Ik heb er gisteren al een apart topic over gestart maar hier sinds groep 6 dus Havo/VWO maar haar eindcito groep 7 was meer TL/Havo. Maar wel na corona schooljaar. Daarom vind ik de cito in januari wel heel belangrijk.
Ja dat blijft de vraag.... Natuurlijk, gelukkig kan daar ook zonder cito wel een beeld van geschetst worden.
Winterstop voor voetbal is hier alleen de kerstvakantie. Normaal voor langer, maar om het gemis aan wedstrijden te compenseren xijn ze bij ons gewoon doorgegaan met de trainingen. Is trouwens ook met (van oorsprong)witte broekjes en kousen. En ook onder je balletpakje kan je thermokleding dragen. Maar snap ook best dat het bij veel sporten niet zomaar even geregeld is.
Ja heb net gehoord dat ze hier ook gelijk na de kerstvakantie weer met voetbal beginnen. Hockey nog even afwachten. Vanavond nog een training.
Én dan wil je die cito ook wel graag na een periode van fysiek en kwalitatief goed onderwijs doen. Maar advies is meer dan cito natuurlijk. Wat zegt haar juf hierover?
Haar juf heb ik hier nog niet over gesproken dat zal pas na deze cito komen. Meester vorig jaar zei wel dat hij dacht dat ze meer kon. Haar werkhouding is heel erg goed gelukkig.
Laatste advies is VWO. Maar hij wil liefst de combi havo/vwo klas. Dan gaat hij ook met zijn beste vriend samen. En hij is wat onzeker of hij echt vwo aankan.
Iek, nee net na een burnout zeker niet handig. Herstel is deel 1, je batterij vol operationeel en vooral ook houden is deel 2. Nieuwe baan is zowel verfrissend als belastend en al een uitdaging op zichzelf. In dat soort gevallen (gehoor) ligt het begrijpelijk wat anders.
Maar welk niveau gaat hij volgen dan? Of is dat bij jullie echt 1 niveau? Hier wordt op vwo niveau les gegeven, maar havo leerlingen krijgen andere toetsen en aangepast huiswerk.
Tsjah ik kan me heel verdrietig gaan maken om mogelijkheden in de toekomst. Of boos. Maar dat is écht zo’n zonde van je humeur, energie en super slecht voor je stress niveau. Met allerlei nare gevolgen. Ik probeer in het NU te leven. Klink zweverig en makkelijk, dat is het allebei niet. Maar het maakt mijn leven een stuk aangenamer. Ik focus mij op de vakantie, of de heerlijke momenten met ons gezin, op de inzet die ik leveren om ons en mijn leven zo plezierig mogelijk te maken. Is het kut? Ja. Niet goed voor de kinderen? Absoluut, ik heb er 2 met een leerachterstand waar wij keihard aan hebben gewerkt. Maar wordt het allemaal beter als ik boos word? Teleurgesteld? Verdrietig? Nee. Dan wordt het alleen maar kutter. Kan ik iets aan de lockdown veranderen? Nee. Kan ik iets aan mijn gevoel doen? Aan hoe het hier in huis gaat? Ja absoluut!
Dat klopt ook en zo werkt het ook, maar het is ook ok om soms gewoon even heel hard te klagen. En dat mag ook.
Uiteraard. Ik ben zzper in de sport. Mijn man is per 1 januari zzper. De vlag ging niet uit hoor. Maar om nu zo op de feiten vooruit te lopen, zo ontzettend negatief van het slechtste uit te gaan... Nee dat is echt heel ongezond voor je geestelijke gemoedstoestand.
Van een capabele leraar zou je dat mogen verwachten ja, maar die hebben we dan hier niet denk ik, want alles is gebaseerd op de cito.
Mij helpt het juist om van het slechtste scenario uit te gaan. Kan het alleen maar meevallen Maar je hebt gelijk dat boos worden geen zin heeft. Het is nu eenmaal zo.
Daarom. Ik wil mij heel graag houden aan ALLE regels, maar in dit geval gaat het (nog) niet. Misschien dat mijn baas over een week of 2 wel zegt werk maar thuis. Als mijn vriend ook nog thuis kon werken was het ook een ander verhaal. Ik moet gewoon de komende weken mijn grenzen goed bewaken en op tijd gas teruggeven. Ik ben zo blij dat ik na een hele donkere periode weer vol energie aan de slag kan en nu dit weer. Maar genoeg geklaagd ik ben niet de enige hier in Nederland met problemen.
De aangeboden stof is op vwo niveau. Ze hebben ook een TL/Havo klas, waar de stof op havoniveau wordt aangeboden.