Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Klopt, maar zo erg dat iemand zelf niet het besef heeft dat dit geen noodzakelijke reis is. En dingen dus verboden moeten worden wilt men luisteren

bosi333 vindt dit leuk.
  2. Elizah

Elizah Niet meer actief

Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Ik ken overigens zulke groepen niet
    Maar dat kan evengoed nu in NL gebeuren. Als je echt door zou voeren dat er niks mag gebeuren wat je niet wilt, dan zouden hier ook de vakantieparken dicht moeten gaan. Hier zijn dan regels dat je maar met 1 gezin in een huisje mag, maar of iedereen zich daar zo strikt aan houd??

Amarens vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.873
    31.467
    113
    Vrouw
    Dat heb je inderdaad niet letterlijk gezegd.
    Maar je had wel ons is als voorbeeld van een land waar nauwelijks maatregelen zijn geweest.
    En dat je tegen maatregel En bij ons bent heb je ook meerdere keren duidelijk gemaakt.

Met jouw voorbeeld in de hand heb ik een directe rekensom gemaakt hoe dat dan bij ons zou verlopen (En inderdaad, kwam bevolking en gezondheidzorg niet te vergelijken). Maar dan kom je dus wel aan heel erg veel doden. En dan kan je lullen wat je wil. Maar dat kan je geen goed idee noemen.
    Zelfs niet als je je geen zorgen maakt over jezelf.

Wat betreft de politiek. Ik vrees dat er geen partij meer overblijft om op te stemmen als ik zo'n lijstje ga maken :cry::roflmao:

4. Elizah

Elizah Niet meer actief

En dan lijden de goeden onder de kwaden, helaas..
    Maar misschien zijn er nog wel een hoop gebieden dicht eind december. Dan valt er weinig te skiën voor ze.

bosi333 en Maan14 vinden dit leuk.
  5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Ik ben inderdaad tegen vergaande maatregelen ja. Zoals nu bijvoorbeeld groepsgrootte buiten van 4 naar 2. Nee dat zal het verschil maken. Of geen ouders langs de lijn bij voetbal van de kinderen (staan ze twee meter verder bij de hek). Of het verplicht dragen van mondkapjes. Als iemand het wil opzetten prima maar een verplichting vind ik te ver gaan. Of een uitvaart met max 30 personen. Kijk een bruiloft kan je nog uitstelen maar met een uitvaart is het een stuk lastiger. En ik ben ook op tegen dat wij die 1,5 m als normaal moeten gaan zien. Het is en blijft niet normaal. Wat de sterfte betreft is het moeilijk te zeggen wat wel of niet acceptabel is. Ik bedoel wij accepteren toch ook dat mensen overlijden aan kanker, hartaanvallen, griep, hittegolf etc. Maar wij accepteren kennelijk niet dat mensen overlijden aan corona. Ik heb het al eerder gezegd misschien is het tijd om te beseffen dat natuur boven mens staat en dat mens geen invloed heeft op alle processen.
    Ja tja de politiek is inderdaad om te huilen maar je moet toch wat gaan stemmen dus ben ik bezig met een lijstje :roflmao:

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Nu mag je nog steeds met meerdere gezinnen in een huisje. Als het maar niet bestaat uit meer dan 4 personen (tenzij eigen huishouden).

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.933
    19.102
    113
    Vrouw
    #348 Neuzeke, 2 nov 2020
    Laatst bewerkt: 2 nov 2020
    Maar wat bedoel je dan? (mss begrijp ik het helemaal mis).

Dat als je corona hebt, je maar moet zien wat er gebeurd.
    Bij kanker, hartproblemen of eender wat dat levensbedreigend is, doe je er toch ook alles aan om te genezen?

Zara75, Jackie87, Luckyme96 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    al met al is het wél heel fijn voor de mensen zelf (de emotionele impact ook op de naasten) dat je ziet dat er minder mensen en/of mensen een stuk korter op de ic liggen dan bij de 1e golf. Er gaan nog steeds dagelijks helaas heel wat mensen naar de ic - maar er gaan er blijkbaar ook regelmatig weer vanaf.

Ik hoop dat het door gaat zakken, zodat er dit jaar nog opgeschaald kan worden met operaties.

Liekje81, Wellesnietes en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.873
    31.467
    113
    Vrouw
    Liekje81 vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Liekje81 vindt dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Dit slaat helemaal nergens op, het klopt gewoon niet wat je zegt. Mensen met ziektes worden hier geholpen zoveel als mogelijk.

Athina, Luckyme96, Mamafiets en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja het is wel een goed bericht...maar nog met haken en ogen.
    In het weekend wordt minder getest en de commerciele testen worden niet altijd doorgegeven.

Net ook de live update gehoord over de ziekenhuizen met Ernst Kuipers. Die heeft goed uitgelegd waarom deze cijfers misschien nog niet genoeg zijn om al positief te zijn.

Aantal opgenomen coronapatiënten gestegen met 52
    Er liggen maandag 2.545 coronapatiënten in het ziekenhuis, 52 meer dan zondag, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Daarvan liggen er 1.958 op de verpleegafdeling, 48 meer dan gisteren. Op de intensive care liggen 587 covidpatiënten (waarvan twee in Duitsland), vier meer dan de dag ervoor.

De afgelopen 24 uur zijn er 37 patiënten verplaatst tussen de regio's, waaronder acht patiënten die op de intensive care liggen.

Dus misschien voorzichtig positief.

Er zijn nog waarschijnlijk wel extra maatregelen nodig.

sprits, Mamafiets, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.887
    8.517
    113
    Vrouw
    Het is bij mij in het ziekenhuis dramatisch.. leuk dat de cijfers iets beter zijn, maar het voelt voor mij totaal niet positief. :(

bosi333, Cindy1977, Vero0504 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113

Lijkt me niet onverstandig nee. Gaat alsnog om ruim 8000 per dag en dan idd de commerciële testcentra waarschijnlijk nog niet meegerekend.

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.054
    15.076
    113
    Verbaasde mij al dat in de zomer het gewoon toegelaten werd. Was er een regio die t netjes onder controle leek te hebben konden ze weer met de kraan open gaan dweilen dankzij de "bezoekers".

Wij zijn overigens thuisgebleven ook geen uitstapjes Efteling oid. Er was met Corona niet veel aan de hand toen...nee klopt HOUDEN ZO de herfst/winter komt straks die wil je niet met 3-0 achterstand in met een ninja virus.

Mja, toch vakanties ook over de grens. Snap dat t voor t moreel wel noodzakelijk kán wezen, maar of dat dan hoofd- of bijzakelijk is...Wel erbij vermeldende de ene vakantieganger is de andere niet. Het gaat mij niet om de brave vakantievierder die bijv in Oostenrijk gaat wandelen, maar de idioten die feesten alsof corona een b-film was in de bioscoop.

Ben wel licht verheugd door de dalende meetpunten, nu nog wachten op een werkelijke trend. (en bij voorkeur even polsen bij de commerciele bureau's of er daar niet nog een paar duizend bekend zijn die hier niet tussen staan).

Rioolmeting loopt nog wel op maar dat is een wekelijks cijfer. Landelijk zie ik nu 1825.28 (waarde 25 oktober, verkregen 27 oktober), in mijn eigen gemeente is hij sinds de 18e gaan dalen. Dus zou mooi zijn als dat landelijk van de week ook gaat gebeuren en vervolgens doorzet.

Herfstvakantie was hier 17 okt 2020
    t/m 25 okt 2020. Dus ik hou nog een slag om de arm voor de mensen die toch maar vakantie zijn gaan vieren (thuis of elders) en al of niet thuis hebben gezeten met al of niet klachten en geen zin om te testen. Bedoel eigenwijsheid zit in t leidingwater hier, dus ik hoop over 3 weken te zien dat mijn aanname totaal niet relevant blijkt te zijn.

Maan14 en Mamafiets vinden dit leuk.
  17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.873
    31.467
    113
    Vrouw
    Sterkte ❤
    Hopelijk gaat het in de ziekenhuizen dan binnen een paar weken ook weer beter uit zien.
    Het is voor jullie dat we nog effe allemaal moeten volhouden.

@Amarens De maatregelen die je noemt zijn helemaal niet ingewikkeld. En het totaal ervan draagt bij aan de voorzichtig afnemende cijfers.
    Met dit bericht in beeld. Waarom zou je daar dan tegen zijn?

Én hoezo accepteren we doden door andere ziektes? Daar doen we toch ook alles aan om te voorkomen dat mensen (op grote schaal) ziek worden. Daarvoor wordt toch ook voortdurend ge dicht naar nieuwe/betere medicijnen?

18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    In mijn omgeving wordt op dit moment een aantal niet geholpen omdat de reguliere zorg afgeschaald is. Bovendien hebben in mijn omgeving sinds april al twee mensen een einde aan hun leven gemaakt omdat ze het niet meer trokken. Jonge mensen tussen 20 en 30 jaar.

19. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Wat ik bedoel en misschien is het niet helemaal duidelijk dat als er corona geholpen wordt ergens anders een gat valt. De zorg kan het immers niet aan.

Deel Deze Pagina