Ik denk dat de meeste mensen dat ook gewoon doen hoor. Maar ze mogen heus ook wel eens klagen. Ik denk niet dat je iets kunt zeggen over ervaringen van anderen.
Nou met alle respect en ik werk niet eens, maar dat thuisonderwijs is waar ik het meest van alles tegen op zie. Ik vond het ook vreselijk. Net als bij @Syane was hier niks geregeld, echt niet 1 digitale les gehad en 3 kinderen uit 3 verschillende klassen les geven, ik vond het een ramp en dat mag je soms best eben zeggen. Helemaal als dat is veroorzaakt door mensen die het nodig vonden om uitgebreid te gaan lopen winkelen.
Ik heb wel een betaalde baan en volg daarnaast een deeltijd studie. Mijn partner moest gewoon doorwerken buiten de deur en ik stond er dus praktisch alleen voor met 2 kinderen. De eerste week zat ik op vrijdag jankend op de bank, compleet uitgeput van alles bij elkaar. Ik verwacht niet dat ze basisscholen weer dicht doen, maar mocht dit zo zijn dan kijk ik er echt niet naar uit ofzo
Exact! In het begin ging het nog wel. Toen was het echt crisismanagement zeg maar. Maar daarna was het echt vreselijk. Kan niet anders zeggen. En ik ben echt iemand die de schouders er onder zet. Maar die combinatie toen was echt killing.
Herkenbaar. Hier ook een vriend met vitaal beroep die juist toen meer moest werken en ook veel risico liep. Op mijn eigen werk was het juist drukker door alles. Zaken moesten doorlopen oa om dingen goed te regelen inzake Corona. En dan drie kinderen thuis les geven. Pffff
Snap ik helemaal. Mijn man werd ook gillend gek toen ik een week ziek was en hij dat naast zijn werk erbij moest doen. Is geen doen gewoon. Ik vond het al vreselijk en dan had ik tenminste nog de luxe dat ik er niet bij werk. Denk werkelijk niet dat ik dat zou trekken.
Hier ook. En ondanks dat ik een heel Positief persoon ben en heel veel kan hebben vond ik dat mega zwaar en komt mijn lichaam alweer helemaal in de weerstand als ik alleen maar DENK aan gesloten scholen (en de monster weken die ik zo op m’n werk heb) Ik kan niet zeggen dat het lekker ging in m’n gezin toen.
Ook al betekent een scholensluiting dat de kerstvakantie met een weekje wordt verlengd, ook dat zou ik vreselijk vinden. Tuurlijk geniet ik van mijn kinderen en probeer ik het zo gezellig mogelijk te maken. Maar ik vond die periode echt heel vervelend en voor onze relatie was het ook niet goed. Twee kinderen die je moet helpen met hun schoolwerk en een peuter die ook aandacht wil. Daarnaast allebei nog werken, wat een ellende was dat.
Ik heb ook kinderen met gezondheidsproblemen en heb zelf 3 chronische ziektes. En ik zeg enkel dat het eeuwige geklaag en zelfmedelijden mijn inziens geen zin heeft. Probeer positief te blijven juist als je gezin het zwaar heeft. Juist daar heeft het gezin en jijzelf het meeste aan. Ik heb jarenlang helemaal niets gekund zo ziek was ik. En ja toen had ik ook zelfmedelijden en verzette me overal tegen. Maar heb ik daar wat aan gehad? Nee ik voelde me alleen maar beroerder en werd half depressief. Toen ben ik de situatie gaan accepteren en zowaar ging ik me langzaam beter voelen en kon ik er beter mee omgaan. Ik ben nog net zo ziek als toen maar kan er veel beter mee om gaan. Dus misschien heb ik daar nu ook wel voordeel mee dat ik de situatie daardoor beter aan kan. En ik zeg het hier misschien harder dan ik het bedoel maar echt met zelfmedelijden en geklaag is niemand veel verder gekomen. Je hoeft echt niet te genieten maar er het beste van maken en een beetje positief kijken naar wat nog wel kan is mijn inziens niet verkeerd.
Hier was het thuisonderwijs geen enkel probleem, ik vond het heerlijk met zn 3e thuis,ging prima! Mijn dochter vond het ook heel erg fijn! Maar snap dat sommige buikpijn krijgen bij het idee alleen al. Maar als de kerstvakantie met een weekje zou worden verlengd is dat ook niet het einde van de wereld het worden echt geen 8 werken meer zoals dit voorjaar dat geloof ik niet. Weekje extra thuisonderwijs na de vakantie is vast wel te doen.
Het is niet omdat je hier eens wat zegt, dat je ook effectief zaagt en klaagt natuurlijk. Mss is dit net een goede uitlaatklep voor sommige. Efkes laten gaan en thuis er gewoon het beste van maken. En jij hebt ook moeten leren omgaan met uw tegenslagen en ziektes. Maar dat doe je niet zolang je zoekende bent. Als je weet wat je hebt, kan je leren aanvaarden en er leren mee omgaan. Als je dan net in een zoektocht zit, in combinatie met corona dan is dat mss gekwoon wel vrij pittig e. En zeker als het dan om uw kinderen gaat.
Onze kinderen hebben iig vanaf nu 'vakantie'. Ze proberen vanuit school wel iets van thuiswerk op te zetten voor komende week. Ik kijk ook met een goed gevoel terug op de scholensluiting van het voorjaar. Maar met 2 makkelijke kinderen en een relaxte moeder is dat makkelijk praten. Thuisonderwijs heb ik niet gegeven, ik ben geen leerkracht. Onze oudste kreeg prima online les, ze vroeg alleen met rekenen af en toe hulp. Het thuiswerk van de jongste was echt belabberd. Zij had alleen wat werkbladen waar ze met een half uur mee klaar was. En wilde ze niet, dan niet. Ik ga toch niet elke dag met mijn kind zitten vechten over het thuiswerk. Verder kan zij zich heel goed vermaken en heeft de rest van de tijd heerlijk geknutseld, gespeeld en tv gekeken.
Als de kerstvakantie een week verlengd zou worden... zou dan de kinderopvang die 3 weken helemaal gesloten zijn? Of alleen open voor vitale beroepen? Ik moet de hele kerstvakantie gewoon werken
Ik dus ook en de eerste week van het nieuwe jaar heb ik mega drukke week. Kantoor functie wel essentieel beroep. Mijn man ook. Vorige keer geen beroep gedaan op noodopvang terwijl het wel mocht maar dat ga ik nu dan wel doen. Of in elk geval de twee drukke dagen. Of extra opa en oma.
Je zal het vast goed bedoelen allemaal maar het schiet mij helemaal in het verkeerde keelgat. Thuisonderwijs voor 2 kinderen met autisme was hier een ramp. Schoolwerk hoort op school in hun beleving en niet thuis. Mijn kinderen konden de omslag niet maken. Ondertussen moest ik werken want essentieel beroep maar ik ben alleen met de kinderen. Mijn zoon zn zorginstelling waar hij parttime komt was ineens helemaal dicht, geschikte noodopvang was er niet voor hem. Het gaat met mijn zoon sinds de lockdown heel erg slecht. Hij is superangstig. Het is zodanig geëscaleerd dat hij sinds afgelopen week niet meer naar school durft. Hierdoor kan ik niet werken want waar laat ik mijn bange zwaar overbelaste zoon? Mijn contract verliep en dat is dus om deze reden niet verlengd. Hou toch op met je positieve instelling. Soms is het gewoon k*t en dat mag gezegd worden. Mijn zoon is nog niet over de schade van de 1e lockdown heen. Fijn dat het voor jullie werkte maar vergeet niet dat er heel veel gezinnen zijn waar het niet of minder goed werkte, waar kinderen beschadigd zijn als direct gevolg van de scholensluiting.
Dat klinkt leuk als je al aan de situatie hebt kunnen wennen. De grootste problemen met beide kinderen hier ontstonden afgelopen december (en toen waren we al wat jaren in grote zorgen. En dan vanaf maart dit er bovenop. Fijn dat sommigen het dan allemaal positief kunnen zien maar mij lukt dat echt niet. En ja ik heb echt de realiteit dat andere mensen het nog veel zwaarder hebben dan ik (als ik bv van de week lees waar @Neuzeke tegenaan moet) maar dat maakt niet dat bij ons alle problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Tu Tuurlijk is dat vrij pittig en dat mag ook. Klagen is mijn inziens niet de oplossing. Maar dat is hoe ik er in sta uit eigen ervaring. Het helpt mij ook in het proces van de kinderen want daarin is nog een hoop onduidelijk.
Ja maar je hebt het ook gedaan e. Je zegt zelf dat je zelfmedelijden gehad hebt. Dus je weet toch ook wel, dat het niet altijd allemaal zo simpel is, als je het nu voorstelt?
Als ik alle reacties lees, ook in de andere corona items, dan denk ik soms gewoon dat veel mensen vergeten dat de wereld is veranderd en dat we daarmee te dealen hebben. Nu is het corona en misschien is dat nog mild. Wij hebben het geen van allen eerder meegemaakt dat er een virus over de wereld ging dat vroeg om ingrijpende maatregelen. Aids is een ander soort virus en de Spaanse griep te lang geleden. Ik ben er echter volledig van overtuigd dat dit niet de laatste keer is dat we dit gaan meemaken. De manier waarop we omgaan met de wereld, de aarde, de reisbewegingen die we met steeds meer gemak maken (the world is a global village), dat zorgt er gewoonweg voor dat virussen zich steeds makkelijker verspreiden. En ik denk dat we onze samenleving daar in de toekomst steeds meer op gaan inrichten. Dus de economie zal vaker klappen krijgen, kinderen zullen vaker thuis moeten blijven van school en bedrijven zullen hier financiële gevolgen van ondervinden. Ik denk dat het dus totaal geen zin heeft om zo krampachtig vast te houden aan ‘hoe het was’. Ik denk ook echt dat als we teruggaan naar het ‘oude normaal’ dat dat ook weer tijdelijk is. Is dat leuk? No way! Maar ik denk soms echt dat dit een keerpunt is en dat we hier maar beter mee om moeten leren gaan, ook al verzet elke vezel in je lijf zich daartegen. Dus al die mensen hier die zo graag terugwillen naar het normaal, ik denk dat het een illusie is om te denken dat alles dan weer ‘gewoon’ wordt, want er komen vast meer van dit soort periodes aan.