Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Toen ik nog bij het OM werkte was er ook een collega die door rood was gefietst en was gesnapt. Hij had tegen de agent gezegd: maar ik werk voor het OM waarop die had gezegd: dan zou je helemaal beter moeten weten en de bekeuring uitschreef ;)

Venelientje, suus1983 en Malbec vinden dit leuk.
  2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ooh hahah dat vind ik helemaal erg. Alsof die agent dan zou zeggen; oooh, joh. Fiets maar door, niks aan het handje.

suus1983 vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.226
    12.235
    113
    En daar zit mijn zorg voor kerst met een moeder met diabetes (type 1, sportief geen overgewicht oid) en een vader boven de 70 met hartproblemen verder sportief en geen overgewicht. Ik ben de enige die het niet verstandig vindt dat ze ‘conform de regels’ iedere dag een ander gezin (mijn broer, zus en ik) tijdens de kerstdagen zien. Maar de vorige keer dat ik dat benoemde was het ruzie...

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.917
    19.093
    113
    Vrouw
    Maar de cijfers nu gaan toch over 1 storing waarbij ze er 6000 gemist hadden. Dit gaan ze toch rechtzetten door deze cijfers deze week toe te voegen?
    Dus zijn er zoveel storingen of duurt het gewoon lang, voor ze rechtgezet zijn. Want iemand zei dat er veel storingen waren.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Hier ook. Een stagiaire. En vorige week een leerling uit een andere groep. Dus het is geen overbodige luxe dat we nu thuis zitten..

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.226
    12.235
    113
    Dit is wat ze daarover zeggen:
    Dat hoge cijfer heeft mogelijk te maken met een inhaalslag na een storing in het registratiesysteem van de GGD'en eerder deze week.

De vraag is of er nog extra gevallen bijzitten die eerder deze week niet doorkwamen vanwege een systeemstoring bij de GGD. Hoe dan ook: de trend van het aantal besmettingen blijft oplopen. Gemiddeld waren het er de afgelopen week 9605 per dag. Een week geleden was dat gemiddelde over zeven dagen nog 6861. Dat komt neer op een toename van 40 procent in een week tijd
    .

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.917
    19.093
    113
    Vrouw
    Laat maar hoor. Ik kan het precies niet goed uitleggen. Ik reageer puur op iemand die zegt dater veek storingen zijn. Volgens mij zijn er niet meer als anders :D en zeker niet toevallig als er strengere maatregelen zijn.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb de kerst afgezegd bij de schoonfamilie en daar vonden ze ook iets van. Lees: 12 mensen in totaal. Allerlei alternatieven, we hebben voldoende ruimte ( not), we zetten de tuindeur open, we doen het in blokjes enz enz.
    Ik heb mijn poot stijf gehouden. Ben afgelopen week in mijn werk ook weer in contact geweest met een patient die een aantal dagen later positief testte, baal ervan al was ik wel goed beschermd dus zal niet zo een vaart lopen. Bij BSO van dochter ook een besmetting maar ik weet niet of het een kind of leiding is. Heb nog niks vernomen van de GGD dus zal ons niet aangaan.
    Buiten dat ik mijn schoonouders niet wil besmetten wil ik zelf ook niet ziek worden.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.226
    12.235
    113
    Ik snap je punt wel:), probeer er zoveel mogelijk info over te vinden en dit is het...

10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.917
    19.093
    113
    Vrouw
    Oh kijk, dat begreep ik dus mis :roflmao:

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.768
    8.871
    113
    Vrouw
    Dat was ik. Er zijn zeker vaker storingen en kk vroeg me dus of of de vorige storing niet toevallig ook was na het ingaan van de nieuwe maatregelen toen.

12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.768
    8.871
    113
    Vrouw
  13. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik wilde eerst het niet delen ivm privacy maar ik heb dus een positieve PCR test gehad hoogstwaarschijnlijk aan de hand van een besmetting op het werk van een familielid die geen klachten had en later is gaan testen.
    Zij zijn bij elkaar gekomen met Sinterklaas hebben zo elkaar via die ene persoon besmet en ik ben zo weer besmet door 1 van die personen die daar was en bij mij kwam.
    Echt als het je overkomt is het een slechte droom en is het mentaal en fysiek mega zwaar. Ik dacht dat ik op andermans verantwoordelijkheid kon vertrouwen, maar zo werkt het niet.
    Doe alsjeblieft voorzichtig.

14. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Eens, ook hier besmet en ben op zich niet eens zo ziek maar ben geschrokken van het feit dat t zo snel kan gaan maar heb ook onderschat wat dit fysiek en mentaal doet, de lange Q met t gezin enz enz

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.455
    113
    Vrouw
    Vanmiddag mijn moeder gebeld over kerst. Zij zou komen en mijn schoonouders ook. 3 personen, dus binnen de kerst-regels.

Maar mijn moeder doet het nu toch liever niet. Vanwege gezondheid schoonpa.
    Én omdat het ook best ver reizen is voor haar.
    Nu zie ik haar dus pas 1 januari weer. :(

Broer en zus van mij gaan nog wel even langs met hun kinderen (beide verschillende dagen)

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.111
    113
    Vrouw
    Jawel, er zijn momenteel mega veel storingen. Vaak kleine storingen, maar afgelopen maandagochtend bijvoorbeeld juist weer een grote storing.
    Daarnaast duurt het nu meestal 48u eer je de testuitslag hebt, dat was in oktober nog 24u.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Inderdaad heel naar en daarom werken al die blokjesverjaardagen ook niet. Ik ben nu sws voorzichtig. Ben weer in contact geweest met een corona patient, al de zoveelste keer helaas. Tot nu toe voel ik me goed maar ben iedere keer weer allert.
    Ben in de eerste golf al flink ziek geweest en ik denk dat wij het toen allemaal al hebben gehad muv mijn man.
    Mijn oudste dochter is ook al meerdere malen in contact geweest en iedere keer negatief dus die heeft denk ik wel antistoffen. Zoon is afgelopen weekend getest en gelukkig negatief maar het gaat wel even door je hoofd van wat als.
    Hij heeft als bijbaantje pizza bezorgen en je moet er toch niet aan denken dat die besmet bij mensen aan de deur komt. Draagt wel altijd een mondkapje en handschoenen voor wat het waard is ;)

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.111
    113
    Vrouw
    Ik ben vandaag geschrokken hoeveel agressieve ouders er bestaan!
    Ouders die eisen dat hun kind naar de noodopvang mag, ook al hebben ze geen vitaal beroep. En daarbij dus ook gewoon (lichamelijk) agressief zijn. Bij een school moest zelfs de politie eraan te pas komen.
    De scholen en kinderopvangorganisaties in onze gemeente hebben gezamenlijk aan de bel getrokken en vandaag spoed overleg gehad op het gemeentehuis.
    Daarop is besloten de veiligheidsregio in te schakelen. Blijkt dat het al bij meerdere veiligheidsregio's is terecht gekomen.
    Morgen is er daarom met spoed een landelijk overleg.

De verwachting is dat de basisscholen en kinderopvang waarschijnlijk toch na de kerstvakantie weer open mogen om deze redenen.
    Klinkt mij als muziek in de oren, maar dat agressieve ouders hiervan de oorzaak zijn vind ik wel echt verschrikkelijk.

Evri vindt dit leuk.
  19. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Maar waarom denken ze toch dat met 12 man samenkomen prima is en dat het Corona virus niet toeslaat omdat de deur open staat.

Zo jammer dat je dan ook als je het af wil zeggen tegen die tegenargumenten aan moet botsen he!

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina