Oh echt! Ik zit nog in de quarantaine bubbel en ben zelf nog niet aan het werk vanwege de heftige Corona nasleep, zo onwijs moe. Werk dus in de kinderopvang en heb er niks over gehoord van mijn collega’s. Heb je ergens ook een bron nog, kan ik die doorsturen naar ze. Toch te belachelijk voor woorden he! Ik hoor wel dat er veel meer kids naar de noodopvang komen. Ook van diegene waarvan ik weet dat het niet nodig is en dat er misbruik van wordt gemaakt.
Mijn bron is de zoom meeting van vanmiddag. Maar dan zal het bij jullie (gelukkig) niet spelen? Alhoewel ik vanmiddag mijn dochter op ging halen bij de bso en haar leidsters ook van niets wisten en ook geen agressie hadden meegemaakt. Dat terwijl hun directrice dus wel mee deed aan het overleg. Maar dat is een hele grote organisatie met veel locaties.
Nou he, arme kinderen het zouden je ouders maar zijn. Maar ik heb er inderdaad ook geen woorden voor, echt te bizar dit.
Dat ga je volgnede week nog niet zien, want de cijfers zijn gemiddeld al een kleine week oud en de doorlooptijd van de testen is inmiddels ook weer opgelopen.
En welk signaal geeft je daarmee eigenlijk af? Dat als je het ergens niet mee eens bent en een grote bek geeft en agressief gaat handelen.... Dan krijg je je zin... Chapeau.... Om die reden ben ik geneigd alsnog mijn kinderen thuis te houden (1 van ons werkt thuis en 1 vitaal). Mijn oudste zit in groep 8 en uiteraard zou ik graag zien dat ze eerder kunnen beginnen weer, maar niet op deze manier!
Oh hahaha. Wat doe je als ik vragen mag voor werk? Ik dacht altijd dat jij in het ziekenhuis werkte haha. Hoe ik daar dan bij kom.
Ik ben ook enorm geschrokken. Ik heb telkens koortsaanvallen en ben alleen nu in huis en ik voel me echt mega eenzaam. Ik heb zoveel emoties waar ik niks mee kan en voel me fysiek echt uitgeput. Kan alleen maar beter gaan hoop ik, nog even volhouden. Ben wel blij en dankbaar dat ik verder niemand heb besmet.
Ik vind sowieso dat onze maatschappij aan het verharden is. Iedereen vindt maar dat hij overal recht op heeft. De lontjes zijn kort en het respect en fatsoen zijn ver te zoeken. Om je kapot te schamen.
Wat een gekken heb je toch ook. Mijn dochter is vandaag ook naar de noodopvang geweest en er waren best veel kinderen. Ik moet zeggen dat het hier ook wel heel goed geregeld is en de kinderen die ik zag daarvan weet ik dat de ouders in de zorg of het onderwijs werken. Hier wordt er voor zover ik weet ook geen misbruik van gemaakt. De stemming was juist best ontspannen. De scholen waar je het dan over hebt zullen dan ook al niet al te best op de kaart staan. Ik kijk overigens nergens van op hoor. Je zou er maar mee te maken krijgen.
Te triest voor woorden dat ouders agressief gaan lopen doen. Ik heb er hier gelukkig niks over gehoord. Ik zou de neiging krijgen om die school dan juist nog 2 weken extra dicht te gooien met als reden dat dat nodig is omdat die ouders teveel contact hadden gehad met de handhavers
Is overigens niet alleen agressie op scholen, maar ook in supermarkten. Heb meegemaakt dat een meisje dat werkte in een winkel en buiten de karretjes stond te poetsen helemaal overstuur tegen haar manager vertelde dat ze uitgescholden was door een boze klant. Zo erg, het leek alsof ze in huilen zou uitbarsten. Dat iemand het niet eens is met deze regels kan ik ergens nog wel begrip voor opbrengen, maar dat je dat dan met lichamelijke of verbale agressie duidelijk moet maken... en dan ook nog richting iemand die ook alleen maar van hoger hand die regels moet uitvoeren. Onbegrijpelijk.
EMA buigt zich al op 6 januari over het Modernavaccin - https://nos.nl/l/2360993#UPDATE-container-49762461 Dit wel gunstig. Dit vaccin wordt toch gebruikt om te starten met de ouderen en kwetsbaren te vaccineren? Dat zou dan ook al snel kunnen starten lijkt me? Ben blij dat er nu een debat is over wanneer starten. Allerlei EU-landen gaan dit jaar nog beginnen met vaccineren. Ik roep al weken dat wij waarschijnlijk er weer achteraan gaan hobbelen wegens vage redenen die ze al lang en breed opgelost hadden moeten hebben.