Het is een dringend advies om te zorgen dat het lukt als er een ouder wel thuis werkt. Ze kunnen het niet verplichten.
Wij mogen ook het plein niet op en staan op de stoep vlak langs de straat. Vindt dat ook echt niet ideaal. Bij ons wel klein schoolplein dus als alle ouders staan is het ook hutjemutje. Bij ons na de zomervakantie dus weer gestopt met continu. Snapte ook niet dat rutte daar nooit geen woord meer over zei en dan nu ineens drastisch dicht. Ik durf nog niet te veel te hopen dat ze toch eerder open gaan maar ik duim wel heel hard.
Bij ons komen de klassen naar buiten in verschillende tijdssloten. De oudste kinderen gaan zoveel mogelijk alleen naar huis. Kinderen mogen maar door 1 ouder/verzorger worden opgehaald. Van de jonge kinderen gaat ongeveer de helft naar de bso, dus dat scheelt ook weer in ouders die er staan. Ons plein grenst aan een openbaar speelplein en ik spreek met mijn jongste altijd op een vast punt af en ik kan dan echt heeeel veel afstand houden
Ja hier staat het wel per groep ongeveer. En er is voldoende ruimte om afstand te houden. En de meeste doen dat ook wel. Maar als we het erover gaan hebben dat ouders misschien buiten wat te dicht op elkaar staan dan denk ik waar hebben we het over? Je staat er doorgaans maar heel even, (meestal) op afstand en ook nog buiten. Gaan we dat serieus als besmettingsbron zien en mede daarom de scholen sluiten? Nee dat zeggen ze erbij om het nog een beetje recht te praten maar ze willen vooral de ouders thuis hebben.
Het coronadashboard van vandaag zegt toch echt iets anders: En vervolgens is dit de conclusie: Hoe dan? Dat komt toch niet overeen met die grafieken over de opnames?
Nou hier dus niet. 1 grote mierenhoop op dat plein. Allemaal kletsende moeders hutje mutje. En op hun gemakje de poort door met opstoppingen. Ik bleef altijd in de auto wachten tot een minuut voor tijd, snel t plein op en de auto weer in. Lijkt me ook de bedoeling.
Tsja zal ook liggen aan de ruimte die er is natuurlijk.Hier dus sowieso verschillende uitgangen voor kleuters, onder en bovenbouw. Dat scheelt al een hoop.
Maar mss loopt het bij jullie best goed e. Als je dagelijkse meerdere keren met een hoopje op elkaar staat, dan is dat niet echt slim, lijkt mij en ook niet zo abnormaal dat ze dit vermelden dan e
https://www.maurice.nl/2020/12/15/voortschrijdend-inzicht/ Even kijken of het lukt om deze link te plaatsen.
Hier ook Precies voor de ingang waar alleen de kinderen langs mogen hutje mutje altijd dezelfde moeders die uren staan te kletsen Elke nieuwsbrief word het weer herhaald maar ze blijven er staan Ik moet zelf bij 2 ingangen staan dus moet wel heen en weer lopen Ik heb ook al eens voorgesteld om bv te splitsen tussen 13.45 ophalen en een groep om 14.00 maar dat was niet haalbaar
En jij laat alleen de laatste 5 weken zien. Het totaalplaatje brengt nog wat meer perspectief. En dát midden in de winter met een 'zoveel mogelijk laten testen' beleid. Écht een goede reden om de kinderen te duperen... Bekijk bijlage 672227 Bekijk bijlage 672228
Ja dubbel... aan de ene kant zitten er een hoop dingen bij die ik zelf ook geroepen heb de afgelopen dagen. Maar het is altijd makkelijk roepen achteraf natuurlijk dat de maatregelen niet streng genoeg waren. Ja nu weten we dat zeker, maar je had het een maand geleden moeten roepen. Ik was ook boos en verdrietig over het kerstfeest op school, maar dat is voor een heel groot deel mijn eigen emotie. Aan de andere kant weet ik ook wel dat er verder niet zoveel gebeurt die laatste dagen voor de vakantie en ik zou ook de situatie andersom niet willen: “Ja we zitten nu in een mega derde golf, maar ja we wilden de scholen niet eerder sluiten, want dat vonden we zo zielig voor het zoontje van Cowgirl die in het kerstspel speelde”
Ik ga niet voor de opvang. Vriend en ik hebben officieel allebei een cruciaal beroep. Maar niet belangrijk genoeg dat mn kind niet thuis kan blijven. We fixen het wel. Als je allebei in de zorg werkt ofzo en echt heel erg nodig bent dan snap ik dat je niet anders kan.
Ik ga niet voor de opvang. Vriend en ik hebben officieel allebei een cruciaal beroep. Maar niet belangrijk genoeg dat mn kind niet thuis kan blijven. We fixen het wel. Als je allebei in de zorg werkt ofzo en echt heel erg nodig bent dan snap ik dat je niet anders kan.
Ik vind persoonlijk MDH een vervelende man die het altijd beter denkt te weten. Het is zo makkelijk om.langs de kant te roepen hoe het allemaal beter/anders moet, maar als de overheid deze beslissingen niet had genomen en we over 4 weken nog verder in de shit zitten had ie ongetwijfeld dezelfde toon aangeslagen in z'n woord aan de minister president dat ie de ballen had moeten hebben om de in populaire maatregelen te treffen en de scholen te sluiten. Dat vind ik er van... Als hij een glazen bol.heeft da wil ik die graag even lenen. Ik heb ook nog wel wat vraagstukken die ik beantwoord wil hebben
Je moet niet naar de opnames kijken, maar naar het aantal bezette bedden. Want het gaat niet alleen om de opnames, maar ook om de uitstroom (door ontslag of overlijden). Ik weet niet hoe ik grafieken kan plaatsen, maar die staat onder het aantal opnames en is wel gestegen. Eerder deze week zaten we op 1100 bezette bedden door Corona patiënten (op 10 december) en vandaag op 1400. Dat is volgens mij een toename van bijna 30% in 5 dagen (ik ben niet zo'n rekenwonder). Dat is zonder IC trouwens.
Nou. En als het dan toch zo’n groot probleem is dan verplicht de scholen om de lestijden te verspreiden bijvoorbeeld. Er is echt wel iets anders op te bedenken dan alle scholen maar dichtgooien.