Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.226
    12.236
    113
  2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Dubbelgeluk, Neuzeke, Maan14 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik ben ook echt benieuwd. Al worden de besmettingen minder zodra er vooral ouderen besmet raken word de zorg met deze aantallen ook echt niet vrolijker.

Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.

Neuzeke vindt dit leuk.
  4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
  5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik kom niet uit België, maar ik vermoed dat ze het er langzaam in willen masseren dat ze straks het vizier op de kinderen gaan richten, en dat mensen vooral moeten gaan geloven dat dat echt heel nodig is en het daarom klakkeloos gaan accepteren. Een beetje zoals hier in Frankrijk. Vandaag de eerste dag na de herfstvakantie, en alle kinderen vanaf 6 gewoon ineens de hele schooldag een mondkapje op. Zelfs in de kroeg/restaurant mocht het kapje af zodra je ging zitten, maar de kleintjes mogen het nu gewoon de hele schooldag inclusief pauze ontgelden. Ik heb er serieus geen woorden meer voor...

6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.921
    19.097
    113
    Vrouw
    Ik kan maar een deel lezen van het artikel en daarin staat eigenlijk gewoon dat dit komt doordat in maart de scholen gesloten waren.
    Nu zijn de scholen open zien ze ook meer positieve testen bij de kinderen.

Maar het blijven uitzonderingen.

Dus geen spannend antwoord :D

Mamafiets vindt dit leuk.
  7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.921
    19.097
    113
    Vrouw
    Helaas is het saaie antwoord dat dit komt doordat de scholen nu open zijn.
    Over de kinderen en zeker de - 12 jarigen word hier niet zoveel gezegd uiteindelijk.

Mamafiets vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is echt heel extreem. Die kleintjes een hele dag met een mondkapje. Ik zou daar ook moeite mee hebben temeer het geen enkele meerwaarde heeft bij kinderen op die leeftijd. Ik ben ook benieuwd waar ze hier morgen mee gaan komen. Hier amper besmettingen op de scholen van onze kinderen. Als ze die dicht gaan gooien zijn ze echt van het padje af. Pak het dan regionaal aan maar laat scholen waarbij het goed gaat gewoon open.

Mar76, Zara75, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

De scholen zijn hier dus nog wel open, maar de prijs is dus de mondkapjes. Ik zag vanmorgen in het nieuws zelfs berichten dat het een goed idee zou zijn om kinderen thuis ook mondkapjes te laten dragen, als soort van tegemoetkoming aan dat 'voorrecht'. Ik ben vanaf dag 1 van deze 'pandemie' al sceptisch, dat mag duidelijk zijn. Maar op dit moment begin ik echt moordneigingen te krijgen...

YaelStone, sannever, Roosje35 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat klinkt aardig gestoord zeg. Hoe verzinnen ze het, thuis mondkapjes dragen. Die zijn gewoon gek geworden.

Zara75, nelta, citroenrasp en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.224
    1.758
    113
    Vrouw
    Regionaal is niet te doen en zeker niet in nederland.

hier laatst 2 leerlingen gr7-8 corona klas naar huisgestuird 4 dagen voor de herfstvakantie 5 besmettingen erbij gekomen in de klas. Nu draait 7/8 weer mee op school.

12. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.224
    1.758
    113
    Vrouw
    Ze moeten een eenduidig beleid hebben voor basischolen en voortgezet ook maar dan apart

Bijvoorbeeld basisschool
    2 besmettingen in de klas? ‘Minimaal week -2 weken thuisonderwijs

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Waarom zou dat niet kunnen?
    Als een school veel besmettingen heeft kunnen ze toch iom de GGD besluiten de boel twee weken te sluiten?
    Het zou wel heel apart worden dat scholen straks de deuren moeten sluiten terwijl het goed gaat. Nu verwacht ik sws geen sluiting van de scholen maar goed een kat in het nauw maakt vreemde sprongen ;)

Athina, Syane en Neuzeke vinden dit leuk.
  14. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    #395 HappyRabbits, 2 nov 2020
    Laatst bewerkt: 2 nov 2020
    Kan ie ajb een beetje meer normale bewoordingen gebruiken? Frankrijk kampt op dit moment wel met ergere zaken in het onderwijs dan gezeur over mondkapjes. En ja, dan gaat het dus over moord. Nee mondkapjes zijn niet tof en voor jonge kinderen zeker absurd, maar ik vind de reactie behoorlijk uit verhouding vergeleken met andere berichten.

Mamafiets en bosi333 vinden dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.040
    15.073
    113
    prima volwassenen eerst zou je bijna denken, maar zeg maar niet hardop stel je voor dat je ze op ideeën brengt.

Hier nog te jong voor die gekkigheid en ook nog geen leerplicht, dus thuis houden kan. Ben benieuwd of in frankrijk dan wel de leerplicht blijft staan (als in fysiek aanwezig).

Vraag me wel af waar t ineens vandaan komt, kinderen toch een grotere rol in de verspreiding dan aanvankelijk gedacht?

Ook knap onhandig trouwens, zitten die ukkies met een beetje pech van de winter met ramen open en jassen en wanten aan. Hebben ze een mondmaskertje op, zie je de kleur van de lippen niet.

Mondgebied van mn dochter verraad saturatie problemen juist heel erg, verkleuring daar is voor ons en haar juffen op de kdv een signaal dat we alert moeten zijn. En in algemeen zijn witte/blauwige lippen dat ze t toch wel heel erg koud hebben. Dat zie je dan dus niet meer.

Heb trouwens nog nergens gehoord of gelezen voor een minimale "werktemperatuur" op scholen. Iemand wel al iets over gehoord? (van eigen school bijv "als grens hanteren we x graden bijv").

Koelste gemiddelde dagtemperatuur in oktober was 11.5 graden, daar waar t nu kennelijk al moeilijk is, wordt het niet beter als de buitentemperaturen straks verder dalen. Degene met een modern gebouw en goede ventilatie zijn nu, terecht, wel errug blij!

Zat wel even te zoeken maar er zijn geen "harde" temperatuur eisen. Het moet "aangenaam" zijn, voor de optimale hersencapaciteit is dat tussen de 18-22 graden. Daarboven en onder wordt het onaangenaam en is men meer afgeleid. Tocht heeft ook een negatief effect in dat verhaal.

Vandaar dat ik me afvraag of er voor de winter al wat bedacht is, zeker als t straks kraakt en vriest.

Zara75, Whysteria en Syane vinden dit leuk.
  16. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik denk eerlijk gezegd dat de kinderen en de jeugd van nu zich moeten opmaken voor hetere vuren in de toekomst dan mondkapjes en koude klassen.
    Met grote zorgen zie ik de polarisatie in mijn omgeving alleen al toenemen door de pandemische crisis waar we ons nu in begeven.
    De onrust in Europa zal alleen maar toenemen.
    Ik probeer echt dankbaar te zijn voor wat er nu nog kan, dat onze gezondheidszorg nog kan functioneren , dat er onderdak en voedsel is. En dat de kwetsbaren in mijn omgeving nog niet geraakt zijn door het virus met alle gevolgen van dien.

Vitamientjuh, Mar76, Athina en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.652
    22.093
    113
    Dan zullen ze hier Frankrijk wel klakkeloos gaan volgen daarmee, vrees ik. :| Hoop maar dat de scholen vooralsnog gesloten blijven...

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dit is ook deels een logistiek probleem. Huisartsen zien na het weekend veel covid patienten die achteruit gegaan zijn in het weekend. Deze worden vaak pas eind van de dag gezien, want ze mogen niet op het normale spreekuur komen. Dus eind van middag wordt er ineens een hele bulk patienten ingestuurd; verplaatsen naar andere ziekenhuizen is pas de volgende dag weer mogelijk.

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Bedoel je in Nederland?

Deel Deze Pagina