Scholen dicht is toch noodzakelijk gezien besloten om het aantal reisbewegingen te beperken? Mensen zijn dan eerder verplicht om thuis te werken, dat werd niet zo nageleefd door werkgevers en nu moeten ze wel..
Maar daar doe je de aanname dat het overgrote deel van de niet-thuiswerkers mensen met kinderen zijn. Wie zegt dat een aanzienlijk deel van deze mensen inderdaad kinderen heeft en nu dus alsnog thuis zal gaan werken? Vraag me af in hoeverre daar überhaupt onderzoek naar gedaan is. Wat ik in mijn omgeving nl voornamelijk zie, zijn het juist de mensen in de leeftijd van 20-35 jaar die geen kinderen hebben, veelal geen relatie hebben, zich totaal niet druk maken om Corona en op kantoor blijven werken want tja “thuis is het zo saai”.... In dat geval is het sluiten van scholen/kdv-en natuurlijk zinloos, dat dwingt deze mensen nog steeds niet om thuis te gaan werken. En ik ben echt van mening dat ze dat op een andere manier zouden moeten handhaven dan via kinderen.
Die aanname doe ik niet, maar dat las ik in een interview met De Jonge.. En wat jij zegt klopt, dat zie ik bij mij op kantoor ook helaas. Ik ben als enige thuis gaan werken.
Ik hoop het met je mee! En huil met je mee als het niet zo is inderdaad. Ik zit weer helemaal in mn modus van maart. Tussen vrees en hoop. Telkens die hoop de kop in geboord zien worden ben ik weer bang voor. Dus ik probeer me maar voor te bereiden op het slechtste nieuws.
Ik post m even hier, kijken of deze info in januari klopt en dan komt er dus echt geen versoepeling. Denk dat ík wandelschoenen ga kopen voor een 1000 km doel voor de komende maanden.
Hier hadden ze beide een tas mee vol met huiswerk voor na de kerstvakantie Ik had hoop dat ze 2 weken kerstvakantie en 1 week thuiswerk ervan hadden gemaakt maar helaas
Ik denk dat de overheid de werkgevers moet gaan verplichten om de werknemers te verplichten thuis te werken. Een vriendin van mij werkt ergens waar dat nu verplicht is gesteld door de werkgever. Wel moet goede regelingen zoals budget voor een goede werkplek thuis etc. Maar daar mag echt niemand op kantoor werken, of je moet wel een heule goede reden hebben. Als dat nou gewoon echt verplicht wordt voor veel bedrijven dan kunnen heel veel mensen toch niet anders dan thuis werken. Nu is het echt nog veel te vrijblijvend.
Huiswerk is toch thuiswerk? Ik snap je zin niet helemaal geloof ik het is toch 2 weken vakantie en dan 2 weken thuis? Hier nu een pakketje voor deze week (wat bladen en boekjes die bijna uit zijn en een leesbingo). En dan 4 januari mogen we de Ipads ophalen en nog meer werk.
Even over dat verlengen wat iedereen hier als een gegeven beschouwt, dat is hier in België dus echt niet gebeurd hé. We hebben 1 week verlengde herfstvakantie gehad en vervolgens is het basisonderwijs volledig terug open gegaan en het middelbaar onderwijs is overgeschakeld naar halftijds afstandsonderwijs Dus het is echt niet dat het niet kan.
Maar dat geldt toch net zo goed voor de ouders die het aanvragen. Je hebt er ook niets aan als die ouder in een vitale functie omvalt en ook niet gemist kan worden.
Ik wordt er gewoon ontzettend verdrietig van. Het voelt zo onrechtvaardig. Met name mijn zoon is heel kwetsbaar. Ass/mcdd. De eerste lockdown heeft hem geen goed gedaan. En vandaag heeft hij dus ook niet meer gepraat en niet meer gegeten. De impact is te groot. En om de reden die de Jong aan geeft, omdat er niet genoeg thuis gewerkt wordt, worden de kinderen geofferd. Voor kinderen als mijn zoon is dit zeer schadelijk.
Maar voor die kinderen worden er toch uitzonderingen gemaakt? Kreeg gisteravond gelijk een mail dat mijn zoontje gewoon normaal mag komen. Geen extra regels.
Als de besmettingen komende weken dalen, dalen de ziekenhuiscijfers daarna ook, dus dan zie ik niet in waarom de scholen niet weer open gaan.