Mee eens. Ze geven gewoon ronduit toe dat ze kinderen thuis laten zodat ouders ook thuis blijven.... echt hoor... Ik ben niet een Jesse Klaver fan, maar wat hij gisteren zei kan niemand omheen. De kerk mag een grondrecht zijn, recht op onderwijs is ook een grondrecht. En nou wordt dat wellicht digitaal gedaan, maar toch. Dit valt echt niet meer te verkopen.
Hoeveel mensen zijn er eigenlijk nu geschat besmettelijk per 1000 in NL? 0,5%? Zijn er eigenlijk landen die alles maar op zijn beloop hebben gelaten zonder strenge maatregelen en kunnen we daarvan leren? Dat een lockdown op korte termijn werkt is bekend, maar het is een tijdelijke oplossing.
Dat is zeker een uitkomst. Alleen zit ik met mijn gehoor, als dan ook nog de kinderen rondlopen dan kan je er donderop tegen zeggen dat ik er geen klap van ga verstaan. Ook moet er veel voor worden gedaan en moet er veel gecommuniceerd worden. Ik ben de enige in het bedrijf die dit werk gaat doen, dus het moet wel nauwkeurig en goed gebeuren anders zitten er consequenties aan vast. Met mijn oudste in huis was het zeker gelukt maar met mijn jongste totaal niet. Maar als het moet, moet het! Alleen kan je mij dan na de lockdown als een zielig hoopje bij elkaar vegen. Fijn als je net hersteld bent van een burn out.
Je kunt ook digitaal liedjes zingen en bidden met elkaar. Ik zie het verschil niet. Of eigenlijk juist wel. Daardoor vind ik het bizar dat onnodige activiteiten door gaan terwijl kinderen goed! onderwijs moeten missen.
De scholen Of en hoe het doorgaat straks Ik vond in het voorjaar de opdrachten maar kort Mn oudste was binnen 10 min klaar met een opdracht dat stelde niet zoveel voor
Misschien dat nog niet eens. Maar er is ook een groep die geloofd dat je het is samen kerst kunt vieren en dat dat verder niks uitmaakt voor de cijfers. Ik voel me momenteel als het weer buiten. Grijs miezerig en koud Vanmorgen bij de daily nog vrolijk zitten doen. "Joh we krijgen weer fijne quality time met de kinderen" (altijd de happy maak naar buiten toe). Maar al ben ik heel erg onblij. Ik sta er wel nog achter. Zelfs de scholensluiting. Al vind ik de onderbouwing echt waardeloos. Én ik hoop ook echt dat het gaat helpen. En dat mensen wat verstandiger met kerst en oud en nieuw zullen omgaan.
Sowieso vakantie tot 3 januari en daarna 2 weken sowieso. Valt op zich nog wel mee. Voor onze kinderen is het niet zo erg. Maar ik weet dat het voor vele anderen niet heel goed is.
Wat mij betreft: als je alle opties hebt overwogen en tot de conclusie bent gekomen dat het niet mogelijk / onverantwoord is. Én wat mij betreft mag iedereen zelf die keuze maken. Om de doodsimpel reden dat een ander niet jouw gehele situatie kent. Een ander mag dan mogelijke opties aandragen. Maar of die ook praktisch toepasbaar zijn is aan degene die het aangaat. Én ja. Daarbij heeft iedereen dus ook zelf de verantwoordelijkheid om daar geen misbruik van te gaan maken. Zal het gebeuren? Vast wel. Maar beter dat, dan dat andere ouders compleet vastlopen. Met name die in de zorg hebben het al zwaar genoeg.
Oke. Ik denk dat scholen evengoed worstelen met de vraag hoe ze dit op moeten lossen. Of ik denk dat niet ik weet dat wel zeker. Cito's worden normaal 2e helft januari afgenomen. Tja hoe representatief is dat na twee weken vakantie gevolgd door twee weken thuisonderwijs. Maarja inspectie (en VO) vraagt wel cijfertjes dus cito overslaan is geen optie. Ik ben ook benieuwd....
En als ze de cito’s bv drie of vier weken kunnen doorschuiven? Dan schuift het VO hun aanmeldingsdata door met een paar weken bv - dat lijkt me geen onoverkomelijk probleem, mogelijk wel lastig, maar ja, alles is lastig nu Dan doe je die cito’s iig weer na fysiek onderwijs. En zelf vind ik oprecht een wat kortere vakantie in het voorjaar en/of zomer een goed idee, lijkt me voor de meeste kinderen het beste om wat ruimte te hebben hun schoolniveau weer te ‘vinden’ na een periode thuis.
Inschrijven obv het voorlopig advies. Dat gaan wij in elk geval doen. Kan voor ons ook makkelijk omdat dat advies al jaren stabiel op havo/vwo zit. En hij gaat naar de havo /vwo dakpanklas. T zou heel raar moeten lopen als hij na de cito plotseling een vmbo TL advies zou krijgen. Maar voor sommigen ligt het misschien moeilijker.
Als ze dan opengaan.... Maar iedereen wil ook weten hoe het gaat met de schoolprestaties van je kind en of het nog goed meekomt en waar je kind staat Lastig allemaal
Havo of vwo zou dan nog kunnen voor jullie? Mijn zoon had ook alle jaren havo/vwo en heeft op zijn laatste cito zo goed gescoord dat hij toch vwo kreeg (en terecht blijkt nu helemaal).dus ja, vind het zo simpel niet. Wij hebben dus ook nog na ons gesprek eind februari vorig jaar een andere keuze gemaakt.t