkt: 11 dec 2020
    Ben je al meermaals geprikt op cmv?
    Ik herken een beetje wat je schrijft.

Wel rot dat ge u iedere keer moet laten testen, omdat je niet weet wat er juist is.

2. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ik herkende het ook een beetje van 5 jaar geleden toen bleek ik Pfeiffer te hebben. Ik ben niet specifiek getest op CMV maar algemeen bloedbeeld en infecties dus dat wordt dan wel meegenomen denk ik.

Neuzeke vindt dit leuk.
  3. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Niet echt on topic, maar ik herken jouw probleem van bij mijn dochter. Al gedacht aan pseudokroep? Mijn dochter had er als kind veel last van. Het zou weinig tot niet voorkomen bij volwassenen, maar ze is nu 12 en ze heeft er nog steeds last van. En als ik er over vertel hoor ik meer 'volwassenen' die dit hebben. Echt kenmerkend is de 'zeehondenhoest' vooral 's avonds en 's nachts, heesheid en benauwdheid. Op zich is er dan niet veel aan de hand (verkoudheid die het strottenhoofd doet opzwellen), maar de benauwdheid vindt zij heel eng. Haar longen zijn steeds zuiver. Als het heel erg is, heeft ze druppels om het strottenhoofd te ontzwellen, maar die mag ze pas als de benauwdheid heel erg is. Anders is het 'dampen' (zonder menthol of andere toevoegingen) en afwachten. Met dampen is het na een dag of 3 beter, zonder kan het inderdaad tot 10 dagen duren.
    Ik weet niet of dit bij jou ook zo is, maar misschien herken je je er wel in en spaart het wat onrust en doktersbezoeken uit.

Wellesnietes en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.917
    19.093
    113
    Vrouw
    Hier moeten ze dat idd wel specifiek nog eens aanduiden. Maar mss deden ze dat wel.
    Hoe zagen uw long foto's er uit?

Wellesnietes vindt dit leuk.
  5. Wellesnietes

Die worden pas gemaakt als ik het weer krijg. Nederlandse zorg hé, altijd even afwachten :roflmao::p

6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.917
    19.093
    113
    Vrouw
    Ja ik werd via spoed opgenomen met b symptomen en enorm afwijkende bloed waarden er bovenop dus direct NKO, hart onderzoek, echo abdomen, foto thorax, borstbeen beenmergpuncire en bloedafnames alsof ik donor was.
    2 dagen voor opname was cmv test nog negatief en toch was het dat, wat speelde.
    De tijd ervoor dat ik niet top was, was ook daardoor volgens de dokters.

7. Wellesnietes

Wat heftig zeg :eek:

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Nou, ik denk eigenlijk dat er gewoon heel veel mensen verkouden zijn nu, dus dat de drukte in de teststraat daar geen goede indicator voor is. Ik laat me vanmiddag ook weer testen, vanwege een verkoudheid (denk ik dan he, aangezien mijn 5 jarige me heeft aangestoken), ik heb volgende week een aantal afspraken staan waar ik bij voorkeur wel heenga, anders had ik me misschien niet laten testen deze keer (wordt al de 4e keer, ik heb echt een slechte weerstand en mijn dochter brengt dus regelmatig verkoudheden mee), of in ieder geval even afgewacht of mijn klachten heviger zouden worden, want ik ben alleen aan het snotteren en heb een lichte hoest, verder geen keelpijn of me echt ziek voelen ofzo.

Neuzeke vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.917
    19.093
    113
    Vrouw
    Ik vind het vooral heftig dat jij al 5 keer moet laten testen en eigenlijk nog niet echt een onderzoek kreeg.
    Dat zie ik in België niet gebeuren.

10. Wellesnietes

Haha ik denk dat dit wel typisch NL is hoor. Eerste keer mocht ik komen bij huisarts en gewoon onderzoek. Nou ja, vreemd maar we wachten even af. In elk geval een spray voor je slijmvliezen (die waren dik) Doen we volgende keer AB. Tweede keer, weer komen ja lastig laten we AB doen. 3e keer ja lastig ik weet het ook niet ja, laten we bloedonderzoek doen. Daarna: nou ja weet je longfoto volgende optie maar dat doen we als je het weer krijgt want het kan ook toeval zijn.

Ik vind ze met mijn kinderen altijd heel adequaat hoor maar voor mijzelf gaat het echt altijd zo. Al ga ik bijna nooit dus. Maar ik begrijp vaak dat dit best typisch NL is.

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.455
    113
    Vrouw
    Verschilt denk ik ook wel per huisarts. Die van mij heeft al heel snel zoiets van. Hmm. Waarschijnlijk is het niks, maar doe voor de zekerheid maar een foto/bloedonderzoek...

Én eenmaal in het ziekenhuis waren ze ook meteen heel grondig.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.917
    19.093
    113
    Vrouw
    Wat zei u scan?
    Sequel aanwezig?

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.455
    113
    Vrouw
    Alles was goed.
    Ik ben nu bij de fysio. Middenrif geblesseerd door de corona.
    En die is ook heel grondig met haar massages :cry::cry::cry:

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.917
    19.093
    113
    Vrouw
    En kan dan daarvan uw last nog komen? Want jij had toch last van kortademigheid enzo?

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.455
    113
    Vrouw
    Ja klopt.
    Doordat de middenrif spier niet goed functioneert kost het ademen zelf veel moeite en energie.
    Daardoor snel kortademig en vermoeid. En dat geeft ook de druk op de borst en benauwdheid. Met name bij stress. Omdat door stress je spieren gaan verkrampen. En een spier die al onder spanning staat doet dat dus nog meer.

Dus nu massages, rekoefeningen en een trainingsschema.

Die laatste is grappig. Gebaseerd op het loopschema van Evy. Maar dan met meer tussenstappen (30 lessen ipv 24) en ipv rennen moet je stevig wandelen.

Gisteren de 1e les. Minuutjes stevig wandelen afgewisseld met zeer rustig. Ik was kapot :roflmao::roflmao::roflmao:

Maar het goede nieuws is. Mijn ademtechniek is goed, aldus mijn fysio :)

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.917
    19.093
    113
    Vrouw
    Wel goed dat je nu weet wathet is en dat ze er u kunnen mee helpen ook e.

Mamafiets vindt dit leuk.
  17. maliro

maliro Niet meer actief

Heb je voor mij een link van dat trainingsprogramma? Rennen ben ik zo slecht in en door mijn betablokkers kan ik niet voluit gaan. Iets rustiger opbouwen is een hele fijne optie!

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.455
    113
    Vrouw
    Geen link. Wel een foto van het brief wat ik meekreeg

16076850617247436413230515919878.jpg
    Hoop dat het leesbaar is.

maliro vindt dit leuk.
  19. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wat shit. Had gelezen dat bij bijna iedereen met corona de middenrif verzwakt is. En daar door de benauwdheid inderdaad aan blijft houden. Maar denk dat je dat onderzoek al wel gelezen hebt?

Mamafiets vindt dit leuk.
  20. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113

Deel Deze Pagina