Bij man was dat al voor corona. Hij moet regelmatig naar Duitsland en pakte steeds vaker de trein ipv het vliegtuig.
Wat is dat toch met dat woord 'complotgekkies'? Ik heb dat hier werkelijk nog nooit iemand zien gebruiken naar een forumlid of voor een serieus artikel zoals dit, en toch wordt er steeds maar weer gezegd dat vanalles 'in de hoek van de 'complotgekkies' geduwd wordt. Dat doet @bosi333 toch ook helemaal niet? Ze zegt gewoon dat het een opiniestuk is, zelfs zonder daarbij haar eigen mening te geven of een oordeel te geven of het al dan niet nuttig is om het hier te delen...
Er zijn ook genoeg van dit soort artikelen te vinden door complotgekkies. Dit was niet naar Bosi toe, maar meer om het kader van dit artikel te schetsen in het algemeen.
Ik weet niet of ik het helemaal eens ben met het disproportionele karakter en met het idee dat hun oplossing zoveel beter is. Daarvoor moet ik het even laten bezinken. Maar ik moet zeggen dat dit een artikel is dat me aan het denken zet. In tegenstelling tot veel andere tegen-de-maatregelen-roepers!
Ze vroegen bij ons niet om een wg verklaring, maar wel welke beroepen je hebt. Wat ze over het algemeen toch al wel weten, maar goed. Het lijkt me ook ecjt een superlastige situatie al die misschien wat boze ouders te woord staan.
https://www.demorgen.be/nieuws/contactonderzoek-kinderen-zijn-in-gezin-meestal-niet-de-importeur-van-het-virus~b852ce223/
Dit kwam ook uit het onderzoek van het rivm, daarom is de sluiting van de basisscholen nu echt onbegrijpelijk.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5203781/verplicht-kantoor-thuiswerken-werkvloer-moeilijkheden Zijn hier ook ouders die hier tegen aan lopen? Want ik hoor telkens dat het aan mensen ligt die niet thuis willen werken maar volgens mij zijn er ook heel veel die wel willen en in principe ook kunnen maar niet mogen van hun baas. En als je al je verlofuren op hebt omdat je die in het voorjaar hebt gebruik in de 1e lockdown heb je nu toch echt een groot probleem.
Onze zoon mag na de vakantie 2 keer in de week naar school. Op maandag en donderdag. Ben echt blij dat het kan.
Ik kom al zo lang op deze school dat het voor een groot deel obv vertrouwen is. Onvoorstelbaar dat ouders erover gaan liegen. Zou me rot schamen.
Ik was vanochtend op school even om de leen laptop op te halen en heb even quasi verbaast gemeld dat "ik hoorde via de tamtam dat er nou toch wel weer wordt gekeken naar eerder open". De directeur en de ib-er gaven aan die ballontjes ook ergens gezien te hebben maar zeiden dat we maar even nergens vanuit moeten gaan. Ik heb wel (is niet nieuws gerelateerd maar ben vreselijk blij) het lesschema van school gehad. Heb een vreugde dansje gedaan. Waar van het voorjaar de leerkracht het echt verpletterend had laten afweten gaan ze nu dagelijks online les krijgen op een vaste tijd LIVE met smiddags ook nog eens een half uur leesles. Met de klas in 2 groepjes verdeeld. Dus 'm ze ziet 1) iig dagelijks vriendjes en 2) iedere dag de juf. En er komt een vragen uurtje. Lang leve de nieuwe leerkracht!
Ja dat heb ik ook! Vorig jaar totaal prut wekenlang niks gehoord, niet 1 telefoontje, filmpje wat dan ook...en nu een fantastische betrokken en enthousiaste docent a la Tupp We hebben vandaag al 3 berichten gehad over het schema van 4 januari. Gisteren hadden we een heel pakket met speel-leer-materialen die kindjes konden maken als ze zich verveelden in de vakantie Het is gewoon bijna teveel wat deze juf doet
Hier is het gelukkig ook verbeterd. Alle klassen krijgen elke lesdag een uur online met de klas voor instructie en sociaal contact. Hé hé... eindelijk!
Hier geeft de jongste straks in totaal 1 uur contact met de helft van zijn klas en meester.van half 9 tot 9 om de dag te openen en voor uitleg en om half 1 tot 13 uur om de dag samen af te sluiten.
Ja maar was ook op nieuws hoor. Rutte heeft op z'n donder gekregen over de schoolleiding. Vooral zo abrupt en dat ze rond 4?? Januari gaan kijken of de scholen weer of eerder open kunnen. Begrijp me goed, zou het heel fijn vinden maar zou ook wel een domper zijn. Verkeerde woord maar kan het even niet anders omschrijven. Nu werken de leraren zich een slag in de rondte om thuisonderwijs op orde te hebben, iedereen informatie te geven, laptops uit te delen, schema's maken, noodopvang rond te breien. Hetzelfde voor de opvang. En dan is het mogelijk niet eens nodig om.dar ze het weer terug draaien?
Ik dacht juist dat ze hier zeiden dat ouders vaak besmet werden door hun kinderen? Ik houd meestal goed afstand van mensen, de kinderen hoeven dat helemaal niet te doen.
Ja hier deels, we zouden met 2 kunnen thuiswerken, maar er is altijd maar 1 iemand thuis (we wisselen per week) en we hebben een back up laptop voor als iemand verkouden wordt. Mijn man moet 1 dag per week iemand op kantoor inwerken en nog 1 dag per week moet hij naar kantoor, maar dan zit hij alleen. Ik vind het eigenlijk 1 dag teveel (de dag dat hij iemand moet inwerken), maar ja, kan er moeilijk iets van zeggen, ik zit meestal elke dag op mijn werk...