Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Horeca valt daar zeer zeker niet onder. Coffeeshops vind ik ook dicht, denk ik. Alhoewel sommige mensen het gebruiken tegen de pijn. Maar dat kun je niet in de supermarkt krijgen. Ik vind de aftakkingen van producten die ze in de supermarkt verkopen prima dat die open zijn. Dus. Bakker, slager, slijterij, drogisterijen en apotheken.

Ik bestel zelf alles online overigs, buiten de bakker om. Daar haal ik brood maar redelijk veel zodat er een voorraad in de vriezer ligt.

suus1983 vindt dit leuk.
  2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Nou. Ik kom er nu niet hoor. Bestel gewoon een flesje wijn bij de boodschappen. Maar ik vind, zeker gezien de kerstdagen, dat ze gewoon lekker open mogen. Net als goed vlees van de slager. Je moet het zelf leuk maken he.

Al denk ik wel dat ik wat extra wijn in ga slaan, anders kom ik de lockdown niet door :D

Mamafiets, SAARC, Dubbelgeluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar afhalen van de horeca zijn dan toch ook onnodige contacten. Je kan toch ook een kant en klaar maaltijd bij de supermarkt halen?

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.862
    31.451
    113
    Vrouw
    De volledige tekst bij die kop is deze:

Ziekenhuis- en IC opnames fors gestegen.
    Het toenemende aantal meldingen van mensen met een positieve corona testuitslag gedurende de afgelopen twee weken werd in de afgelopen week gevolgd door een stijging in het aantal ziekenhuis- en IC opnames. Het aantal nieuwe patiënten dat met COVID-19 in de afgelopen week in het ziekenhuis is opgenomen is in vergelijking met de week daarvoor met 20% gestegen. Ook op de intensive care afdelingen is er een flinke toename (+ 24%), van het aantal nieuwe COVID-19 patiënten gemeld, in vergelijking met een week eerder. Ook bij verpleeghuizen en woonzorgcentra is een aanzienlijke toename van 61% in het aantal locaties met besmettingen te zien.

Er wordt dus gekeken naar het aantal opnames per week. In de grafieken zie je de dagcijfers. Het is ook niet heel duidelijk te zien waar de week begint en eindigt. Dus ik ben bij de grafiekjes ook enigszins confused moet ik zeggen.

Maar laatst deelde hier iemand een grafiek van de opnames waarin je wel een duidelijke stijging zag? Of was dat de bezetting van het aantal bedden?

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Die deelde ik. Als de bezetting bij gelijke opnames stijgt, is er dus een uitstroomprobleem en dat is bij ons idd aan de orde.

6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Sorry, ik dacht dat je horeca helemaal open bedoelde. Afhalen van maaltijden zeker wel. Maar dat is prima te regelen met tijdssloten.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja vind ik ook hoor. En daarom zie ook geen problemen in de kleine speciaalzaakjes in de levensmiddelenbranche. Daar mogen toch vaak maar handvol mensen binnen mogen en je dat dus prima kunt bijhouden.

Dubbelgeluk en Malbec vinden dit leuk.
  8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik zie ook geen probleem. Maar dan wordt je hier zowat voor alcoholist uit gemaakt o_O

Zuul, Dubbelgeluk, Whysteria en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.862
    31.451
    113
    Vrouw
    Ja klopt. Ik zag bij jou alleen de kop. Probeer te duiden waar het vandaag op.t. zie het namelijk ook niet echt aan de grafiekjes.

Bij stijgende bezetting idd meer opnames dan ontslagen/overlijdens. Maar bij minder opnames, zou dat op een duur ook moeten gaan dalen neem ik aan.

Vind het lastig die cijfers te interpreteren. Dus blijven we maar gewoon weer braaf binnen in de hoop dat dat helpt om uiteindelijk een heel ondubbelzinnig grafiekje te zien wat drastisch omlaag gaat. Met de bijbehorende teksten dat de cijfers super hard dalen.

Én we maken er hierbinnen maar weer het beste van. We gaan een nieuwe poging ondernemen onze zoon eindelijk zindelijk te krijgen. Daar is nu tijdens vakantie en thuiswerken ruimte voor.

10. Pisam

Pisam Niet meer actief

Dan is er altijd nog de schultenbrau van de Aldi. :roflmao:

Zara75, Whysteria en luca75 vinden dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.862
    31.451
    113
    Vrouw
    Deze kwam ik tegen op facebook. Voor mij de beste motivatie om vol te houden. Ook als ik twijfel of regeltje X of y wel echt zinvol genoeg is:

Terwijl anderen zeggen dat 2020 het saaiste jaar ooit was, kan ik je vertellen dat 2020 het meest verschrikkelijke jaar in mijn leven is tot nu toe.

Niet omdat ik zo hard moet werken maar omdat ik dingen heb gezien die een 24-jarige niet zou moeten zien.
    Omdat ik zo veel handen heb vast gehouden van patiënten terwijl ze hun laatste adem uitblazen, gewoon omdat ik niet wil dat iemand alleen dood moet gaan.
    Omdat ik zoveel familieleden tranen heb moeten bezorgen door te vertellen dat niet iedereen in het ziekenhuis mag komen om afscheid te nemen van hun vader of moeder, opa of oma.

Terwijl anderen 'corona-moe' zijn omdat ze de lockdown zat zijn, ben ik 'corona-moe' omdat ik zowel fysiek als mentaal opgebrand ben.

Terwijl anderen de lockdown zat zijn, proberen wij ons hoofd boven water te houden met steeds minder verpleegkundigen.

De besmettingscijfers nemen weer toe terwijl het verpleegkundigeteam steeds verder uitdunt. Wanneer mij eerst verteld werd dat ik vrij zou zijn met kerst, wordt mij nu gevraagd om toch te komen werken omdat we simpelweg de bezetting niet meer rond krijgen.

Terwijl anderen zich druk maken over het feit dat ze kerst maar met drie personen mogen vieren, maak ik me zorgen of ik überhaupt kerst kan vieren.

Als verpleegkundige leg je een eed af waarin je beloofd dat de belangen van jouw patiënt altijd centraal zullen staan. Dat je zal zorgen voor degenen die zorg nodig hebben.

Ik denk dat ik namens iedere zorgverlener mag spreken als ik zeg dat wij op dit moment ook wat zorg van jullie nodig hebben.

Ik vraag niet om medelijden maar ik vraag om begrip; laten we nog even ons best doen, nog even volhouden om die besmettingscijfers laag te houden zodat een derde golf voorkomen kan worden.

HOU VOL!

Trirani, Zuul, sprits en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Het gaat erom dat mensen thuis moeten blijven. Dus ook niet even naar de slijter, niet even naar de jamin of de rousseau. Gewoon thuisblijven. En als de supermarkt (want daar zul je toch naar toe moeten) geen alcohol verkoopt wat je per se wil hebben dan bestelt je het toch online?

Maar dan komen de opmerkingen dat je de kleine ondernemer moet steunen enz.

Sado en Fuddey vinden dit leuk.
  13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar waarom vinden we het dan wel allemaal normaal om eten af te halen bij de horeca en wordt dat zelfs benoemd door Mark Rutte mbt kerst.

Malbec vindt dit leuk.
  14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.310
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja daar baal ik ook van. Dochter is vorig jaar september begonnen en was in maart op koers om voor de zomervakantie dr diploma te halen. Ze heeft m nu nog niet. Ze was er weer bijna en hop, 2 weken dicht, nu weer 5 weken dicht. Zo gaan we de 2 jaar ook wel halen.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.862
    31.451
    113
    Vrouw
    In geval van kleine ondernemers die het nu zwaar hebben heb ik er ook niet heel veel problemen mee. Dan heb ik het over een chocolaterie of plaatselijke slijter.

Maar... de winst, Hema en jamin vind ik nou niet echt kleine ondernemers. Die hebben ook allemaal uitgebreide online mogelijkheden.

Én ik geloof ook niet dat dat nu juist de zaken zijn die zoveel inkomen verlies hebben gehad.

Lekker dicht doen dus.

Net als die idioterie dat de Efteling "niet zeker wist" of ze dicht moesten.
    Die normaal. Je bent een pretpark. En ja. Die hebben fors moeten inleveren. Maar pretparken gaan nu dus gewoon effe dicht :evil:

Verder zie ik baanmogelijkheden bij de bezorgdiensten. Als je ziet hoe snel de be irgmomenten vol zitten. Dan zouden ze daar toch flink moeten kunnen uitbreiden? Dat bijv. de appie personeel leent van de winst, die dan tijdelijk boodschappen moeten inpakken/bezorgen. Appie kan meer mensen aan huis bedienen. Wibra heeft minder personeelskosten. Mensen hoeven niet thuis te zitten of ontslagen te worden.

Ik verzin ook maar wat he. Zitten vast haken en ogen aan. Maar met wat creativiteit en ondernemersgeest moeten er toch wel dingen bedacht kunnen worden?

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.862
    31.451
    113
    Vrouw
    Eten moet je toch.
    Ergens zul je het moeten halen. Of laten bezorgen.

Én dan is er weinig verschil tussen afhalen bij een restaurant of afhalen bij de supermarkt.
    Je gaat er alleen heen. Er is kort contact bij het aannemen van je pakket en de betaling.

Dit in tegenstelling tot met een groep ergens uitgebreid gaan zitten en je laten bedienen.

Plus... de restaurants die dit goed aanpakken kunnen overeind blijven.

Bij de Griek bij ons in de buurt kan je nu gourmet pakketten bestellen. Dat gaan wij waarschijnlijk met oud en nieuw doen. Lijkt me heerlijk :p

Malbec vindt dit leuk.
  17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat is toch idem voor de kleine speciaalzaakjes? Kaasboer, visboer, slijter enz.

Emilie69 en Neuzeke vinden dit leuk.
  18. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ik vind de discussie hier over kleine/lokale voedsel- en drankenhandels wel wat gek. Mogen die dan niet open zijn? In België bleven alle voedings- en drankenwinkels open, hoe groot of klein ze ook zijn. Ik kan me niet inbeelden dat ik verplicht vlees uit de supermarkt moet eten. Ik vind het minder lekker en ook principieel koop ik daar niet graag vlees. Onder druk van 'de goedkoopste zijn' worden lokale boeren en dieren niet goed behandeld of zelfs adan de kant geschoven. Dus nee, ik koop geen vlees in de supermarkt en ik ben blij dat ik ook tijdens de lockdown naar mijn slager kon waar ik weet waar het vlees vandaan komt. En als iemand dan liever drank koopt bij een lokale kleinhandel, dan zou dat toch moeten kunnen? Dan ben je daarom toch geen verslaafde?

Roanna, Suzy85, Zuul en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja die mogen open blijven, maar sommige mensen hier vinden dat niet essentieel.

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.288
    17.350
    113
    “Sommige mensen hier vinden”? Maar we hoeven niet te discussiëren over wat essentieel is, toch?:roflmao: Ik bedoel, je hebt alcohol niet nodig om in leven te blijven, dat lijkt me duidelijk.

Of begrijp ik je nu verkeerd?

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina