Corona nieuws deel 6

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 29 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik verwacht ook een bore out als dit nog tot ergens volgend jaar doorgaat. Het contact met een helemaal niet leuke moeder bij school was het hoogtepunt van mijn sociale contacten vorige week. Just sayin’ :roflmao:
    Ik verander van werkplek: beneden of boven in de meer daarvoor bedoelde kamer. Dat helpt enigszins.

Syane en Snoopy1983 vinden dit leuk.
  2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Sorry ik moet hier even om lachen:roflmao::roflmao::roflmao:

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  3. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Wat een jonge ouders heb jij nog!....of ik ben gewoon echt oud :|:roflmao:

Vitamientjuh, Nataly1972, mamameer en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Oei... nu voelt mijn man zich denk ik heel oud, dit ga ik maar even niet tegen hem zeggen, hij heeft hetzelfde geboortejaar als je moeder :|

Cindy1977 vindt dit leuk.
  5. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ik bedacht me dat ik nu eigenlijk zelfs helpen op school mis. Rond deze tijd bijv versieren voor Sint. Normaliter veel te druk en “moet ik dat ook nog naast m’n drukke baan doen” maar nu lijkt het me heerlijk.

En het is niet dat het niet druk op mn werk is of ik collega’s niet spreek of vriendinnen niet, maar het is allemaal digitaal.

Ik wandel elke dag voor het gevoel er uit te zijn.

Syane, 2littlemonkeys en cowgirl80 vinden dit leuk.
  6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Niet overdrijven . Er hebben duizenden mensen zuurstof thuis. Echt niet gevaarlijker dan een gasfornuis. Hoeveel mensen hebben een nog een gasfornuis? Moet je ook geen vlammetje bij houden.
    Wij hebben in de wijkverpleging nu 4 mensen met zuurstof. Werk hier nu 21 jaar en werkelijk nog nooit wat gebeurd

Whysteria vindt dit leuk.
  7. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik ga ook janken. Kind is net weer in ritme. Die is straks alles weer kwijt.

Ze zijn gewoon nog heel jong. Hebben vrienden met kindjes die jonger zijn als onze oudste. Wel heel leuk vaak :roflmao::D

8. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.916
    2.075
    113
    Ik ben dus ouder dan de ouders van @Maan14 :|:oops:

Whysteria, Martini, nelta en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    oh nee, ik hoop ook zo dat het zwemles voor die kinderen gewoon door kan gaan. Jouw zoon moet nu toch na zijn harde werken een diploma krijgen.
    mijn oudste is bezig voor C, maar mijn jongste van 5 staat op de wachtlijst( moet nog zeker 6 maanden wachten) en moet dan nog weer langer wachten als ze nu weer alles stil zetten....

Wellesnietes vindt dit leuk.
  10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    Er zullen misschien op school ook moeders zijn van vriendjes van je oudste die ouder zijn dan je ouders...je moeder was moeder op haar 21ste 1972/1993 en jij ook 1993/2004 of niet? dan was je moeder op haar 42ste al oma, terwijl er genoeg moeders zijn die nog op hun 42ste een kindje krijgen.

11. maliro

maliro Niet meer actief

Ik ben maar een paar jaar ouder dan haat ouders. Editie 79

Cindy1977 vindt dit leuk.
  12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    De oma van het beste vriendinnetje van mijn dochter is jonger dan mijn man... En een vriendin van mij is 2 weken jonger dan ik en heeft een volwassen dochter. Leuk die verschillen :)

Vitamientjuh, Maan14 en mamameer vinden dit leuk.
  13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Nou. Als je hem aan wil zetten zal er toch een vlammetje of vonkje bij moeten hoor.

Mijn schoonpa heeft nu zuurstof thuis. Maar dat mag dus niet in de buurt van gasfornuis. Of kaarsen. Of welke vorm van vuur ook.

Ik ben niet bang dat de boel daar gaat ontploffen. Met de juiste voorzorg is het heel veilig. Maar wel met de juiste voorzorg.

Fuddey vindt dit leuk.
  14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

De moeder van de beste vriendin van onze zoon is net zo oud als mijn moeder. Merk je vrij weinig van, hebben de zelfde intressen. Ik zal ook nooit wat over leeftijden zegen als mensen vroeg of juist later een kindje mogen krijgen.

Vitamientjuh, Fuddey en mamameer vinden dit leuk.
  15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    ja die verschillen zijn super leuk! heerlijk juist om met mensen uit allerlei leeftijden en met allerlei ervaringen te kunnen spreken enzo.

Maan14 vindt dit leuk.
  16. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik heb de persconferentie gemist, zwemles gaat dus niet meer voor twee weken?!

17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Volgens mij zwemles idd stop voor 2 weken, eigenlijk alles wat niet individueel is. Als ik het goed begrepen heb.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De gedeeltelijke lockdown wordt verlengd tot half december. Daarbij is er voor de komende twee weken een verzwaring van de regels. Dit gaat op wo. 4 nov. in. Na deze 2 weken, gelden weer de huidige regels van de gedeeltelijke lockdown.

Verzwaring voor 2 weken vanaf wo. 4 nov:
    - Blijf zo veel mogelijk thuis, niet voor de lol winkelen, doe boodschappen e.d. alleen.
    - Maximale groepsgrootte buiten wordt verkleind naar 2 personen
    - Thuis max. 2 bezoekers per dag
    - Publieke toegankelijke plekken gaan voor 2 weken dicht, m.u.v. o.a. kappers, winkels en sportscholen (alleen voor individueel sporten) Deze sluiting van twee weken geldt dus wel voor buurthuizen, musea, dierentuinen, pretparken. Lijst met wel wat open blijft of dicht gaat, volgt online.

Voor regio's waar het niet goed gaat, worden regionale extra maatregelen voorbereid, bijv.
    - avondklok
    - meer winkels dicht
    - scholen vanaf VO dicht

Aanvullend; reis tot half januari niet naar het buitenland, tenzij het niet anders kan. Van en naar het koninkrijk in het Caribisch gebied mag gereisd worden, tenzij een oranje reisadvies geldt.

Het eerste doel blijft natuurlijk om ziekenhuizen en de andere zorg minder belasten. Daarnaast spreekt De Jonge de hoop uit dat er na deze maatregelen meer mogelijk met Kerst, al zal het toch anders zijn dan normaal.

MamaChantal vindt dit leuk.
  19. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Wat balen :( hij was eindelijk in het afzwem badje bezig

20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Mogen binnen sporten voor kinderen nog wel?

Deel Deze Pagina