Ik mag toch hopen dat je niet werkelijk alcohol nodig hebt om de thuisscholing met je kinderen bol te werken
Ik zit nu niet bepaald op 5 weken lang verplicht supermarktbrood en supermarktvlees eten te wachten eigenlijk ... nog afgezien van het feit dat onze bakker en slager keihard werken voor hun geld en ik graag zie dat ze na de lockdown nog blijven bestaan.
Ik hoor net op het Belgische radionieuws dat jullie weer een record aantal positieve tests hebben op 24u?
Dat! En wijn in de supermarkt is het nou ook niet echt. Bestellen online kan ook, zeker, maar nu zijn in ieder geval beide opties nog mogelijk. Voor de lokale ondernemer wel zo fijn. Niet alles hoeft kapot toch.
Ja klopt. Kijk maar: Het RIVM maakt woensdag melding van 11.214 positieve coronatests. Dat dagcijfer is fors hoger dan het gemiddelde van de afgelopen zeven dagen (8.365). Dat komt mede doordat de cijfers van maandag en dinsdag incompleet waren door een storing bij de GGD's.
Wij zijn helemaal geen luxepaardjes, maar we eten hooguit een halfje brood per dag en dan wil ik wel eetbaar brood dat ook tegen een paar weken diepvries kan (ik haal 20 halfjes tegelijk). En onze slager is wel iets duurder maar ik houd wel meer vlees over in de pan Het zijn ook allebei geen ketens maar kleine zelfstandige lokale ondernemers, letterlijk om de hoek van de straat.
Ik word spontaan alcoholist doordat iemand mij gaat vertellen wat ik allemaal wel of in dit geval juist niet mag, hou de slijterij maar open is hard nodig
Blijkbaar ontbreken er 6000 positieve tests over de voorbije 3 dagen, dus als je overal 2000 bij telt weet je al iets meer Sowieso blijf ik erbij dat de manier van cijfers bekend maken in Nederland (gemelde besmettingen per dag) super weinig duidelijkheid schept.
Ok ook zn bericht: groep 8 in Amsterdam mogelijk vanaf 4 januari naar school. Hoezo alweer een uitzondering voor Amsterdam? En kinderen in groep 8 in Utrecht of Groningen hebben het niet nodig? Ik ben zo klaar met al die uitzonderingen. Beslis gewoon landelijk.
Het zegt ook niet zoveel doordat de testregels constant aangepast worden. Beter alleen de ziekenhuisopnames volgen, dat geeft veel meer duidelijkheid.
Wij kopen anders ons brood "gewoon" in de supermarkt en dat kan prima tegen de diepvries hoor. Heerlijk volkoren waldkornbrood. Wel eens bedacht waar dat brood uit de supermarkt vandaan komt?
Ja klopt. De opnames zijn weer een stuk lager dan gisteren iig. Bij gisteren zaten er veel opnames van maandagmiddag. Dan wordt er het meest ingestuurd. Maar over het algemeen een stabiele opnamelijn. De besmettingen zeggen sowieso weinig bij ons, door alle storingen, verruiming testbeleid enz. Het percentage positief ligt gelukkig een stuk lager met 11000 nu dan 11000 een week of 6 terug.