Van mijn part korten ze straks de andere schoolvakanties wat in... vast geen populair idee Maar bv 1 week vakantie in april/mei (ipv 2) en 1 week langer doorgaan voor de zomervakantie?
Nou ik sta er ook van te kijken. Hoop ook echt dat het geen dag langer duurt dan 18 jan. Mijn middelste was zo verdrietig. Mama ik ben zo verdrietig ik ga de juf missen en alle kinderen. En het niveau is ook al doorbijten. In lesgeven ben ik geen ster dus ik heb er een hard hoofd in. Verder gaan we er het beste van maken met zn allen. Ook kijken of we bijv oliebollen kunnen bakken voor eenzame mensen enz.
Net bericht dat ze morgen nog een feestje doen op school En dan 4 Jan thuisonderwijs van het woord alleen al krijg ik kippenvel omdat ik er zo tegenop zie in combinatie met een drukke ic, en de jongste... De vorige keer was heftig Het was toen ook nog wel lekker weer voor een speeltuin oid nu is het koud en nat overal
dit vind ik meer iets voor het " waar valt je mond van open " en waarschijnlijk ook het onpopulaire meningen topic. Een 17 jarige op een covid afdeling. Sorry maar dat vind ik echt niet kunnen op zo'n leeftijd. Veel te heftig. Zeer slecht van de school en zorginstelling. En als ouder had ik dit zeker niet ok gevonden.
Nou ik herinner me van het voorjaar dat mijn wekker elke ochtend om half 6 ging, zodat ik in elk geval een paar uur ongestoord kon werken... Dan van 9-13 helpen bij school tussen mijn werk door, van 13-17 weer een beetje fatsoenlijk kunnen werken. En van 20-22 de rest afmaken, om om half 6 weer verder te gaan. Ik was echt gesloopt na die periode.... en dan al dat gezanik van mensen over wat voor leuke hobbies je kon doen en welke films op netflix de moeite waard zijn. Ik was al blij als ik min of meer mijn werk af kreeg, zonder de kinderen met de koppen tegen elkaar te slaan of mijn laptop door de kamer te smijten. En toen was het mooi weer en speelden ze halve dagen buiten.... Nee, ik ben echt heel gestressed nu met de komende weken in het vooruitzicht.
Nou dit dus! Jesse Klaver zei dat nog bij M. Kerken blijven open ivm recht op geloof mogen belijden. Maar kinderen hebben ook recht op onderwijs. Waarom wordt dat dan wel aan de kant gezet!
Hier was de jongste wel echt verdrietig over geen zwemles, maar de oudste heeft haar heel lief getroost en opgesomd wat ze allemaal samen gaan doen om het gezellig te maken de komende weken. M’n oudste heeft een stuntstepje dat eigenlijk te klein is, dus ik heb stiekem een nieuwe grotere voor haar besteld, krijgt de jongste die kleinere en kunnen ze heerlijk samen gaan steppen Lekker bewegen als vervanging voor hun zwemmen en turnen... En school hier pakt het weer zó goed op, ik ben echt ontzettend blij met de school hier
Nou de regering overal de schuld van geven vind ik te ver gaan... Want in feite is het gewoon de schuld van "ons" als volwassenen, die zich te snel dingen veroorloven en zelf geen verantwoordelijkheid daarvoor willen dragen. Sorry hoor maar dan had iedereen gewoon lekker thuis moeten blijven met black friday (waarom moet iedereen dan uberhaupt opeens gaan kopen). Niet met de hele familie naar de speelgoed winkel voor sinterklaas (verlanglijstjes maken en bestellen of met 1 ouder halen is ook een optie). Ja ik heb de rijen gezien toen ik voor een heel nodige boodschap even naar de stad moest, belachelijk. Ja de mensen die het wel goed doen worden benadeeld, maarja zo blijkt dus dat het alleen lukt als iedereen meewerkt. Beter soms om wat meer gehoorzaam te zijn zoals de Chinezen ipv ons te beroepen op ik doe t niet want vrijheidsbelemmering...blabla. En ook wij zijn verantwoordelijk voor de acties van onze kinderen/jongeren, want die hadden we in toom moeten houden, niet de regering. Ik denk ook dat het extra 3 dagen sluiten voor kerst niet zo dramatisch besproken hoeft te zijn. Er wordt voor kerst toch niet zoveel gedaan meestal en dan 2 weken die toch al vakantie waren, dus al geen onderwijs hadden. Ok de weken daarna, die maken weer meer achterstand. Maar ik denk dat de scholen er nu wel al beter op voorbereid (zouden moeten) zijn dan vorig jaar. Blijft het wel lastig met de opvang enz. Dat probleem hier ook. Helaas nu al begonnen, want hier is de opvang deze week al gedeeltelijk gesloten en over naar noodopvang door meer dan 10 besmettingen onder leiding en ook wat onder kinderen. Dus misschien toch wel noodzakelijk zo een sluiting. Tot zover mijn ongetwijfeld onpopulaire mening. Overigens ik quote even bovenstaande omdat ik geen zin had om alle pagina's door te scrollen.
Mijn dochter krijgt na de kerstvakantie 2 nieuwe juffen ipv de leerkrachten die ze nu heeft. Ben benieuwd hoe dat gaat icm thuis onderwijs . Mijn verwachtingen zijn laag
Ja snap ik ook niet. Was iets met de grondwet/ grondrecht en dat dat niet juridisch kan worden veranderd. Is onderwijs dat dan niet?
Ik denk het wel maar daarom onderwijs op afstand dat valt daar dan ook onder. Anders hadden ze het de eerste keer al niet kunnen doen.
Het was eerst een gewone leerafdeling orthopedie en trauma. Expres voor gekozen ipv long waar ze ook voor kon kiezen. Helaas werd t een paar weken na de zomervakantie covid. Eerlijk over nagedacht of zij en wij dat wel wilden. We zagen t allemaal wel zitten, de andere leerlingen ook allemaal. Dat is ook gewoon een beetje de mentaliteit in de zorg, schouders er onder en gaan. Maar achteraf is t toch heftiger als dat we hadden kunnen denken. Gelukkig gaat t nog goed met dr en wordt ze goed begeleid. Maar soms zijn er toch momenten dat ik t zelf heel heftig vind voor haar.
Ik vind er ook een hoop van. Sta ook niet te springen, ik heb een kind wat echt verdrietig is, en ik heb geen beste ervaringen met thuis onderwijs. Ik ben alleen wel van mening dat de overheid dit niet een hele makkelijk beslissing heeft gevonden. Maar een zeer noodzakelijke. Maandenlang heeft de overheid zeer dringende adviezen uitgevaardigd om thuis te werken. En toch werden de wegen voller en voller. Blijkbaar vond iedereen dat ze een uitzondering waren. Dat het allemaal wel los zou lopen. Blijkbaar werkt het vragen niet in Nederland. En voor het groter geheel zijn dus dit soort maatregelen nodig. Omdat van het voorjaar ook is gebleken dat deze maatregel behoorlijk effect sorteerde. Het is triest... Dar het nodig bleek
Ik ook dus niet, achteraf. We tellen af naar 1 februari. Dan krijgt ze een opleidingsplaats in een ander ziekenhuis. En niet op een covid afdeling. Ze is trouwens een jaar jonger als de andere leerlingen omdat ze met een overgangsbewijs HAVO 4 is gestart op 15 jarige leeftijd.
Hier heeft de plaatselijke zwembad voor alle afzwemmers van zaterdag vandaag t afzwemmen geregeld omdat ze al aan zagen komen dat ze moest sluiten. Na school konden ze meteen door naar g zwembad voor afzwemmen. Top geregeld. Hier verder van school nog niks vernomen. Verwacht dat morgen hoe en wat