Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.506
    10.409
    113
    Oooh dat is fijn! Leuke dag gehad ondanks de rare week?

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    Hier op school hebben ze van nood uitgangen ingangen gemaakt. Wij hebben 6 kleuter klassen. 1/2 a en f gaan via de zijkant naar binnen. B, C ,D en E via t kleuter speelplein
    Gr 3 en 4 via t noord plein en 5,6,7 en 8 via t hoofdplein. De plein die t drukste is mogen ze de aangrenzende straat van afzetten tijdens breng en haal momenten ivm de drukte bij de kleuters om toch de ruimte te blijven houden.

Neuzeke vindt dit leuk.
  3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
  4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Action gaat ook open.

Echt ik weet niet wat ik lees. Waarom vindt Den Haag dit goed?

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja gelukkig wel. Morgen is ze echt jarig. S morgens komt een vriendinnetje spelen en s avonds eten mijn ouders mee en dan komen vrijdag mijn schoonouders nog.

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Ja en de wibra volgt hoogstwaarschijnlijk ook las ik... toch om te lachen dit haha. Niet essentiële producten zijn dan wel afgeschermd maar komop, zo lok je toch weer mensen naar de stad. Niet dat het me veel uitmaakt, maar om zo snel mogelijk van deze shit af te zijn dan maar alles dicht houden en niet de één na de andere winkel keten open gooien onder het mom van; ja 40% van wat wij verkopen zijn essentiële artikelen:confused:
    Gooi de (basis) scholen dan ook maar weer open

Syane, Cindy1977 en nelta vinden dit leuk.
  7. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.616
    1.747
    113
    10 december waren er 1179 bedden bezet met Corona patienten, 15 december 1430. Da's een toename van ruim 20%. Zitten we voor kerst weer op dezelfde cijfers als in november.

In november een lockdown was achteraf beter geweest. Maar ja, das achteraf..

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Toen hebben we ook kunnen ombuigen zonder lockdown, waarom nu niet dan??

SAARC vindt dit leuk.
  9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.226
    12.235
    113
    Syane vindt dit leuk.
  11. Goldrose

Goldrose Actief lid

4 feb 2017
    326
    197
    43
    Ik denk dat ombuigen nu niet voldoende is, ik denk dat we een scherpe daling moeten hebben. Naast de cijfers hebben we ook te maken met de menselijke factor: de zorgmedewerkers. Zij konden het in november misschien nog wel aan als het geleidelijk beter zou worden, maar ik heb het idee dat de rek er nu echt uit is. En dat we dus echt onmiddellijk moete gaan zorgen dat zij verlichting krijgen. Achteraf gezien waren strenge maatregelen in november misschien beter geweest, maar ja dat is makkelijk praten. Economisch gezien zullen ze een lockdown echt zo lang mogelijk proberen uit te stellen. Ik ben blij dat ik geen politicus ben :p.

Zo jammer dat dit blijkbaar alleen kan door ook de kinderen thuis te houden. Echt, ik kan er met mijn kop niet bij dat dit blijkbaar de enige manier is. Wat mij betreft zouden ze werkgevers echt moeten verplichten zo veel mogelijk mensen thuis te laten werken. Mijn werkgever ziet de noodzaak van het thuiswerken namelijk echt niet. Naast een werkplaats met monteurs hebben we ook zo'n 15 kantoormedewerkers waarvan ik werkelijk de enige ben die volledig thuiswerkt. Dan nog 5 die gedeeltelijk thuiswerken en de rest blijft gewoon naar kantoor komen. Zolang er afstand gehouden wordt, is het blijkbaar allemaal prima. Je mag thuiswerken als je je daar prettiger bij voelt: 'dan respecteren we dat'. Niks geen ontmoediging om naar kantoor te komen of een dringend verzoek om thuis te werken.
    Dat de kinderen nu thuis moeten blijven heeft geen enkele verandering gebracht, de kinderen gaan nu gewoon naar opa en/of oma. Ons kantoor zit nog even vol als vorige week volgens mijn collega.

Zuul, Nehneh en Syane vinden dit leuk.
  12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja, doe dan de scholen ook weer open.

Dubbelgeluk en Syane vinden dit leuk.
  13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.296
    11.902
    113
    En toch mag school dat niet zo hanteren. Dat klopt gewoon niet. Staat letterlijk anders op de site van Rijksoverheid. Dat zou ik ze dan mooi doorsturen als je wel gebruik moet maken van de noodopvang.

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.920
    19.095
    113
    Vrouw
    Maar als je daar geen prul mag kopen, ben je toch rap rond e.
    Het gaat maar over een beperkt aanbod uiteindelijk en over essentiële zaken (shampoo, kuis producten, dierenvoeding,....)
    Je kan het ook als voordeel zien. De massa mensen word op deze manier nog meer verspreid.

bosi333 vindt dit leuk.
  15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113

Ja inderdaad. Daar dacht ik net ook aan. Misschien wel beter.

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Kijk maar eens naar de cijfers van de veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond. Daar is die stijle daling er geweest en zitten we nu al een poos stabiel. Hier in het ziekenhuis is dat duidelijk te merken. We zitten op zo n 60 procent van de bezetting toen, plaatsen nog maar een enkeling over. Terwijl dat er tientallen per week waren en we dan nog overliepen. Wij hebben nu vooral moeite om ze te ontslaan. Mensen die nog niet naar huis kunnen, maar te goed zijn voor een ziekenhuisbed. Die blijven nu tot er plek is in bijvoorbeeld de verzorging, revalidatie enz, maar dat is niet altijd even makkelijk te vinden

17. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Er zullen genoeg mensen zijn die denken o even kijken of ze toch dat en dat verkopen.

Blijf gewoon thuis. Haal je boodschappen en klaar. Door andere winkels te openen zorg je voor reisbewegingen.

Syane vindt dit leuk.
  18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.768
    8.871
    113
    Vrouw
    Bij ons is de Candy Shop ook open. Ik vraag me dan wel af wat voor eerste levensbehoeftes zij verkopen dan:rolleyes::|

ZoWelkom84 en Syane vinden dit leuk.
  19. Goldrose

Goldrose Actief lid

4 feb 2017
    326
    197
    43

Weet je wat het lastige is, ik probeer altijd te zoeken naar een verklaring waarom er dit of dat gebeurd. Maar die verklaring is er nu niet echt. Of nou ja, niet concreet, alleen dat de besmettingen oplopen. Maar waarom er nu pas ingegrepen wordt en waarom dit nu over de rug van de kids moet en echt niet op een andere manier zou kunnen hoor je niet veel achtergrond. Ik ga er dan maar een eigen invulling aan geven zodat ik er toch een beetje mee om kan gaan. Mijn verklaring is dus, ze zullen wel niet anders gekund hebben.
    Ik weet dus ook niet zo goed wat ik moet zeggen op jouw reactie (en dat bedoel ik helemaal niet negatief overigens), behalve dat ik het fijn vind om te lezen dat het bij jullie niet zo dramatisch is als wordt geschetst.

20. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Belachelijk dat grote ketens open gaan. Ook zeer oneerlijk naar de lokale ondernemers toe. De action en de wibra zijn echt een essentiële winkels hoor. Bij ons in het dorp is de slijterij en de Chocolaterie ook open. Dat is toch niet essentieel. Overheid had veel strenger moeten zijn.

Alleen slager, bakker, groenteboer, supermarkt en apotheek open. Voor de rest alles dicht.

SAARC en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina