Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Dat hebben ze hier gedaan. Werkt goed.

aardbei1707 vindt dit leuk.
  2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Dat algemeen in een nieuwsbrief melden werkt ook echt niet. Juist degenen die je dan bedoeld pakken dit dan niet op. Rechtstreeks aanspreken en uitleg geven werkt beter meestal. Of de gemeente vragen om handhaving een paar keer langs te sturen.

SAARC, Neuzeke, 2littlemonkeys en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

De conclusie is dat de opnames flink stijgen, het opnamecijfer is niet hetzelfde als de bezetting.

De IC bezetting blijft aardig stabiel AA4617C0-DA2A-4008-8105-2212EC05170E.png

De gewone kliniek loopt inderdaad wat op, maar de 1130 was begin december en dus alweer twee weken terug en geen 5 dagen.
    851C9E4B-EA72-4D7F-8DE3-30A13C8C7AA2.png

Maar de cijfers komen nog zeker niet bij begin november in de buurt en al helemaal niet bij het voorjaar.
    Waarom in november geen lockdown en nu wel op dit ongelukkige moment, juist de tijd waarin bijvoorbeeld de kleine ondernemer zijn omzet moet halen en kinderen kerstvieringen op school moeten missen en straks weer ‘onvoorbereid’ de cito moeten gaan maken.
    Als het de cijfers zijn waarop men de besluiten neemt, dan worden deze telkens anders geïnterpreteerd en dat geeft veel onduidelijkheid. Er is al zo weinig perspectief en juist de ziekenhuiscijfers kunnen duidelijkheid geven.

4. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Mischien ondat er een deel wat op de gewone afdeling ligt naar ic moet over 2 weken en kan bedenken dat dat extra werkdruk geeft, Maar ik werk niet in het ziekenhuis.

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja die opnames op de IC zijn stabiel. Er liggen ook nog best wel wat covidpatienten die ‘medisch klaar’ zijn, maar ontslaan naar de verzorging is lastiger aan het worden, ivm plekken daar. Die mensen houden wel een ziekenhuisbed bezet.

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Je weet dat de winkels dicht moeten hier? Hrt stoort mij dat er toch weer naar mazen in de wet gezocht wordt. We zitten verdorie toch niet voor ons plezier thuis?

Als straks door allerlei bochten toch weer bijna alle winkels open zijn wat heeft het dan voor zin gehad?

Ginette1991, Zuul, Luckyme96 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.788
    1.584
    113
    Vrouw
    Thuis
  8. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    bij onze school was dit ook zo geregeld, alleen stonden daar bosjes ouders boven op elkaar op de stoep te wachten. En dan ook nog eens zo dat de kinderen er niet normaal doorheen konden lopen. Dus wat dat stukje betreft, snap ik de sluiting vanwege reisbewegingen, maar dat weegt bij lange na niet op tegen de leerachterstanden en het sociale aspect van school voor de kinderen..

bizar ook om te zien hoeveel winkels nog steeds open mogen blijven, terwijl kinderen thuis zitten

Mijn17 jarige, die veel meer kans heeft op besmet te worden dan de 8 jarige bij ons thuis, die moet wel gewoon in een volle klas gaan zitten, want toevallig eindexamen kandidaat

9. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113

Ik vind dat hij best vaak goede punten heeft. Bijvoorbeeld mbt de ventilatie en luchtvochtigheid. Daar wordt volgens mij te weinig aandacht aan besteed.

Cin85 vindt dit leuk.
  10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.549
    8.516
    113
    Stukje wat ik las op NOS vanmorgen:
    Screenshot_20201216-074835_NOS.jpg
    Denk dat ze daar wel een punt hebben. Met Kerst zit je vaak met familie en met Oud en Nieuw met vrienden. (Tenminste hier in de regio zie ik dat het meest om mij heen) en dan kan het heel hard gaan..
    Tel daar bij op dat mensen in de kerstvakantie toch op pad gaan, want het mag :rolleyes:, dan is alle activiteiten dichtgooien een logische stap.

En dat mensen verplicht thuis komen te zitten door de scholen dicht te gooien, ja, in het voorjaar was dat duidelijk te zien. Toen was het stukken rustiger op de weg, en toen mochten alle winkels open blijven hè.

Dat werd nu gewoon niet gedaan. Er zijn genoeg werkgevers waar echt wel (deels) thuis gewerkt kan worden, maar de werkgevers willen dat niet. Hebben geen vertrouwen er in dat men dan wel genoeg productief is.
    Dus ja, nu moeten de werkgevers, werknemers/ouders en kinderen op de blaren zitten. Terwijl die laatste groep er niets aan kan doen.
    Om maar met je vinger naar de regering te wijzen is lekker makkelijk.

En daarbij, als je naar een ander wijst, wijzen er 3 vingers naar jezelf ;)
    Aldus de kids :D

Zuul, Strijkkraal en bosi333 vinden dit leuk.
  11. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Maar verbaast dit jullie dan? Het is toch al van in het begin van de pandemie duidelijk dat communicatie en de media 'gebruikt' worden om het volk te beïnvloeden?

De vraag is niet of dat gebeurt, maar wel met welke intentie. De media gebruiken om mensen te overtuigen met het uiteindelijke doel om minder doden en minder druk op de ziekenhuizen te hebben is toch niet 'schandalig' oid? Dat is nodig, zonder intensieve media campagnes had het bvb in het voorjaar nog veel langer geduurd voor de bevolking het virus serieus nam, de schrijnende getuigenissen waren gewoon nodig om mensen van de ernst te overtuigen.

Het wordt pas problematisch als je ervan overtuigd bent dat dergelijke zaken gebeuren met slechte bedoelingen, om duistere agenda's te bereiken of dingen in de doofpot te steken. En daar geloof ik dan weer absoluut niet in.

Bewijs over de 'middelen' bewijst daarom nog geen 'doel'.

Overigens denk ik bvb dat hier in België op dit moment ook op het randje overdreven gecommuniceerd wordt over de stijging in de cijfers. De positiviteitsratio blijft namelijk min of meer hetzelfde (zou beter zijn als die daalde natuurlijk), het aantal tests is flink hoger de laatste week. Maar anderzijds snap ik het wel, als je mensen nu niet overtuigt van de urgentie, zitten we straks weer met een giga stijging die 'niemand had zien aankomen'.

Trirani, Mar76, Cindy1977 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nieuwsbrief? Tja, dat schiet niet op.
    Ons plein heeft 2 poorten en er is 1 richtingsverkeer: bij de ene poort erin en de andere eruit. Bij elke poort staat een mederwerker met een opvallend hesje aan. Alleen al het zichtbaar daar staan, scheelt de helft (en misschien wel meer.) Die paar ouders die zich niet aan de looproute houden, worden meteen aangesproken.

Zuul vindt dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Bij ons mogen ouders niet op het plein komen, maar gaan ze gewoon gezellig in groepjes 10 meter verderop staan.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier stonden ouders een paar meter verder gewoon met een groep bij elkaar. De meerderheid van alle ouders hield heel netjes afstand hoor, daar is ook alle ruimte voor, maar altijd weer die groep (stuk of 10 moeders) die net om een hoek staat aan de overkant - te ver van school om ze aan te spreken.

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Waarom kun je niet aanspreken dan? Desnoods als mede ouder?

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ze zijn wel eens aangesproken door een ouder, alleen niet door school, en dat lachen ze weg.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
  18. maliro

maliro Niet meer actief

SAARC en bosi333 vinden dit leuk.
  19. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dat weet ik, maar de bso is pas te gebruiken na ‘schooltijd’.... en bij school hanteren ze twee ouders cruciale beroepen...
    De week waar we vast lopen werk ik thuis. Ik heb ook echt te doen met mensen die beiden thuis moeten werken mer kinderen om zich heen die online moeten zitten.
    Uiteraard ook met mensen uit de zorg maar dat staat buiten kijf!

Deel Deze Pagina