Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113

In Amsterdam zijn iig 4 middelbare scholen overgegaan op virtueel onderwijs per direct. Te veel besmettingen bij zowel leerlingen als personeel.
    En het is overal zó druk! In de winkels en op de weg... Ik denk dat het niet minder gaat worden helaas.

bosi333 vindt dit leuk.
  2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    mamameer vindt dit leuk.
  3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.549
    8.515
    113
    Had ik inderdaad ook gelezen. Ze hebben zondag weer overleg stond op NOS en ze willen het nu zelfs al vanaf 20 december in laten gaan.

4. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Ik las het ook. Verbaast me niets. Was er vandaag even net over de grens in Kleve voor wat noodzakelijke aankopen, en het was daar overal nog drukker dan hier in Nederland. Supermarkt was echt ramvol, en niemand hield afstand. Werd ook nergens gecontroleerd op aantallen bezoekers. Mondkapje zaten zelden goed, bij het personeel al helemaal niet.
    Ben blij dat ik vandaag toch tijd had, morgen zal het er wel helemaal niet te doen zijn.

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Ik vraag me dan wel een beetje af wat zo noodzakelijk was dat je meer dan een uur gaat rijden en de grens over, terwijl ik heb begrepen dat de cijfers in deze regio nu ook helemaal niet goed gaan? Dan ben je toch medeveroorzaker van de drukte? Excuses als het wel een noodzakelijke verplaatsing was.

Dubbelgeluk en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. Butchke

Butchke Niet meer actief

Sommige Duitse deelstaten gaan komende maandag al in volledige lockdown. Oa nordrhein-westfalen
    Alles gaat dicht.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik zou het niet zo gek idee vinden als heel Europa 1 lijn trekt op hetzelfde moment. Vooral de aangrenzende landen.

sabagirl en Fuddey vinden dit leuk.
  8. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Waarom zou je nu al aankondigen dat je pas na kerst gaat verstrengen als de cijfers nu al zo oplopen?

Ik hoop dat men hier een beetje leert uit het verleden en van de omringende landen en dat we snel langs de goede kant van het plateau afkomen!

bosi333 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Ze hopen dat die waarschuwing genoeg werkt en het verstrengen niet hoeft.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.549
    8.515
    113
    Een utopie ben ik bang :oops:

11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.549
    8.515
    113
    Dat hoop ik ook! Anders zijn ze het begin van de tweede golf al weer snel vergeten :|

12. Butchke

Butchke Niet meer actief

Daarom schrijf ik zojuist. Er gaan al deelstaten komende maandag in volledige lockdown.... was op het journaal vanavond.
    Dat mag iedere deelstaat zelf besluiten. En zondag laat Merkel weer van zich horen of het landelijk wordt.

En Nederland houdt Duitsland nauw in de gaten.

bosi333 vindt dit leuk.
  13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik vrees eigenlijk dat het daar wat laat voor is als je eenmaal in een exponentiële curve terechtgekomen bent, vooral als er met kerst heel wat toegelaten is...

Naar we zullen het zien, hopelijk gaan de curves niet al te veel meer stijgen!

14. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Ik rijd sneller dan jij 3 kwartier. Stond om 12 uur alweer bij school.
    Wij hebben overigens met niemand contact verder en kennen ook niemand met corona, er is vooral een uitbraak op een andere middelbare school. Oudste gaat sowieso nauwelijks naar school, alleen de jongste.
    Er waren wat dingen die we echt nodig hadden en die hier in Nederland opeens niet meer online verkrijgbaar waren.
    Het gaat niet om de drukte an sich maar het viel me op dat er gewoon nergens gereguleerd werd, als dat zou gebeuren is er weinig aan de hand natuurlijk. Ben ook maar in 2 winkels geweest en kan nu zeker een half jaar vooruit met deze spullen.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hoop dat het Nederlandse kabinet juist stopt met het kijken naar andere landen. In de eerste golf voerden we compleet eigen beleid en zijn we die weten af te vlakken zonder complete lockdown en mondkapjesplicht.
    Met de mondkapjesplicht is Nederland naar andere landen gaan kijken, en leg de cijfers er maar naast. Na het dringende advies ging de cijfers omhoog, en nu zitten we 10 dagen na de verplichting en stijgen de cijfers helemaal.
    Echt geen toeval.

sannever, SAARC en Bellybell vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.867
    31.453
    113
    Vrouw
    Maar nu zijn de maatregelen toch veel soepeler dan tijdens de eerste golf? Nu is alleen de horeca dichten beperking op samenkomen in groepen.
    Alleen de mondkapjes hadden we toen niet. Omdat we ze niet hadden o_O

Trirani vindt dit leuk.
  17. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Ik ben nog nooit vanuit hier naar Kleve gereden, dus het was meer een optelsom van hier naar Nijmegen en van Nijmegen naar Kleve (want dat heb ik weleens gedaan), misschien niet de meest gerichte route :roflmao:.
    Maar verder ben ik het niet met je eens, ik vind dat niet onder noodzakelijke verplaatsingen vallen en dus niet de bedoeling. Als iedereen zo denkt als jij, dan gaan de maatregelen niet werken. Je kunt het ook zo bekijken dat als jij dan weinig risico had gisteren om besmet te zijn, dat dat nu dan misschien anders is, want je bent in drukke winkels in een ander land geweest toch? En zo verspreid het zich. En daarmee zeg ik niet dat je geen afstand hebt gehouden of je niet meestal aan de maatregelen houdt, maar dat heb je nu gewoon niet gedaan in mijn ogen.

Ach, misschien is mijn mening weer wat overdreven, dat zou kunnen hoor, heb ik wel vaker last van. ;)

18. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Dan zal het hier over de grens wel weer druk worden met shoppende Duitsers.

SAARC en Bellybell vinden dit leuk.
  19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Er kan op medicijn gebied dus ook veel winst behaald worden. Die moeten goedkoper of anders geproduceerd kunnen worden. Ik vind t nogal een risico dat nu alles op een vaccin gegooid wordt. Een medicijn dat Corona snel de kop in kan drukken lijkt me net zo effectief nu

20. tuc

tuc Niet meer actief

De scholen dicht is onzinnig gebleken, dus dat hoeft nu niet.
    Ik zeg verder ook niks over de maatregelen in onze eerste golf. Ik geef aan dat ik hoop dat Nederland niet te veel naar andere landen kijkt en ik noem 1 voorbeeld wat duidelijk komt door de invloed van andere landen en dat het daarmee juist mis ging.

SAARC en Wellesnietes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina