Mijn jongste is nu verkouden, als ik en/of mijn man de komende weken corona blijken te hebben is de link naar mijn dochter snel gelegd. Zeker omdat we ons goed aan de maatregelen houden.
Want? Jij komt verder bij niemand thuis? Nooit in een winkel? Nooit bij een huisarts, fysio, tandarts, ziekenhuis? Neemt nergens de lift? Je man werkt iemand in op kantoor las ik? Etc etc
Personen die ik ken met corona ( heel weinig) komen allemaal uit de zorg. Of tieners tussen de 14 en 18 jaar. De tieners die corona hadden hebben hun ouders niet aangestoken. Toevallig hebben twee van die tieners al oudere ouders van 60+
Pfff Al 9 maanden thuiswerken, ik moet er niet aan denken. Respect! En dan eikelige werkgevers die doen alsof je dat voor de lol zou doen. Ik kan het hoofdbestanddeel van mijn werk niet thuis doen, en ben toch blij steeds weer onder de mensen te zijn (al zie ik ook de risico's van de twintig tot dertig mensen per dag die door mn spreekkamer trekken, en de manier waarop we met zn vieren om iemand heen staan om die van bv brancard naar ct tafel te verplaatsen). Eigenlijk alles wat ik doe zonder patient voor mn neus, kan in principe vanuit thuis. Ik kan gewoon vanaf thuis op het netwerk en op mijn netwerk-gebaseerde bureaublad. Daar inloggen is vooral buiten kantooruren.
Hier de moeder van collega, extreem voorzichtig omdat man kanker heeft. 1 bezoek bij huisarts en nu heeft ze corona echt zo onwerkelijk
Yup, hier ook. 2 collega's die al vrij snel overal mondkapjes en handschoenen droegen, thuis dagelijks alle belangrijke oppervlakten afnamen met desinfectie, overal op letten die kregen het... Die zijn er letterlijk en figuurlijk goed ziek van geweest. Alleen al het ongeloof dat ze zo strikt met alles waren en toch besmet waren.
Hier dus duidelijk degene die doen alsof. Ons overbuurvrouw met haar eindeloze lijst knuffelcontacten is daar een goed voorbeeld in . Haar facebook staat vol, respect voor de zorg, schande die lockdown feestjes, .... En mensen maar reageren met hartjes. Je ziet dat die niet in haar omgeving wonen
Is er iemand die weet waarom apothekersassistenten werken met ffp2 en 3 maskers en niet een gewoon mondkapje? Volgens mij zijn deze alleen voor de zorg als er iemand besmet is en niet voor hun
Lijkt me onwaarschijnlijk inderdaad, maar kan je dat van de buitenkant dan zien dat die het zijn? Wij hebben op het werk voor ons de IIr maar voor ptn of gasten etc de gewone goedkopere. Het verschil zie je eigenlijk niet, alleen op de verpakking. Iemand zou dat verschil niet zomaar kunnen zien, maar ik ken die ffp2 en 3 zelf niet hoor. Dus misschien is dat duidelijker
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3311908/arjan-doet-toch-extra-diensten-op-de-ic-tijdens-de-feestdagen-je-wilt-eigenlijk-bij-je-gezin-zijn Dit komt bij mij toch wel binnen.
Zo lekkere werkgever...Tenzij je geen kant op kan of een vorstelijk salaris voor inhoudelijk leuk werk krijgt wat schaars is, zou ik mezelf langzaam aan gaan orienteren op een andere baan. Zo ga je niet normaal met mensen om hoor.
Volgens mij zijn alle mondmaskers nu gewoon vrij te verkrijgen, er zijn geen tekorten meer, dus als jij een ffp2 wil dragen kan dat ook
Ik zeg alleen dat als mijn dochter verkouden is en ik kort daarna corona zou hebben, de link snel gelegd is. Want de dingen die jij noemt doe ik inderdaad niet, ik kom alleen 1 keer per week 5 minuten in een winkel. En mensen op kantoor bij mij en op het werk van mijn man blijven met klachten thuis. Dan is de kans dus het grootst dat ik het van mijn dochter zou hebben gekregen. En ja de kans bestaat inderdaad dat ik het toch via iemand anders zou hebben gekregen.
Nee dat zeg ik ook niet? De kans dat ik het van mijn verkouden dochter zou krijgen is wel groter dan van een collega of voorbijganger.
Nou zou hier ook zo zijn. Ik kom alleen in de supermarkt en man werkt al tijden thuis. Soms 1 dag per week naar kantoor, maar dan staat hij alleen op het lab. Dus ja, dan is de kans het grootst dat het via 1 van de kinderen komt, die wel op veel plekken komen (inmiddels kwamen).