Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Dat laatste klopt, helaas houden peppie en kokkie zich al sinds de introductie van de routekaart er al niet meer aan. Ze hebben hem uitgelegd en daar bleef het bij. En afgelopen vrijdag werd de scholensluiting al benoemd als eventuele optie. Ik vind het onbegrijpelijk.

2. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ja vind ik ook slecht. Introduceer je die kaart en doe je er niks mee. Überhaupt kan de communicatie beter. Maar ik had zelf nog niet gehoord dat Scholensluiting weer op tafel lag ik hoorde wel veel dat niemand dit echt wil. Ik vind het echt de allerlaatste optie eigenlijk.

tuc vindt dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.924
    19.098
    113
    Vrouw
    Volgens mij hebben ze in België ook specifiek gezegd dat er keuzes moeten gemaakt worden maar dat school niet meer zal sluiten. Dan offeren ze liever andere vrijheden op.
    Ikzelf vind dat heel goed.
    Want school is super belangrijk

4. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.617
    1.748
    113
    Er heerst ook vanalles natuurlijk, want niet iedereen die getest wordt, heeft corona gelukkig. En de mondkapjes, ik denk niet dat ze veel helpen, maar ik denk ook niet dat ze besmettingen veroorzaken.

Scholen zijn inderdaad al langer open. Maar daarnaast zijn er wel andere maatregelen gekomen. Toen is het aantal besmettingen gedaald. Nu stagneert die daling (en momenteel stijgt het zelfs weer). Dat zou (naar mijn idee) kunnen komen door de scholen die nog open zijn.
    Van mij hoeven scholen niet dicht hè. Maar uitsluiten dát ze een rol spelen in de besmettingen moeten we ook niet doen.

Trirani vindt dit leuk.
  5. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.617
    1.748
    113
    Bij mijn kinderen zijn er per dag ongeveer 10-15 kinderen aanwezig. De rest zit thuis.

Ik heb juist het idee dat er niks over scholen gezegd wordt. Dat scholen sluiten geen optie is. Alleen het verlengen van de kerstvakantie is overwogen. Het sluiten van scholen geeft ook veel leed. Net als alle andere maatregelen natuurlijk. En ik heb makkelijk praten. Mijn kinderen hebben niet geleden onder de scholensluiting en wij hebben beide een vitaal beroep, dus financieel ondervinden wij ook geen problemen.

6. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wat ik niet goed begrijp is dat ze vandaag bij elkaar komen en dat er dan waarschijnlijk pas dinsdag een persconferentie is en dat de maatregelen dan meestal pas op donderdag in gaan...

Dan zal de scholen sluiting al overbodig zijn want dan praat je over twee dagen..
    bij mij zijn ze vrijdag zelfs al vrij, dus over 1 dag..
    Wat zal die ene dag dan voor verschil maken? En om de kerstvakantie te verlengen, dan praat je over een maatregel die over 3 weken zou ingaan.
    Ze moeten NU iets ondernemen..

ZoWelkom84 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar hoe kom je er bij dat er niemand griep heeft of verkouden is. Dat wordt toch nergens beweerd? Het percentage positieve tests schommelt al weken tussen de 10 en 15. Dat betekent dat dus van de geteste mensen zo'n 85-90% geen corona heeft. Het merendeel van de mensen die zich laten testen, hebben dat gedaan omdat ze klachten hadden. Je kunt op basis van een negatieve coronatest niet met zekerheid zeggen wat iemand dan wel heeft. Maar gezond verstand dicteert dat een flink deel van die mensen 'gewoon verkouden' is. Dat zie je trouwens ook wel aan de reacties van mensen als ze de uitslag vertellen, ook hier op het forum: "Test was negatief, gewoon verkouden dus.".
    Er is werkelijk niemand die beweert dat verkoudheid en griep niet meer bestaat. Er zijn wel mensen die doen alsof anderen dat beweren. Maar dat maakt het nog niet waar.

Trirani, Narcisje, Mamafiets en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Nou van mij mag er heel veel bewijs komen dat de scholen veel Corona verspreiden, als ze maar gewoon open blijven.
    En de aantallen die jij noemt zijn heel uitzonderlijk, als dat landelijk was hadden de krantenkoppen ermee vol gestaan.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.924
    19.098
    113
    Vrouw
    Zijn er niet nog een hele lijst aan andere maatregelen die kunnen ingezet worden, voor ze het hebben over een school sluiting?
    Ikea, planten winkels, meubel winkels, action,....
    Zo zaken sluiten lijkt mij toch logischer om 1st te sluiten, niet?

Wellesnietes, Bellybell en Syane vinden dit leuk.
  10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Ze willen de scholen gewoon koste wat kost open houden. Afgelopen vrijdag is een collega van mij (basisonderwijs) positief getest. Wat zegt de GGD? (die overigens in eerste instantie helemaal niet eens bereikbaar was in het weekend) "er is geen besmettingsgevaar voor kinderen en collega's, dus de school kan gewoon open blijven". Echt onzin, maar dat is nu een keer hun protocol.
    Bestuur heeft besloten de school maandag wel te sluiten en alle collega's (die dat willen) aan een sneltest te onderwerpen zodat een verstandige beslissing kan worden genomen voor de rest van de week.
    Maar echt hoor, het wordt zwaar onderschat in het onderwijs. Overal kunnen mensen thuiswerken, en anders met schermen en alles ertussen. En wij kunnen op school gewoon met 20-30 collega's en een paar honderd kinderen allemaal gebruik maken van dezelfde ruimten, 2 personeelstoiletten, etc.
    Ik ben de laatste die wil dat de scholen sluiten hoor, vooral de basisscholen, maar dit protocol van de ggd slaat nergens op.

Trirani vindt dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik verwacht zeker dat de basisscholen open zullen blijven, maar bv de middelbare school van mijn nichtje gaat tijdelijk over op afstandsonderwijs omdat er zoveel leerlingen en docenten besmet zijn. Enerzijds noodzaak (want veel lesuitval), anderzijds om te voorkomen dat er nog meer mensen corona oplopen natuurlijk.

12. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.617
    1.748
    113
    Ja, het zal ook wel toeval zijn hoor. Er zijn nu in onze omgeving meerdere uitbraken op basisscholen. Die scholen gaan niet volledig dicht. Onze oudste is deze week 3 dagen naar school geweest, de jongste 4 dagen. Over volgende week zullen we vandaag iets horen. Ik hoor dit ook van vrienden met kinderen op andere scholen. Er zijn trouwens wel al meerdere nieuwsberichten geweest van middelbare scholen die een aantal weken dicht zijn.

13. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.617
    1.748
    113
    De school van mijn kinderen is 'gewoon' open gebleven nadat 6 of 7 leerkrachten positief zijn getest in een paar dagen. Alle overige leerkrachten zijn ook wel getest. Tja, ik vind dat ook bijzonder.

Trirani vindt dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ja, maar dan kost het geld..

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ja middelbare school van zoon ook, maar het ging om 14 besmette leerlingen en 1 besmette leraar. Op 1000 man. Dus gewoon heel voorzichtig (wat ik overigens prima vind hoor). Thuisonderwijs was goed geregeld gelukkig.

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.924
    19.098
    113
    Vrouw
    Ook juist.
    Tja het lijkt mij toch wel bijzonder dat je mensen daarmee kan overtuigen van de ernst van alles.
    Scholen toe en wel lekker shoppen.

suus1983 vindt dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Nou ik ben vanaf het begin af aan heel begripvol geweest voor de gemaakte keuzes, maar begin nu inderdaad er ook wel zat van te raken. Black friday shoppen mocht gewoon en nu moeten dan misschien de scholen daardoor dicht? Zou het belachelijk vinden om heel eerlijk te zijn.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het terecht dat ze scholen koste wat kost open willen houden. Dat zou ook de insteek moeten zijn. En ik vind het belachelijk als ze met 1 positief getestte leerkracht de school dicht zouden doen.

Wellesnietes, Syane en Anouk2005 vinden dit leuk.
  19. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Mee eens, laat ze alle winkels maar dichtgooien nu, ik denk dat dat veel meer resultaat gaat hebben. Eventueel wel afhalen of shoppen op afspraak of zo’n soort oplossing. Het is echt belachelijk hoe druk het is overal.

Syane, Anouk2005 en suus1983 vinden dit leuk.
  20. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dit dus... als het zo belangrijk is neem je direct actie en wacht je niet nog dagen....

Deel Deze Pagina