Oh dat zou heel goed kunnen dat er misbruik van gemaakt wordt. En jij schetst nu een situatie die je zelf hebt meegemaakt. Maar ik geloof dat lang niet iedereen zo is en dat er ook mensen zijn die het gewoon echt niet kunnen dragen. En er werd hier gevraagd wat moet je mankeren om het echt niet te kunnen dragen? Ik las dat iemand hier op het forum (weet niet meer wie) last heeft van hyperventilatie en bij het op doen van een mondkapje gewoon geen lucht krijgt. Lijkt me een goede reden. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik in een dorp woon en echt maar een enkeling zonder zie. Dus ik ga er dan vanuit dat die persoon daar een goede reden voor heeft. Ik kan me best voorstellen dat wanneer je bv in een winkel al 10 mensen zonder ziet je dan je twijfels hebt.
Ik ben geen microbioloog maar het lijkt me te maken te hebben met hoe stabiel hun mRNA productie is om te kunnen dupliceren. Een mutatie is niets anders dan een succesvolle mislukking in DNA reproductie (of RNA in het geval van een virus). Mijn aanname is dus dat virus families of soorten met een instabiele RNA reproductie sneller muteren.
Hopelijk kunnen ze hier iets mee in de (nabije) toekomst: https://www.parool.nl/nederland/ernst-infectie-coronapatient-al-vroeg-te-zien-aan-het-bloed~b83d0396/
Ja dat kan ik wel begrijpen maar ik bedoel wat moet je buiten zoiets mankeren dat je het niet zou kunnen dragen.
PTSS zou kunnen, een buurman van mij heeft dat. Het mondkapjes brengt hem terug in een situatie die hij heeft meegemaakt tijdens zijn uitzending. Hij raakt helemaal in paniek zodra hij een mondkapje opzet.
Volgens mij is er maar weinig want na wat googlen las ik dat zelfs mensen met long problemen vaak al niet in aanmerking komen.
Ja ik hoorde dit ook van een slachtoffer van seksueel misbruik. Die vrouw was als kind lange tijd misbruikt en het mondkapje voelde als de hand die dan over haar mond werd gelegd... dat snap ik denk ik wel en dat ga je ook niet echt aan iedereen lopen vertellen in de appie. Aan de andere kant las ik voor de lockdown een interview met een gehandicapte mevrouw die geen mondkapje op kon wegens longproblemen en die mevrouw somde een hele lange lijst op van winkels waar ze geweest was en hoe het winkelpersoneel haar daar behandelde. Toen had ik wel zoiets van: hallo die lijst is langer dan alle winkels waar ik het hele jaar geweest ben. Als je dan zo kwetsbaar bent zou ik het winkelbezoek wel tot het minimum beperken.
https://nos.nl/nieuwsuur/video/2361558-constante-confrontatie-met-de-dood-hakt-erin-bij-personeel-corona-afdeling.html Jeetje Heel confronterend om te zien.
Misschien past het beter in een ander topic maar omdat veel berichten weinig te maken hebben met nieuws kan ik me vergist hebben Als je er nieuwsbericht van wil hebben ze zeggen nog steeds kom zo veel mogelijk alleen. Ze blijven dat roepen en schrijven ik snap wel dat je soms een kind mee moet nemen maar ga er voor het gemak maar van uit dat een gemiddelde man of vrouw wel alleen naar de winkel kan gaan. Mijn man maakt zeer graag gebruik van kom alleen en stuurt mij. Als het te zwaar is komt hij naar de winkel als ik afgerekend heb
Heb jij hier in Belgie trouwens al veel mensen zonder mondmaskers gezien? Ik eerlijk gezegd echt niet, valt me in elk geval nooit echt op. Hier in het dorp dragen de meesten hem zelfs ook gewoon op straat (zeker in het ‘centrum’). Dat doe ik persoonlijk niet omdat ik met m’n zwangerschap snel buiten adem ben, zeker een stoffen mondmaskers maakt ‘naar adem happen’ wel wat lastiger.
Ik ben het met je eens dat dreigementen per direct verwijderd mogen worden. En dan maakt het standpunt van mensen mij echt niet uit. Sterker nog, behalve de bedreiging verwijderen, mogen ze dat soort bedreigers ook best oppakken van mij. Ik heb een collega waarvan wat filmpjes die zij op fb gepost had over corona, verwijderd zijn. Maar misschien ken je het verhaal nog wel van die huisarts uit Limburg die tijdens de eerste lockdown een filmpje op youtube plaatste over hoe hij zijn patiënten van corona genas met hydroxychloroquine? Dit filmpje werd verwijderd omdat het onzin zou zijn. Later bleek de beste man weldegelijk gelijk te hebben. https://www.ad.nl/binnenland/deze-arts-zegt-coronapatienten-te-genezen-maar-de-rechter-steunt-youtube-dat-de-video-verwijderde~aace978f/ Maurice de Hond is ook een bekend voorbeeld, zijn gehele linked in is zelfs verwijderd nadat hij zijn mening gaf over corona en ventilatie. En kijk nu, paar maanden later is de regering eindelijk ook van mening dat ventileren weldegelijk helpt. https://nos.nl/artikel/2344216-maurice-de-hond-linkedin-blokkade-lijkt-georganiseerde-actie.html Maar volgens mij is men tegenwoordig minder streng en mogen er weer meer soorten meningen verkondigd worden. Of het is allemaal te veel om bij te houden om te verwijderen dus hebben ze de hoop maar opgegeven. Ik ga uit van het eerste, beetje positief denken. @HappyRabbits heb je meegelezen? Deze bronnen heb ik al eerder gedeeld maar ik kan mij voorstellen dat je niet alles kan lezen hier op het forum, laat staan kan of wil onthouden, zeker als het niet in je straatje past.
Ik kan met dat verhaal van die huisarts inderdaad herinneren. Dat lijkt me dus al het eerste teken dat er van censuur geen sprake is. Het is namelijk algemeen bekend. Volgens mij wordt hydroxychloroquine nog steeds niet aangeraden voor gebruik bij coronapatiënten. Het risico op bijwerkingen is te groot en het effect is zeer onzeker. Ook over Maurice de Hondt en zijn standpunten heb ik meer dan eens gelezen. Ik sta elke dag in de koud klaslokaal te bibberen vanwege de informatie die hij verspreidt. Wederom: geen sprake van censuur, de informatie die hij wil delen is gewoon vrijelijk beschikbaar. Je hoeft er niet eens ver voor te zoeken. Ik volg diverse 'reguliere' media en dit forum. Op beide ben ik geregeld links naar zijn pagina tegen gekomen. Er is trouwens pas sprake van 'censuur' als de overheid het verspreiden van bepaalde informatie verbiedt of tegengaat. Zoals je in jouw post al aangeeft, is hier geen sprake van. Youtube en LinkedIn zijn immers private ondernemingen. Er zijn inderdaad dingen verwijderd, omdat het volgens de betreffende bedrijven 'fake news' betrof. En ze zijn daar inderdaad wat alerter op de laatste jaren omdat er toch wel meer verantwoordelijkheid van ze gevraagd wordt. Overigens staan er op youtube nog genoeg filmpjes in de categorie 'anti-coronamaatregelen', hoor. Op LinkedIn kijk ik eigenlijk zelden, dus ik weet niet hoe het daar is. Maar echt: er zijn genoeg plekken waar ook anti-overheid en anti-maatregelen meningen / informatie wordt gedeeld. En dan hoe je niet eens op obscure kanalen te kijken hoor. Ook in de 'reguliere' media is er bijvoorbeeld flinke kritiek op de schoolsluiting, het falende testbeleid, de trage start met inenten etc. En ook daar heb ik de afgelopen maanden geregeld verwijzingen gelezen naar de standpunten van bijvoorbeeld Maurice de Hondt.
Sorry.. maar huisarts of niet.. als je mensen gaat aanzetten om te experimenteren met een niet zo'n onschuldig medicijn, waarvan de werking niet bewezen is, dan ga je echt te ver. Eigenlijk juist omdat het een huisarts is. En daarbij kregen in het voorjaar corona patiënten in het ziekenhuis wel degelijk hydroxychloroquine als behandeling. Maar het bleek helaas niet het wondermiddel.
Ik begin wel steeds meer te geloven in zijn verhaal omtrent de aerosolen. Maar ik hoor ook veel dat er wel degelijk geventileerd werd in scholen. En waarom waren supermarkten dan geen besmettingshaarden?
Die scheten had je net zo goed geroken met jullie broeken aan. Net zoals een string geen diarree tegenhoudt. Een mondkapje doet echt bizar weinig. Zelfs Gommers zei deze week, een niet medisch mondkapje gaat het virus dwars doorheen.
De huisarts moest uiteindelijk stoppen, ook met zijn informatie verspreiden, van de IGJ. Volgens mij worden die redelijk door den haag aangestuurd? Ik zei inderdaad net al, dat er de laatste tijd, voor mijn gevoel wel steeds meer meningen openbaar mogen worden gezet. Overigens is hydroxychloroquine helemaal niet zo schadelijk hoor. Tenzij je een bepaalde ritmestoornis hebt. Anders had ik al heel wat patiënten met bijwerkingen gehad. Dit middel wordt namelijk gegeven als mensen niet tegen malarone (ander antimalariamiddel) of bijvoorbeeld doxycycline kunnen. Uiteraard moet je het dus niet zomaar aan iemand geven op het moment dat je de medische status niet kent, maar dat is met de meeste medicijnen het geval. Overigens zijn er ondertussen betere medicijnen en is hydroxychloroquine al dan niet gecombineerd met zink niet meer de eerste keuze bij corona.
Valt dat echt na te gaan of supermarkten geen besmettingshaarden zijn? Ik durf dat niet zo te zeggen. Als ik in een supermarkt besmet zou raken zou ik de GGD niet kunnen vertellen welke klanten nog meer daar aan het winkelen waren. Daarbij, een supermarkt is meestal ruim, met hoge plafonds en wellicht goede ventilatiesystemen waardoor aërosolen minder de kans krijgen. Als daar geen besmettingshaarden zijn zou dit wellicht een verklaring kunnen zijn.
Dat heeft er misschien mee te maken dat hij mensen aanraadde zonder recept of consult met arts middelen te gaan gebruiken die gewoon gevaarlijk zijn?