Even off-topic, maar herinner je onze discussie nog over de zwembaden die moesten sluiten en de wellness die open mocht blijven? Waar ik me boos om maakte en de logica niet snapte vertelde jij dat de maatregelen er met een reden zijn. Snap je nu, nu je dit zelf ook niet begrijpt bij deze maatregelen, dat het gewoon niet meer te volgen is? Ik had het toen al, en nu ook weer natuurlijk. Waar is de logica, waarom kunnen ze geen strakke grenzen trekken, hoe hard die voor sommige ook zullen zijn? Volgende week is het merendeel weer gewoon open als er niet ingegrepen wordt. En ik snap die ondernemers ook echt wel, maar het kan gewoon niet nu, omdat de scholen dicht zijn. Dat is echt waar het mij nu even om draait.
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-grijpt-in-action-en-wibra-mogen-deuren-niet-openen~acac8f70/ Het mag waarschijnlijk toch niet!
De horeca is toch ook open voor afhaal. Hoe essentieel is dat dan in jullie ogen? Want daar kom je ook binnen en zijn er contactmomenten.
Precies.... Al die winkels zouden dicht moeten gaan. Supermarkten, drogisterijen en apotheken open. Verder alles dicht en online bestellen. Van hoeveel onnodige winkels ik blije mailtjes krijg of berichten op FB voorbij zie komen “yes, mogen gewoon open, hoor!”. Vind dat echt onsmakelijk gewoon.
Juist.. Ik vind zwemles essentiëler dan snoep, chocola of alcohol. Als dan de Jamin open mag, waarom mogen de kinderen dan niet blijven zwemmen? Je zou potverdie 5 weken zonder snoep, alcohol of chocola moeten. Trouwens en deze levensmiddelen kun je gewoon nog bij de supermarkt halen. Daar haal je alles in 1 keer, dus ook weer een reisbeweging minder.
Dijkhoff zei het gister in het debat heel mooi: overal waar je nu een grens trekt zal het schuren net langs die grens, zal het onlogisch zijn dat sommige dingen wel en sommige dingen niet mogen. Het enige wat volstrekt logisch is is “alles open” of “alles dicht” maar dat behoort niet tot de opties.
De bakker en slager en de groenteboer verkopen eerste levensbehoeften. Het zijn geen winkels zoals de action die wat snoep als bijproducten verkopen.
Oef, pittig. Ik hoop dat hij een beetje bijtrekt, zo moeilijk als je ziet hoe slecht het gaat met je kind, zo’n machteloos gevoel. Mijn dochter vermaakt zich gelukkig best wel goed thuis, het is vooral voor ons als ouders pittig. Mijn zoon zit op een onderwijs-zorg arrangement, dus daar wordt wel wat voor geregeld, hopelijk kunnen ze deze lockdown wel op de zorginstelling blijven, want de andere locatie en groepssamenstelling (sommige kinderen op het arrangement/in zijn klas wonen op de zorginstelling, dus die bleven weer daar, was een heel geregel) heeft hem niet goed gedaan de vorige lockdown en deze tijd van het jaar zit hij toch altijd al slecht in zijn vel. Ach ja, we komen er weer door, maar ik snap niets van de scholensluiting. Ze hadden de winkelsluiting eerder moeten doen en van de scholen af moeten blijven naar mijn mening.
Echt hè. Gisteren op het nieuws ook, cadeau to go: toonbank in de deur en het is dus mogelijk cadeaus te (ver)kopen. Heel creatief bedacht ja, maar sluit gewoon. Overigens snap ik ook niet dat zoveel mensen last minute nog decembercadeaus moeten halen. In deze tijd vind ik tien dagen voor kerst behoorlijk last minute, terwijl er in september al opgeroepen werd op tijd inkopen te doen.
Wij hebben nog nauwelijks wat afgehaald. Wij maken in normale tijden al niet veel gebruik van horecagelegenheden, dus vind het niet zo nodig om dat nu wel opeens te gaan doen. Van mij zouden winkels ook afhaal mogelijkheden mogen hebben hoor. Dat is volgens mij prima te regelen.
Ideetje: je wilt de lokale handelaar steunen en ze hebben geen webwinkel? Ik had dit ook met mijn favoriete winkeltje. Ik heb ze gewoon gebeld. Ik ben goede klant en ik weet wat ik nodig heb. Ze waren maar wat blij dat ik telefonisch bestelde. Ik ben het 1 keer zelf gaan ophalen aan de deur. Zij hebben het 1 keer langs gebracht met de fiets. Kan je dat niet proberen? En dan ophalen als je dochter naar therapie is?
Dat snap ik ook niet zo goed. Ik heb zelfs een deel van mijn kerstboodschappen al binnen, bv frisdranken, wijn en duveltjes en wat ik vooruit kon maken ligt al in de vriezer. En de cadeautjes liggen al weken klaar (online besteld). Dit hadden een boel mensen best beter in kunnen plannen...
Ja ik begrijp er ook niks van. Het is niet alsof corona pas vorige week is opgedoken. En er wordt al maanden opgeroepen op tijd te bestellen. De ah is gisteren geweest. Ik bestel al jaren maar had nooit een bezorgbundel. Dus in maart/april had ik op een gegeven moment pech want zat alles vol, bezorgbundel kon je niet meer afsluiten enz. toen dat in mei weer kon heb ik meteen voor een jaar een bundel besteld en een vast bezorgmoment gekozen. is het geld meer dan waard. Maar goed, afgelopen weekend begonnen de boeren de distributiecentra te blokkeren. Toen dacht ik wel even shit, heb je een bezorgmoment en komen ze straks toch niet. Heb daarom extra veel besteld en dat is gisteren gebracht. Kadootjes ook al lang allemaal binnen. Je zult in deze tijd vooruit moeten denken en moeten plannen.
Dat kun je ook in de supermarkt kopen toch Action bedoelde ik zeker niet. Niemand gaat naar de action omdat ze eerste levensbehoefte verkopen maar om de prullaria en pakken vaak nog ff een mars oid mee. Ik bedoelde de slijterij. Als die dicht moet. Dan de bakker, slager en groenteboer ook. Evenals de weekmarkt. Alles is immers in de supermarkt te krijgen toch?
Hier ook de Hema open zag ik vandaag; die heeft 2 mini-schappen verzorgingsproducten (dus shampoo, zeep, maar ook dagcreme etc ligt daar bij) en 1 hoekje met voedingswaar (broodjes, veeeeel snoep/chips/kerstkransjes, en een klein beetje broodbeleg etc). De rest is kleding, kantoorartikelen etc. Afgaande op bv vloeroppervlakte voldoen die echt niet aan dat percentage en als je vervolgens naar die ‘levensmiddelen’ kijkt, is het gros niet iets wat ik essentieel noem (snoep, snacks, gezichtsmaskertjes...).